lokaal wel, via internet niet

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 17:54
Hallo,

Ik ben bezig met een site en heb daarbij een menu gevonden op internet die werkt met behulp van javascripts. Het werkt lokaal allemaal goed, ook als het mbv netwerkmappen aangesproken wordt maar zodra ik het upload wil het niet meer werken. Hoe kan dit komen :?

• Witlof
Oeps, nog niet goed wakker. Kan deze gemoved worden?

Verwijderd

moved P&W >> W&G

• Witlof
Bedankt!

Het is trouwens niet zo dat de server geen JS ondersteund want andere scripts doen het wel.

Een url naar de site is: http://proxy.dpc-de.com/beta/

Oh en het gaat om het menu en niet om het uiterlijk :D

Verwijderd

Lijkt me lullig als een server geen javascript ondersteund :? :?

Netwerkmappen is toch zo'n feature van Windows, dat zal niet online gaan werken anders kon iedereen in jouw netwerkmappen kunnen komen :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op zondag 21 oktober 2001 10:31 schreef Witlof het volgende:
Het is trouwens niet zo dat de server geen JS ondersteund want andere scripts doen het wel.
Geen enkele server ondersteunt javascript :o
Javascript is serverside en heeft dus nix met de server te maken,maar met de browser van de client. En op de pagina zie ik geen enkel menu, alleen die plaatjes.
:7

edit:
Sinterklaas, is het de bedoeling dat iedereen nu marije in z'n icon zet? vrijwilliger 1 meld zich aan

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 12:58 schreef Prammenhanger het volgende:

[..]

Javascript is serverside en heeft dus nix met de server te maken,maar met de browser van de client. En op de pagina zie ik geen enkel menu, alleen die plaatjes.
:7

edit:
Sinterklaas, is het de bedoeling dat iedereen nu marije in z'n icon zet? vrijwilliger 1 meld zich aan
Javascript is clientside

Verwijderd

Er is wel degelijk serverside Javascript.

edit -> Zoek maar eens op Google op "server side javascript".

• Witlof
Ja, dus dat met die javascript was een foutje of zo maar het menu werkt nog steeds niet. Dat is het probleem, op de een of andere manier wil het gewoon niet werken.
Dat je dus geen menu ziet ligt dus daaraan :+

• Witlof
In de browser krijg je in de statusbalk dit te zien:

javascript:void(0)

Wat wil dat zeggen :?

• Tim
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

als je nou even een linkje naar de pagina geeft :+

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op zondag 21 oktober 2001 10:31 schreef Witlof het volgende:
Bedankt!

Een url naar de site is: http://proxy.dpc-de.com/beta/

Oh en het gaat om het menu en niet om het uiterlijk :D
Lezen...

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 13:39 schreef Sneech het volgende:
Er is wel degelijk serverside Javascript.

edit -> Zoek maar eens op Google op "server side javascript".
Ok, het bestaat wel, maar ik denk dat javascript toch het meest clientside wordt gebruikt...

• Witlof
Op zondag 21 oktober 2001 19:21 schreef Big Tazzz het volgende:

[..]

Ok, het bestaat wel, maar ik denk dat javascript toch het meest clientside wordt gebruikt...
Nu we dat allemaal weten over dat javascript wilde ik eigenlijk toch nog even vragen of jullie weten wat er nu precies mis is met mijn javascript en waarom hij niet werkt zodra het op een webserver geupload is maar wel lokaal werkt :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

bekijk je op dezelfde compu? dan zou ie gewoon moeten werken, maar anders moet je t ff proberen met een simpel scriptje.. :? en als dat ook niet werkt, verder uit zoeken.

zet btw dan ook ff wat van je scriptje hier

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:31
Op zondag 21 oktober 2001 12:58 schreef Prammenhanger het volgende:

[..]

Javascript is serverside en heeft dus nix met de server te maken
je spreekt jezelf een beetje tegen, js = serverside en heeft nix met de server ta maken? |:( en daarboven dat geen enkele server JS ondersteund? :?

iig, JS is clientside, als het serverside is dan is het meestal JSP (Java Server P-nogwat) of Servlets die op de server kunnen draaien, een goede source voor meer informatie is www.javasoft.com

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 10:35 schreef Helox-in-a-box het volgende:

[..]
iig, JS is clientside, als het serverside is dan is het meestal JSP (Java Server P-nogwat)
Java Sever Pages

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op maandag 22 oktober 2001 10:35 schreef Helox-in-a-box het volgende:

[..]

je spreekt jezelf een beetje tegen, js = serverside en heeft nix met de server ta maken? |:( en daarboven dat geen enkele server JS ondersteund? :?

iig, JS is clientside, als het serverside is dan is het meestal JSP (Java Server P-nogwat) of Servlets die op de server kunnen draaien, een goede source voor meer informatie is www.javasoft.com
Dat lijkt me neit helemaal voor de hand liggend, js als scripting language is meestal IIS, uiteraard spreken we dan wel over jscript, overigens staat de scripting language standaard op Vb Script in IIS, je kan op 2 manieren toch js gebruiken, oftewel de server instellingen veranderen dan wel je script tag te veranderen in de pagina's zelf

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 23:16
Op zondag 21 oktober 2001 14:40 schreef Witlof het volgende:
In de browser krijg je in de statusbalk dit te zien:

javascript:void(0)

Wat wil dat zeggen :?
Dat wil zeggen: Beste webbrowser: Doe alsjeblieft niets met deze link.

• Witlof
Maakt het iets uit dat bij het javascript alles achter elkaar staat zonder 'enters' zodat alles eigenlijk 1 grote regel is?
Pagina: 1