Toon posts:

PIII systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vriend van mij heeft net een nieuwe computer alleen heeft de winkel van wie hij hem heeft gekocht niet echt zijn best gedaan met het instaleren van de OS (98se) en drivers enzo. Tijdens het eerste keer opstarten na 5 minuten meteen een blauwscherm. Nou ben ik dus van plan een clean install bij hem te gaan doen en win2000 erop te gooien. Nou heb ik dus ff een vraagje. Ik heb tot nu toe alleen ervaring in AMD systemen en zijn systeem is een p3 1 ghz op asus CU4X-E. Bij mijn vorige en huidige AMD systeem heb ik altijd na het instaleren van windows eerts Via 4in1 drivers geinstaleerd en daarna pas de andere drivers( videokaart,geluidskaart etc) Nou lees ik net op de Asus website dat de CU4X-E ook een via chipset heeft, moet op die pc dan ook eerst de 4in1 drivers instaleren? en moet ik nog ergens anders op letten bij een P3 systeem?

specs:
Asus CU4X-E
P3 1 Ghz
512 MB ram
37 GB hd
Soundblaster Live 5.1 dolby shit
DVD lite on
phlips cd brander

Bij voorbaat dank.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
gewoon precies hetzelfde instaleren als je met een AMD doet
en natuurlijk de via drivers bij die cuv4x-e niet vergeten

veel suc6
ps waarom instaleer je geen XP

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP hier wel liggen maar ik heb er zelf nog geen ervaringen mee terwijl ik met 2000 juist wel heel goede ervaringen heb. En die vriend van mij heeft een soundblaster live 5.1 en ik heb hier gelezen dat dat problemen geeft omdat er nog XP drivers zijn uitgebracht.

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Idd, gewoon de VIA 4-in-1 installeren en daarna de rest, mag gezien de specs geen troubles opleveren, althans ik heb ze met vergelijkbare configuraties ook niet gehad...

XP heeft idd wat problemen met de standaard drivers die XP aan boord heeft. Gelukkig kan je nieuwe WDM drivers voor de SB Live! hier vandaan trekken: http://www.entcity.com/sub/drivers/sblive.asp

Deze drivers zijn dus ook gewoon voor Win2K te gebruiken.

My software never has bugs, it just develops random features...

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 21:05

Oceria

I've been in between....

Op zondag 21 oktober 2001 04:02 schreef D.Patty het volgende:
Ik heb XP hier wel liggen maar ik heb er zelf nog geen ervaringen mee terwijl ik met 2000 juist wel heel goede ervaringen heb. En die vriend van mij heeft een soundblaster live 5.1 en ik heb hier gelezen dat dat problemen geeft omdat er nog XP drivers zijn uitgebracht.
Mijn ervaring is dat de build in drivers van win XP voor de Creative soudcards VEEL stabieler zijn dan die van Creative zelf. Gewoon win XP installeren dus. Zorg dat je enkele verschillende versies van de via 4 in 1 drivers hebt en dat je enkele verschillende videokaart drivers hebt. Dan kan Win XP bijna niet misgaan.
Mocht je problemen hebben, mail me @ Oceria@hotmail.com of message me @ ICQ # 62133561

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...