gabberjoost:
>Gaan de fan's van je pc wel draaien of ook niet?
Nope, die gaan niet draaien, alleen de lampjes van het toesenbord lichten ff op als de voeding wordt aangezet...
>En staat de jumper weer gewoon, dus niet op reset? Je mag
>namelijk niet de pc aanzetten met de jumper op 'reset',
>want dat kan onherstelbare schade aan je mobo ontstaan.
Heb ik teruggezet, stond inderdaad in het Moboboekje dat er dan schade kan ontstaan...
Lordy79:
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik werk zelf in een computerwinkel en sta ook wel op de TD en heb dat nog nooit meegemaakt.
...
...
dan het probleem zelf.
Probeer zoveel mogelijk uit te sluiten:
- controlleer jumpersettings
Het is een jumperless moederbord, alleen een jumper om de bios te resetten...
- controleer of koeler goed op z'n plaats zit
die zit goed, anders zou je het wel ruiken

(zoals in dat Toms hardware filmpje)
- haal alles van het mobo af behalve voeding, geheugen, cpu, cpu-koeler en grafische kaart
Dat ga ik dan doen.
- controleer stekker in stopcontact
- controleer of voeding aanstaat (achterop zit een 0-1 switch)
Is in orde, de toetsenbordlampjes gaan alleen ff aan als ik de voeding uit, en dan weer aan zet...
- maak zelf even kortsluiting bij de pwr-switch pennetjes met iets van metaal (schroevendraaier) ipv een button, zodat je zeker weet dat daar ook niets mee mis is.
Kan ik ook nog proberen...
als ie het dan NOG niet doet... dan wordt het hardwarematig uitsluiten:
- andere voeding proberen
- ander moederbord proberen
- andere cpu proberen
het kan bijna niet anders dan dat het 1 van die drie onderdelen is (CPU is zelfs zeer onwaarschijnlijk)
Ik zal het proberen, Tnx
PC-ICE:
je hebt op die mobo toch van die lampies? die zeggen wat er mis is... bij mij had ik dat probleem ook een x na het tweaken.. en toen heb ik die reset jumper om gezet en weer terug gezet... toen gaf hij nog geen beeld idd.. maar er zat nog een jumpertje op dat ding.. en daarmee heb ik een beetje gekut.. en toen hoppa had ik beeld...
Dan moet de computer wel eerst aan gaan, hij komt geeneens bij de lampjesfase...
Naja, ik ga weer proberen...