[Algemeen]Hoe zie je je toekomst.

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik vraag me af hoe jullie je toekomst zien, zelf ben ik nu al weer een jaar of 8 proffesioneel bezig met multimedia/programmeren, echter ik krijg de laatste tijd steeds meer een hekel aan het IT sfeertje, hebben jullie nooit het gevoel om eens totaal wat anders te doen? Zelf zou ik best wel eens een tijdje gewoon op het strand in het buitenland willen werken ofzo, gewoon een tijdje uit de computer shit. Aan de andere kant liggen er nog zoveel uit dagingen die ik wil doen, dat ik eigenlijk ook niet wil stoppen met dit werk. Hebben jullie een planning van wat je de komende paar jaar wil doen?

Ik begrijp dat dit niet echt een /14 onderwerp is maar omdat het toch zaterdagavond is en alle problemen verholpen zijn :) het misschien wel mag :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 21 oktober 2001 02:06 schreef raptorix het volgende:
Ik begrijp dat dit niet echt een /14 onderwerp is maar omdat het toch zaterdagavond is en alle problemen verholpen zijn :) het misschien wel mag :)
Bij mij is het toch echt zondag hoor :P

Nahja, als het niet _te_ off topic gaat, mag ie hier wel blijven ;)

Verder, nee ik heb nog geen planning.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Voor mij wordt het vrijwel zeker werken in de IT branche. En dan denk ik iets in de trend van programmeur (tuurlijk :) ). Heb eigenlijk nooit dat ik de computer beu wordt. Soms wat minder zin om te proggen, maar dan is een spelletje op z'n tijd goed.
Verder vindt ik het altijd heerlijk om es op vakantie te gaan (zomer vakantie), even bij de computers weg. En even andere mensen om je heen die niet zoveel met computers werken. En dan natuurlijk zelf ook niet over praten. Dan is het heerlijk om lui daar te laten uitleggen aan jou wat MSN en Napster is. :)
Gelukkig doet mijn vriendin niks met computers! :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Gompy58
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Op zondag 21 oktober 2001 02:06 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af hoe jullie je toekomst zien, zelf ben ik nu al weer een jaar of 8 proffesioneel bezig met multimedia/programmeren, echter ik krijg de laatste tijd steeds meer een hekel aan het IT sfeertje, hebben jullie nooit het gevoel om eens totaal wat anders te doen? Zelf zou ik best wel eens een tijdje gewoon op het strand in het buitenland willen werken ofzo, gewoon een tijdje uit de computer shit. Aan de andere kant liggen er nog zoveel uit dagingen die ik wil doen, dat ik eigenlijk ook niet wil stoppen met dit werk. Hebben jullie een planning van wat je de komende paar jaar wil doen?

Mooi, ik had al zo'n vermoeden dat ik niet de enige was die ermee rondliep. Het sfeertje is inderdaad behoorlijk aan het veranderen. Ik zal niet beweren dat ik de waarheid in pacht heb, heb ik zeker niet, maar ik kwam steeds vaker in situaties terecht dat ik de puin mocht opruimen van zogenaamde zwaar gekwalificeerde mensen. Ze hadden het "truukje" geleerd. Als dit aan de hand was dan moest je daar klikken enzo. alleen, als dat niet werkte, ja das wisten ze het niet meer....
Typische is overigens wel dat je dat voornamelijk tegenkomt in de MS hoek. Novell & Unix mensen zijn een heel ander slag

Dat sfeertje kwam me steeds meer de neus uit. Veel teveel blabla, leasebakje zus, nieuwste mobieltje zo.
Het voordeel van de terug gang in de economie is dat ik deze mensen een voor een eruit zie vliegen >:)

Wat jij schrijft over iets heel anders gaan doen is echter van meer factoren afhankelijk. Ben je kostwinner, welke verantwoordelijkheden heb je enz.
Binnen ons bedrijf hoor ik wel dat de laatste tijd mensen ontslag nemen om tijd voorzichzelf te nemen. Wereldreis maken enzo. Ik denk ook dat het van belang is in welke mate iemand in de huidige 24/7 economie wil blijven draaien. Het gaat allemaal maar door, alsof er geen einde aan komt. Steed weer wat nieuws , als je die kennis niet tot je neemt loop je binnen de korts mogelijke tijd achter de feiten aan.

