Toon posts:

klopt dit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik denk dat ikheb gevonden hoe ik mijn mac adres kan instellen. ik weet niet of het goed is weten jullie dat kijk maar http://people.zeelandnet.nl/josjee/untitled.JPG

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Hmm, ik dacht dat je Mac-adres vastgebakken zat in je NIC.
Of ik heb niet opgelet op school. :)

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 09:35
Er zijn kaarten waar je het mac-address kan veranderen.

Steken dan wel meestal in servers, maar ze bestaan.

This space intentionally left blank.

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

Ok, weer wat geleerd vandaag :)
Ik d8 echt dat alle Mac-adressen uniek waren en dat alle fabrikanten een bepaalde range toegewezen kregen.
Toch niet opgelet tijdens de les. >:)

[edit]
Wat heeft het trouwens voor nut je Mac-adres te veranderen?
Je gaat je chassisnummer van je auto toch ook niet aanpassen? (nouja, de meeste mensen niet)
[/edit}

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 09:27 schreef SHADOWCOM het volgende:
Ik d8 echt dat alle Mac-adressen uniek waren en dat alle fabrikanten een bepaalde range toegewezen kregen.

[edit]
Je gaat je chassisnummer van je auto toch ook niet aanpassen? (nouja, de meeste mensen niet)
[/edit}
Alsje zeelandnet hebt, die ken maar1mac adres en die netwerkaart zit in een andere pc. dus wil ik op dat zelfde adres anders kan ik niet op internet met een server waar ik mee bezig ben

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

Ah, ik snap!
Bij Chello kun je gewoon je IP vrijgeven en dan pakt de modem de andere NIC gewoon als nieuwe internetadapter.
Misschien werkt dat bij jouw ook.
Succes, ik ben ervandoor.

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Tuurlijk klopt dit.....

Je heb er ook proggies voor die het softwarematig voor je doen.
Ze schrijven dan wat weg in het register.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 09:59 schreef dhm00 het volgende:
Tuurlijk klopt dit.....

Je heb er ook proggies voor die het softwarematig voor je doen.
Ze schrijven dan wat weg in het register.
maar ik bedoel is dat het gene waar je je mac adres invullen kan http://people.zeelandnet.nl/josjee/untitled.JPG

Verwijderd

Ja dat is op die plaats.

Verwijderd

Als je niet zeker weet dan probeer je wat in te vullen en en dan ipconfig /all kijken wat er bij Physical Address staat.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op zondag 21 oktober 2001 09:27 schreef SHADOWCOM het volgende:

[edit]
[/edit}
Je hebt gelijk dat op zich de eerste 3 bytes van het MAC-adres door de "numbers-guru" worden toegekend aan hardware-leveranciers (kleine bedrijfjes 1 range, 3Com dozijnen).

In de TokenRing wereld is het heel gebruikelijk om de hardware-adressen te veranderen. Het "ingebakken" adres heet daar de UAA (Universally Administrated Address), en wordt uitgegeven in ranges die ook niet die van Ethernet overlappen (handig voor Ethernet <-> TokenRing bridging, geldt trouwens ook voor FDDI en ATM).
Veel TR-sites gebruiken het LAA (Locally AA) om administratieve redenen. Bij een van de klanten waar ik zat was dat gebaseerd op gebouw + verdieping + kamer-nummer + volg-nummer, handig als een systeem vervelend doet, weet je waar het staat (vervelend als gebruikers zelf gaan lopen zeulen).

Voor Ethernet kom je het veel tegen bij fout-tolerante hardware, er wordt dan een MAC-adres vastgelegd, en dat wordt "uitgedragen" door het actieve systeem in een fallback-configuratie. Als de actieve uitvalt en de andere de functie overneemt, wordt ook dit MAC-adres overgenomen, zodat bestaande sessies goed blijven functioneren.

Het is trouwens bij sommige systemen (Sun SparcStation) zo dat ALLE netwerk-kaarten in het systeem het MAC-adres overnemen van de onboard netwerk-controller. Dit heeft nadelen, maar het voordeel is dat er wel een uniek adres voor een systeem is.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:57
Op zondag 21 oktober 2001 09:13 schreef dot.K het volgende:
Er zijn kaarten waar je het mac-address kan veranderen.

Steken dan wel meestal in servers, maar ze bestaan.
El cheapo realtekjes kan het dus ook mee. Ik weet toevallig dat er een cluster heeft bestaan met bonding over 2 nics (zeg maar RAID 0 over 2 netwerk kaarten) die vanwege de prijs met realtekjes werkte. voor bonding moet je de mac's gelijk hebben

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan ik mijn MAC-adres aanpassen ?

kort maar krachtig :

Ja dat kan, als de netwerkkaart en de driver het ondersteunen.

Onder linux kan het gewoon altijd met de volgende commando's :

ifconfig eth0 down
ifconfig eth0 hw ether xx:xx:xx:xx:xx:xx (vul op de xx'jes de gewenste waarde in. )

En onder bij de diverse smaakjes van windows kun je het vaak instellen bij de geavanceerde eigenschappen van je netwerkkaart, een beetje afhankelijk van welk merk/type netwerkkaart je hebt.

Bij de volgende merken kun je bij veel types het MAC-adres bij de advanced properties aanpassen :

3Com
Intel
Realtek

Er zijn ook al meldingen geweest dat een bepaalde versie van een driver hier wel eens invloed op wil hebben, of je het wel of niet kunt aanpassen.

Er zijn waarschijnlijk wel meer merken waarbij je het MAC adres kunt aanpassen, maar dat een kwestie van uitproberen. Je ziet vanzelf of de optie bij je "advanced properties" wel of niet aanwezig is.

They made me do it.

Verwijderd

mmmmmm windows XP ziet er wel goed uit.
downloadeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op zondag 21 oktober 2001 11:57 schreef cyberstorm het volgende:
mmmmmm windows XP ziet er wel goed uit.
downloadeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!
fisher price look :(

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 12:02 schreef caesartje het volgende:

[..]

fisher price look :(
:?

Tis allemaal in te stellen hoor :)
De oude Win98/ME look kan ook.
Pagina: 1