Toon posts:

Second opinion....over reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht weet ik het al, alleen graag nog een second opinion van de mede tweaker.
Ik heb de laatste tijd last van spontane resets van mijn comp. Gewoon gehele resets, na ongeveer 30 minuten -> pats! Reset.
Dit komt wellicht dat ik er sinds een week een Club3D GTSPro in heb hangen.
Ook sinds een week zit er een Athlon XP 1500+ in die niet op maximaal draait ivm met 'incompatible' moderboard. De CPU draait nu op 1100Mhz (Moet zijn 1,33Ghz).

Waar die resets door komt is denk ik dat mijn voeding te zwak is. Alles zit nu in een AOpen kast met originele 300Watt voeding.

De complete config is:

Athlon 1500+
Asus A7V
2 Maxtor HD's
CDWriter
Geluidskaart: Live1024
Netwerkkaart
SCSI kaartje
Coolertje
SIMMS: 3x128Mb
FDD

Er zit nog een DVD speler in en een Plextor 40x speed maar die heb ik al ontkoppelt.

Wellicht wanneer ik mijn nieuwe mobo van de week krijg en de Athlon XP voluit laat lopen dat het alleen maar erger gaat worden. Maargoed, een second opinion graag...

Stelling 1:
De GTSPro zuigt stroom volgens mij.

Stelling 2:
Het ligt gewoon aan mijn voeding van 300 Watt die niet meer voldoende is voor deze config.

Mee eens of andere ideeen?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
mee eens
of een brak mobo, met dus een brak agp slot
ik zou sowieso een nieuw mobo kopen, onderclocken is niet echt lekker natuurlijk, je betaald genoeg

maar heb je de FSB omlaag gehaald, neem aan van wel, miss dat de vid kaart niet lekker meewerkt?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik had last van resets bij een jetway 663 ultra met een athlon 1400 / 266 met een dvd speler er in. op het moment dat je een dvd speelde dan resette hij na een tijdje. dit heb ik opgelost door een ata 100 kabel ipv een ata 33 kabel tussen de ide poort en de dvd te plaatsen. gek genoeg werkte dit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 14:10 schreef ikbenveldmuis het volgende:
mee eens
of een brak mobo, met dus een brak agp slot
ik zou sowieso een nieuw mobo kopen, onderclocken is niet echt lekker natuurlijk, je betaald genoeg

maar heb je de FSB omlaag gehaald, neem aan van wel, miss dat de vid kaart niet lekker meewerkt?
De mobo is het niet denk. En het zou kunnen inderdaad dat de combinatie met underclocken en de videokaart niet lekker samengaat voor een of andere reden.
Nagoed in ieder geval wat meer tipjes gehad en zal gelijk een nieuwe voeding aanschaffen. Beter teveel dan te weinig toch?! ;)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Misschien je voltage van je proc ook omlaag? Omdat ie nu langzamer loopt zou ie wel een overvoedt kunnen raken

Verwijderd

Topicstarter
ook een idee inderdaad :)
Thanks ;)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 11:26
Controleer de diverse connectoren eens. Ik heb meer dan eens meegemaakt dat de pennetjes uit de stekkerbehuizing worden gedrukt. Gevolg is dan een slecht contact, dat tot mysterieuze resets kan leiden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Topicstarter
Weer een goede tip :)

Ik zal alles eens er uit trekken. Stofzuiger er overheen.
Contacten schoonmaken en nog een proberen.
Het houdt niet op. Vandaag is het wel een beetje extreem met resets...wordt helemaal gek! :\

Een andere update van mijn probleem is dat mijn HD ook sinds een paar weken opeens een paar bad blocks heeft geproduceerd (Mijn HD is al wat jaartjes meegegaan nu). Zou het daar ook aan kunnen liggen. Op deze HD staat ook mijn Windows. Wellicht ook een boosdoener?

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 21:35 schreef CRiViT het volgende:
Een andere update van mijn probleem is dat mijn HD ook sinds een paar weken opeens een paar bad blocks heeft geproduceerd (Mijn HD is al wat jaartjes meegegaan nu). Zou het daar ook aan kunnen liggen. Op deze HD staat ook mijn Windows. Wellicht ook een boosdoener?
Dat zou alleen vage foutmeldingen mogen geven, geen reset (lijkt me) :)

Verwijderd

Topicstarter
OK dan :)

Ik heb nu alle kaarten uit de PCI poorten getrokken.
Stofzuiger er doorheen. Contacten met een doekje en contactspray schoongemaakt en in elkaar en het is nu een paar uur stabiel :)

Stof is het probleem denk....

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 22:25 schreef CRiViT het volgende:
OK dan :)

Ik heb nu alle kaarten uit de PCI poorten getrokken.
Stofzuiger er doorheen. Contacten met een doekje en contactspray schoongemaakt en in elkaar en het is nu een paar uur stabiel :)

Stof is het probleem denk....
Stofzuiger er doorheen roeleert niet altijd, had het ook met een oude 486 gedaan, toen hoorde ik ristel ritsel en daar gingen drie jumpers en tja zoek die maar eens op hoe en waar ze op het moederbord zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Is een kwestie van goed kijk toch? Of neem desnoods even je boekje van je moederboard door.
Wel flippen trouwens als die ineens weg zijn. DAG SETTINGS!
Zoef! ;)
Maargoed, hier draait het weer een beetje :)
Gelukkig....
Pagina: 1