Toon posts:

hp 720 + bannierenknop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oom heeft een hp Deskjet 720c, waarvan de bannierenknop het begeven heeft. De printer blijft op bannieren staan en kan hierdoor geen losse vellen printen.
Ik vroeg me af of je met een kleine mod de printer terug kan krijgen op losse vellen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Openschroeven :)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
De bannierknop/lampje is gewoon bevestigd met een soort stekkertje. Gewoon eruittrekken en je kan weer normaal printen.

Ik heb er persoonlijk ervaringen mee. Mijn dj720 stond ook eens in de bannierstand (wat ik nooit gebruik) en normaal a4 printen ging heel erg vreemd en traag ineens.

Openschroeven, stekkertje eruittrekken en je kan weer normaal a4 printen. Alleen banniers lukken niet meer maar wie gebruikt dat dan ook nog.

Suc6 (is maar 1 minuutje werk)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:50
Dat had ik hem ook al aangeraden (tis een klasgenootje). Maar hij was bang dat ie hem zou slopen :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

WTF = bannierenknop :?

And The Only One

• Frankie02
Op zondag 21 oktober 2001 15:00 schreef Diamon het volgende:
WTF = bannierenknop :?
Op de hp720 zit linksboven de papierlade een knopje met een lampje. Als je deze aktief maakt, dan kun je kettingformulieren gebruiken ipv losse a4tjes. Bannier komt oorspronkelijk uit "banner" ofwel een lange rij vellen aan elkaar vast.

Het probleem wat ik had, was dat deze konstant een signaal zond naar mijn pc: Ik wil op bannier afdrukken. Ook een a4tje werd 3x gecorrigeerd en door de printer doorgehaald voordat ze ging printen (op kettingformulieren kun je in principe letterlijk de hele pagina vol printen, je hebt dan niet meer te maken met onder en bovenmarges).

Door simpel het stekkertje los te trekken (in de printer zelf, kijk maar waar het knopje/lampje zit en maak dat stekkertje los), los je het probleem op.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 14:23 schreef Frankie02 het volgende:
De bannierknop/lampje is gewoon bevestigd met een soort stekkertje. Gewoon eruittrekken en je kan weer normaal printen.
Zit dit stekkertje achter de knop of ergens achterin de printer? En hoe kom je hier dan bij zonder de printer te forceren?

• Frankie02
Op zondag 21 oktober 2001 19:32 schreef electroCUTE het volgende:

[..]

Zit dit stekkertje achter de knop of ergens achterin de printer? En hoe kom je hier dan bij zonder de printer te forceren?
Het zit links (achter) in de printer en de kabel gaat naar de knop/lampje (via het dunne holle muurtje naast de papierlade/opvangbak).

1. Open de deksel

2. Als je linksonder een dun plasticje ziet met daarin een aantal stroomdraadjes, trek er aan of knip ze door als je zeker van je zaak bent. PS: er lopen geen andere stroomdraadjes ofzo in die buurt, dus moeilijk wordt het niet.

3. Zet de printer weer aan en de computer, controleren dmv een printje sturen. Moet geen probleem zijn.

Als je er niet bij kan wordt het lastigger, dan moet je de bovenkant van de printer en daarna de zijkanten verwijderen voordat je erbij kan.

Verwijderd

Topicstarter
thnx, ik zal het proberen

• Frankie02
Is het gelukt??

Verwijderd

Topicstarter
ik ga van het weekend ff langs, om het uit te proberen
Pagina: 1