Toon posts:

K7T 266 Pro Raid + Athlon 1200 opstartprobs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een overklokpoging wil de computer niet meer opstarten, er was in de bios ingesteld dat ie met een toetsencombinatie moest opstarten. De computer heeft nog 1 maal gelopen na opstarten met het toetenbord en daarna niks meer, de aan en uit knop doet niks, het toetsenbord ook niet. De bios heb ik al een paar keer gereset met de resetjumper. Als de voeding aangezet wordt lichten heel even de lampjes op het toetsenbord op, voor de rest nada, niets :(

Het lijkt wel of het "aan" commando niet aankomt... Heeft iemand een oplossing ?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:49
Gaan de fan's van je pc wel draaien of ook niet?
En staat de jumper weer gewoon, dus niet op reset? Je mag namelijk niet de pc aanzetten met de jumper op 'reset', want dat kan onherstelbare schade aan je mobo ontstaan.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59

Lordy79

Fundamentalist

Op zondag 21 oktober 2001 12:18 schreef gabberjoost het volgende:

Je mag namelijk niet de pc aanzetten met de jumper op 'reset', want dat kan onherstelbare schade aan je mobo ontstaan.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik werk zelf in een computerwinkel en sta ook wel op de TD en heb dat nog nooit meegemaakt.

...
...
dan het probleem zelf.

Probeer zoveel mogelijk uit te sluiten:

- controlleer jumpersettings
- controleer of koeler goed op z'n plaats zit
- haal alles van het mobo af behalve voeding, geheugen, cpu, cpu-koeler en grafische kaart
- controleer stekker in stopcontact >:)
- controleer of voeding aanstaat (achterop zit een 0-1 switch) >:)
- maak zelf even kortsluiting bij de pwr-switch pennetjes met iets van metaal (schroevendraaier) ipv een button, zodat je zeker weet dat daar ook niets mee mis is.

als ie het dan NOG niet doet... dan wordt het hardwarematig uitsluiten:
- andere voeding proberen
- ander moederbord proberen
- andere cpu proberen

het kan bijna niet anders dan dat het 1 van die drie onderdelen is (CPU is zelfs zeer onwaarschijnlijk)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 11:59 schreef The_Kiter het volgende:
Na een overklokpoging wil de computer niet meer opstarten, er was in de bios ingesteld dat ie met een toetsencombinatie moest opstarten. De computer heeft nog 1 maal gelopen na opstarten met het toetenbord en daarna niks meer, de aan en uit knop doet niks, het toetsenbord ook niet. De bios heb ik al een paar keer gereset met de resetjumper. Als de voeding aangezet wordt lichten heel even de lampjes op het toetsenbord op, voor de rest nada, niets :(

Het lijkt wel of het "aan" commando niet aankomt... Heeft iemand een oplossing ?
je hebt op die mobo toch van die lampies? die zeggen wat er mis is... bij mij had ik dat probleem ook een x na het tweaken.. en toen heb ik die reset jumper om gezet en weer terug gezet... toen gaf hij nog geen beeld idd.. maar er zat nog een jumpertje op dat ding.. en daarmee heb ik een beetje gekut.. en toen hoppa had ik beeld...

• gabberjoost
Op zondag 21 oktober 2001 12:24 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik werk zelf in een computerwinkel en sta ook wel op de TD en heb dat nog nooit meegemaakt.
Staat toch echt in m'n mobo boekie (Blz 2-28).
Er staat : "Avoid clearing the CMOS while the system is on; it will damage the mainbord."
Hmm, of bedoelen ze hiermee dat je niet de bios moet resseten als de pc aan staat (logisch toch :?).
Maar als de jumper op reset staat, en je zet de pc aan, gaat ie dan ook kaput???

Ok, wie test het ff >:)

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 12:18 schreef gabberjoost het volgende:
Gaan de fan's van je pc wel draaien of ook niet?
En staat de jumper weer gewoon, dus niet op reset? Je mag namelijk niet de pc aanzetten met de jumper op 'reset', want dat kan onherstelbare schade aan je mobo ontstaan.
hmmzz.. volgens mij gaat pc niet eens aan met jumper op reset..

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 12:56 schreef gabberjoost het volgende:

[..]

als de jumper op reset staat, en je zet de pc aan, gaat ie dan ook kaput???

Ok, wie test het ff >:)
al vaak genoeg gedaan.. d8 zelfs dat je die jumper op reset moest zetten.. dan op aan knop drukken (gaat niet eens aan) en dan weer terug zetten die jumper.. :P

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 12:24 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

dan het probleem zelf.

- haal alles van het mobo af behalve voeding, geheugen, cpu, cpu-koeler en grafische kaart
- controleer stekker in stopcontact >:)
- controleer of voeding aanstaat (achterop zit een 0-1 switch) >:)
- maak zelf even kortsluiting bij de pwr-switch pennetjes met iets van metaal (schroevendraaier) ipv een button, zodat je zeker weet dat daar ook niets mee mis is.

- andere cpu proberen

het kan bijna niet anders dan dat het 1 van die drie onderdelen is (CPU is zelfs zeer onwaarschijnlijk)
dat heb je van mij gejat :P zo doe ik het ook als mijne der mee kapt :P

• gabberjoost
Op zondag 21 oktober 2001 12:59 schreef PC-ICE het volgende:

[..]

al vaak genoeg gedaan.. d8 zelfs dat je die jumper op reset moest zetten.. dan op aan knop drukken (gaat niet eens aan) en dan weer terug zetten die jumper.. :P
Aha, weet ik dat ook weer...

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op zondag 21 oktober 2001 13:01 schreef PC-ICE het volgende:

[..]

dat heb je van mij gejat :P zo doe ik het ook als mijne der mee kapt :P
hehehe... :P Zoek je nog werk toevallig? >:)

Verwijderd

Topicstarter
gabberjoost:

>Gaan de fan's van je pc wel draaien of ook niet?

Nope, die gaan niet draaien, alleen de lampjes van het toesenbord lichten ff op als de voeding wordt aangezet...

>En staat de jumper weer gewoon, dus niet op reset? Je mag
>namelijk niet de pc aanzetten met de jumper op 'reset',
>want dat kan onherstelbare schade aan je mobo ontstaan.

Heb ik teruggezet, stond inderdaad in het Moboboekje dat er dan schade kan ontstaan...

Lordy79:
...
...
dan het probleem zelf.

Het is een jumperless moederbord, alleen een jumper om de bios te resetten...

die zit goed, anders zou je het wel ruiken >:) (zoals in dat Toms hardware filmpje)

Dat ga ik dan doen.

- controleer stekker in stopcontact
- controleer of voeding aanstaat (achterop zit een 0-1 switch)

Is in orde, de toetsenbordlampjes gaan alleen ff aan als ik de voeding uit, en dan weer aan zet...

Kan ik ook nog proberen...

- andere cpu proberen

Ik zal het proberen, Tnx

PC-ICE:

je hebt op die mobo toch van die lampies? die zeggen wat er mis is... bij mij had ik dat probleem ook een x na het tweaken.. en toen heb ik die reset jumper om gezet en weer terug gezet... toen gaf hij nog geen beeld idd.. maar er zat nog een jumpertje op dat ding.. en daarmee heb ik een beetje gekut.. en toen hoppa had ik beeld...

Dan moet de computer wel eerst aan gaan, hij komt geeneens bij de lampjesfase... :(

Naja, ik ga weer proberen...

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Die lampjes 'liegen' ook heel vaak...

Pagina: 1