Toon posts:

BNC: Welke kleur bij welke letter?!

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het lijkt wel Sesamstraat. ;( Maar mijn Iiyama MF-8617E werkt niet via mijn dure BNC-kabel. En das niet de bedoeling. Mijn philips deed het er wel op, dus de kabel is goed. Is er misschien iemand met DE tip?

-De OSD staat op auto.
-Bij de busjes staat vlnr: v h/hv b g/sync r. De letters b en r lijken mij Rood en Blauw te betekenen.

Kan iemand mij ff zeggen wat de juiste kleur bij de juiste bus is? BVD!!!

Verwijderd

Bij mij heb ik de kabel gewoon in de goede volgorde gelegd, als je begrijpt wat ik bedoel. Je legt de kabels netjes naast elkaar (niet gedraait en over elkaar) en dan kan het er maar op 1 manier in omdat je rgb al weet.

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:47
Op zondag 21 oktober 2001 09:53 schreef Coolcase het volgende:
-Bij de busjes staat vlnr: v h/hv b g/sync r. De letters b en r lijken mij Rood en Blauw te betekenen.
gokje:

v = vertical
h/hv = horizontal
b = blue
g/sync = green (hij synct op groen)
r = red

Zoiets?

Verwijderd

Topicstarter
jaja, das duidelijk met die kleuren. Toch bedankt dat je het nog even bevestigt. Rest nog: wat is grijs en wat is zwart?

Sinterklaas zei: "Bij mij heb ik de kabel gewoon in de goede volgorde gelegd, als je begrijpt wat ik bedoel. Je legt de kabels netjes naast elkaar (niet gedraait en over elkaar) en dan kan het er maar op 1 manier in omdat je rgb al weet.

Als ik dat bij mn Philips deed, deed hij het juist niet! Dus das geen wet blijkbaar.

Kan de BNC functie ook stuk zijn? Lijkt me toch sterk!

Verwijderd

Bij mijn iiyama visonmaster 400 (S701GT) werkte het iig wel zo met BNC.

Verwijderd

Hij bedoelt welke kleur voor vertical (grijs oid) en welke voor horizontal. Die kleuren zijn namelijk gewoon vaag op zo'n BNC-kabel

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Moet je niet toevallig een switch omzetten? Dat is bij oudere monitoren nog wel eens het geval. Of misschien in het OSD BNC kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de in de OSD staan drie mogelijkheden: AUTO, BNC en D-SUB

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het! Het is geweldig!!!

Wat betekent trouwens "hij synct op groen"?

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:47
Je monitor heeft een signaal nodig waarmee hij weet of een horizontale regel is afgelopen, of wanneer verticaal een beeld volgeschreven is zodat ie weer van boven moet beginnen.

Dit wordt gedaan door een signaal op een van de lijnen te zetten en vaak gebeurd dat op het kanaal dat de groene beeldinformatie doorgeeft. Die wordt geloof ik periodiek geinverteerd waardoor je monitor doorheeft dat ie aan een nieuw beeld moet beginnen.

Ik meen dat de oude Canal+ codering er uit bestond dat ze deze info niet meestuurden, waardoor je tv niet weet wanneer een regel of beeld eindigt, met als resultaat een verstoord beeld. De decoder neemt dit werk over door aan te geven wanneer het nieuwe beeld begint -> normaal beeld.
Pagina: 1