Toon posts:

VXD errors bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een netwerkkaart geinstalleerd, maar vanaf dat moment krijg ik bij het opstarten een fout dat
vnetsup.vxd
vnetdir.vxd
dfs.vxd
ontbreken
Deze files staan niet op de diskette

Hoe los ik dit op?????

De netwerkkaart werkt wel

Ook krijg ik in windows de fout dat msnp32.dll nie bijgewerkt kan worden

Weet iemand hoe ik dit oplos?? :?

• paultjeb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

vraag ook ff in Windows en Harware algemeen....

Verwijderd

Je windows cd er bij pakken. Daar staan ze wel op.

Verwijderd

Topicstarter
Nee
staan ze niet op :(

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1. Diskette van je nic bij de hand houden.
2. Netwerkomgeving in je windows compleet verwijderen (dus alles wat er instaat onthouden/opschrijven).
3. Windows opnieuw opstarten.
4. Netwerkkaart wordt herkent door windows en wordt weer 'opnieuw' geinstalleert.
5. Windows opnieuw opstarten.
6. Naar je Netwerkomgeving gaan en daar je Externe Toegang weer terugzetten (toevoegen/adapters/microsoft/externe toegang)
7. Windows opnieuw opstarten en weg foutmeldingen en als het goed is staat alles dan weer in je netwerkomgeving goed.

Die VXD fouten kunnen ontstaan zodra de nic tijdens de installatie daarvan wordt onderbroken oid, deze foutmeldingen krijg je er dan alleen uit door heel je netwerkomgeving 'te cleanen' ..
Suc7!

Verwijderd

aantal vraagjes voor je

1.Welke Virusscan gebruik je?
2.try NORTON windoctor (norton utilities)

VXD fouten zijn registerfouten dus of je hebt iets verwijderd dat niet handmatig moest maar met behulp van unerase wizard moest. of je hebt inderdaad een installatie procedure onderbroken

Verwijderd

Heb er ook eens last van gehad.
Gewoon zoeken in de CAB installatiebestanden van windows naar de ontbrekende bestanden, en deze in c:\windows , of in c:\windows\system zetten.
Probleem opgelost.

Zoeken gaat het snelst dmv een extra utility, zoals EXTRACT.EXE dat al bij win98 in zit.

FOR %%X IN ( *.CAB ) DO EXTRACT VSETUP.VXD %%X

of iets dergelijks. Even het extract-commando erbij pakken.

Verwijderd

heb je ofzo lopen klote met je Receive window?? dat heb ik ook een keer gedaan. maar ik doe het nooit weer. hij gaf de ene na de ander vxd error.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 16:19 schreef cyberstorm het volgende:
heb je ofzo lopen klote met je Receive window?? dat heb ik ook een keer gedaan. maar ik doe het nooit weer. hij gaf de ene na de ander vxd error.
.

Tis niet mijn pc, dus ik weet niet wat ie ermee heeft gedaan. Maar hij weet niet erg veel van computers dus dat lijkt me sterk

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 21 oktober 2001 13:48 schreef --tID-- het volgende:
Nee
staan ze niet op :(
Daar staan ze wel op :)

Maak anders eerst je netwerk-onderdelen helemaal leeg en installeer alle benodigde adapters, protocollen e/d opnieuw.

Juist omdat je niet weet wat de eigenaar heeft gedaan is het beter een 'schoon' netwerkje te installeren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1