Toon posts:

Kabelmodem - Caldera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een goede nederlandstalige uitleg om mijn kabelmodem onder Caldera Openlinux 2.2 werkend te krijgen.

Ik heb een kabelverbinding bij @home.

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon niets vinden waar ik mee geholpen was.

Wie o wie kan mij helpen.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Kabelmodem ? Zit die dan niet via een gewone netwerkkaart op je pc ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
De kaart werkt wel alleen krijg ik geen verbinding met het web omdat waarschijnlijk alles nog niet goed ingesteld staat.

Verwijderd

Je kabelmodem werkt of werkt niet, instellen is overbodig. Een reset (stroom er ffies af) wil nog wel eens helpen maar verder hoef je op je pc niks in te stellen voor (com21) kabelmodem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg wel een dhcp-foutmelding, ligt hier misschien de fout.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:08
Is het niet zo dat je de dhcp client moet aanzetten zodat Caldera een IP nummer opvraagt?
Je kunt ook voor de time-being een vast ip nummer invoeren die bijvoorbeeld op je windows bak werkt.
Of je dhcp error msg posten.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

Topicstarter
als ik achter de root dhcpd intik krijg ik de volgende melding terug

no interface adress matches server identifier

Ligt hier misschien het probleem ik heb het idee dat dhcpd nie opgestart word of zie ik dit verkeerd.

Verwijderd

Zoek eens op dhcp en @home. Vind je genoeg topics met daarin hoe dat in te stellen voor @home. Als je kernel 2.4.x gebruikt dan kan het helpen om te upgraden naar dhcp-3.0.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de volgende regel intik

/etc/rc.d/init.d/dhcpd start

Krijg ik de volgende melding terug

/etc/dhcpd.conf: empty

Het lijkt mij dat hier toch gegevens in moeten staan.

Ook heb ik opgemerkt bij het opstarten van Linux dat hij een probleem heeft bij Dhcpd en bij eth0 kan deze meldingen niet goed lezen omdat het nogal snel gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen ik heb het werkend maar dan wel via een omweg.

De eerste keer dat ik Caldera installeerde heb ik bij netwerkaart voor de optie DHCPD gekozen waarna je dus niets meer kunt invoeren.
Omdat het niet wilde lukken heb ik Caldera opnieuw geinstalleerd maar nu heb ik bij netwerkaart alle gegevens rechtstreeks ingevoerd en nu werkt het dus wel.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 21 oktober 2001 14:00 schreef peterbuyk het volgende:
Ook heb ik opgemerkt bij het opstarten van Linux dat hij een probleem heeft bij Dhcpd en bij eth0 kan deze meldingen niet goed lezen omdat het nogal snel gaat.
1) Pauze knop op je toetsenbord indrukken
2)
code:
1
dmesg | more

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets te vroeg gejubeld.
Nadat ik Caldera afgesloten heb en weer opnieuw heb opgestart werkt het niet meer.

Ik ben via COAS gaan kijken of alle instellingen goed stonden wat dus volgens mij allemaal goed staat, na op save gedrukt te hebben krijg ik de volgende foutmelding:

the command produced the following output:
SIOCSIFADDR: No such device
eth0: unknown interface: No such device
SIOCSIFNETMASK: No such device
SIOCSIFBRDADDR: No such device
eth0: initialization failed

Is er iemand de me kan uit leggen wat er toch mis gaat.
Pagina: 1