Toon posts:

MP3's kraken met Win 2000pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt, maar dit heeft geen oplossing geboden dus vandaar dat ik zelf maar post. Het probleem is dat mp3's kraken wanneer ik ze op de pc van mijn ouders afspeel met winamp. Audio cd's geven geen enkel probleem. Realplayer doet geloof ik ook moeilijk.

Met Win'98se was er niets aan de hand. Inmiddels heb ik de drivers voor de geluidskaart ge-update, directX8 er op gezet en winamp 2,77 geinstalleerd. Heeft iemand de oplossing voor dit probleem want ik kom er niet uit.

Systeem:
Chaintech CT-6ASV
Pentium II 350@392
348mb (Hyunday/Dane Elec/PQI)
Maxtor 5,7 gb
Creative TNT2 Vanta 32mb
ESS Maestro 2 (onboard)
Diamond SupraExpress 56k (extern)
A-open 36x
Windows 2000pro

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:14

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Kraken in de zin van slechte kwaliteit of kraken in de zin van haperen met afspelen?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Topicstarter
In de zin van slecht kwaliteit. Haperen doet hij niet. Ik kan ook niet van pci slot veranderen om dat ik allen een pci videokaart heb. De rest is onboard of extern.

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Sorry weet zo gauw geen cut&paste oplossing...
Neem aan dat je al gekeken hebt naar dingen als los / verrot stekkertje, kloteboxen, etc?
En je kan 't eens proberen met je proc normaal geklokt...long shot weliswaar...

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik allemaal al geprobeerd maar heeft niet geholpen. Ik heb ook de pc over een stereo laten gaan, maar toen hoorde ik het gekraak nog (alleen in een betere geluids kwaliteit ;) ).

Ook heb ik net nog even naar m'n IRQ's gekeken, maar deze zijn keurig verdeeld over de aangesloten apparaten. Het vreemde is ook dat ik op mijn pc (zie sig. ) geen enkel probleem heb.

In ieder geval bedankt voor je ideeen, hopelijk kan iemand anders me wel helpen.

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:13

Sebje

Makelaartje

wellicht moet je es proberen een andere versie van winamp te gebruiken. Het probleem ligt imho aan de win versie, win2k is nu eenmaal geen os bedoeld voor multimedia etc. Je kunt natuurlijk overwegen om xp te installeren. Wellicht zijn er wel nog players te vinden voor win2k gemaakt???

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mijn bios is soms wat laat met het detecten van m'n MP3-schijf. Hierdoor benadert win2k deze schijf onder PIO-mode, en dan kraken m'n MP3's.
Kijk dus even of je je HD wel met DMA benadert. (Device Manager->IDE ATA/ATAPI controllers).

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Alle ide apparaten staan op 'DMA indien beschikbaar' dus dat zou het niet kunnen zijn. Andere versies van winamp heb ik ook al gebprobeert. Momenteel gebruik ik 2.77 (de nieuwste officiele versie).

O verstappen naar XP wil ik niet want verdere bevalt W2K prima. En op mijn eigen computer heb ik dit probleem niet, dus het moet kunnen! Dat wil ik ook op deze pc kunnen doen. Er moeten toch wel meer mensen zijn die dit probleem zijn tegen gekomen? :?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

'k zou voor de gein eens een andere (PCI) geluidskaart proberen in plaats van dat onboard chipje... heb vroeger veel problemen gehad met ESS chipsets (onboard), vooral door brakke drivers etc.
Niet dat het een klote onboard chip is ofzo, maar probeer gewoon eens een andere soundcard (SB 128 PCI, SB Live PCI ofzo) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Dit is een echt groot KUT probleem, heb het ook op m'n flaptop(ook een ess maestro) maar hij liep "vroeger" wel goed met 2000, na XP niet meer(xp werkte het perfect maar kan geen xp draaien) Kijk anders eens bij windows update of bij www.esstech.com....

Verwijderd

Topicstarter
Die Ess kaart is idd erg bagger. Ik had al nieuwe on-officiele drivers, maar ik zal die van de ESS site ook eens proberen. Die van w2k zelf boden geen oplossing.

Waarschijnlijk heeft een vriend van mijn nog een SB 128 liggen en misschien nog wel wat anders. Als dat wel goed werkt neem ik hem wel van hem over, maar dit is de PC van m'n ouders en daar wil ik niet al te veel van mijn eigen geld in stoppen.

Verwijderd

Je zegt dat het onder win98 geen problemen geeft, dus aan die kaart kan het eigenlijk niet liggen, hooguit aan de Win2k drivers.
Maar ik denk eigenlijk dat er een ander probleem is... maar daarvoor moet eerst duidelijk zijn wanneer de muziek kraakt. Kraakt de muziek bijvoorbeeld erger bij veel HD(IDE) activiteit ?

Verwijderd

Topicstarter
Bij extra HD activiteit kraakt hij niet zo heel erg veel meer (wel wat). Als ik alleen een mp3-tje speel en verder niets doe (en aanraak) dan kraakt hij al. Ik heb op de achtergrond alleen een virus scanner en (als ik online ben) MSN draaien. Ook met games (Rogue Spear) krijkt het geluid enorm.

Ik heb even die vriend van me gebeld in hij heeft dus nog een SB64 liggen. Dan kan ik die volgende week eens proberen.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Je wilt MP3z kraken met Win2k? :P

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op zondag 21 oktober 2001 13:41 schreef Varienaja het volgende:
Mijn bios is soms wat laat met het detecten van m'n MP3-schijf. Hierdoor benadert win2k deze schijf onder PIO-mode, en dan kraken m'n MP3's.
Kijk dus even of je je HD wel met DMA benadert. (Device Manager->IDE ATA/ATAPI controllers).
In de meeste BIOS-es kun je een delay instellen voor het detecteren van je IDE meuk, dus dan wacht je BIOS bv 4 seconden voor ie naar je schijf gaat zoeken...

edit:
[quote]
Op zondag 21 oktober 2001 23:06 schreef Skate2000 het volgende:
Je wilt MP3z kraken met Win2k? :P
[/quote]

Hé Rogier ik bemoei me nu toch niet teveel met jouw afdeling hè? :P

Verwijderd

Check ook ff of in je BIOS je PCI Latency Timer wel op 32 staat. Als ie lager dan 32 staat kan dat gekraak veroorzaken.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ikzelf heb een SB Live! en een Terratec DMX Xfire 1024 in m'n PC'tje zitten :7, toen ik nog win2k gebruikt had ik er ook last van als ik m'n Xfire gebruikte, de enige oplossingen die ik kon bedenken waren:

* m'n andere geluidskaart gebruiken (is ook mooier geluid), maar dit is voor jou geenoptie....
* De buffer van winamp iets groter maken en/of de prioriteit een beetje opschroeven, helpt dat??

ik hoop het.. :)

[offtopic]
Op maandag 22 oktober 2001 01:14 schreef realbart het volgende:

....

Hé Rogier ik bemoei me nu toch niet teveel met jouw afdeling hè? :P
[/edit]
Euhm, neej hoor, gezellig ;) maareuhm, wie is dat meisje in je icon? [/offtopic

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb er een SB128 in gegooid, blijkt deze standaard ruzie te hebben met win2000. Ik heb nu allerlei zaken aan en uit gezet (bijv DMA uit, Memoryhole op 15-16). Het klinkt nu wel beter dan die ESS, maar echt top is het niet. Dus als iemand nog de ultieme win2000+SB128 tip heeft (ja ik heb de search al gebruikt en alles uit geprobeerd) dan hou ik me aanbevolen.
Pagina: 1