Zelf heb ik inmiddels een wissel in werkzaamheden gedaan. Had om oa. bovenstaande redenen genoeg van het systeembeheer.
Hou me nu bezig met het (re)organiseren & opzetten van afdelingen bezig binnen de ICT. Geeft me meer voldoening. Je bouwt iets op. Datzelfde geld denk ik voor programmeurs, die maken iets. Systeembeheer is eigelijk niets meer dan repareren als het fout is gegaan...

Ik moet trouwens even kwijt dat ik een dergelijk topic niet zo snel op tweakers had verwacht maar ben aangenaam verrast...

enneuh, dit is mijn persoonlijke mening, voor anderen kan het dus anders liggen.

greetingzzz

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

ik d8 altijd heel postief over future maar sinds ik een eeuwigheid bezig ben geweest om een stage plek te vinden en ik steeds meer ontslagen zie in de it branche heb ik er toch ff mijn twijfels over
maar ik verw8 toch gewoon in de IT te komem als programmeur

(dit is btw geen tijdstip voor dit soort reply's)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 21 oktober 2001 02:51 schreef D2k het volgende:
(dit is btw geen tijdstip voor dit soort reply's)
Idd, veel gare mensen nu op GoT! :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Ik ben voorlopig nog niet uitgeleefd als C++ developer, maar ben ook zeker niet van plan om over 10 jaar nog meer dan 10 uur per week achter een compiler te spenderen. Overigens richtingen en kansen genoeg voor (echt)ervaren IT'ers in de sales, marketing, management en research.

Professionele website nodig?

• real[B]art
  • Laatst online: 14-09 19:02

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Even wat voorgeschiedenis: medio 2001 geslaagd voor m'n VWO. Ik wist nog niet wat voor studie ik wilde gaan doen en zat er helemaal door met school. Ik wilde dus niet het risico lopen om meteen door te gaan met een studie / schoolsfeer die me niet bevalt, dus heb gekozen voor een soort sabbatical year...maar aangezien ik wel graag te vreten heb, baantje gezocht. Werk nu 3 dagen / week als systeembeheerder bij een bedrijf van ca 20 mensen in A'dam-Oost. Bevalt me op zich goed qua sfeer maar wat Gompy58 al zei het is voor een deel andermans troep opruimen...
Ik denk dat ik er nu (werk er ruim 3 maanden) wel achter ben dat dit niet het soort werk is wat ik wil doen en twijfel hierdoor sterk of ik uberhaupt wel in de IT wil gaan werken...ik heb ook belangstelling voor de medische richtingen, maar aangezien dat vnl studies met loting zijn en mijn cijferlijst zeker niet gemiddeld 8 of meer was...

Decisions, decisions, decisions!

Kort gezegd: ik bouw het liefste iets op, en wil als het ff kan aan het einde van de dag iets kunnen laten zien, al is het maar aan mezelf, zo van dat heb ik gedaan vandaag, dat heb ik gemaakt. Hoeft niet perse tastbaar te zijn, dus kan ook een mooi stukje code zijn.
Dus hoewel ik geen pasklare oplossing heb, ben ik er iig achter wat ik NIET wil...toch alweer 1 mogelijkheid minder voor wat ik dan wel wil :P

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

ik ben een half jaar geleden voor mezelf begonnen samen met 2 andere IT'ers ... alle drie werkte we bij een ander bedrijf waar we het niet naar ons zin hadden... omdat een van de bedrijven ermee ophielt (lees door een corrupte muts op de afdeling financien over de kop geholpen) begonnen we met een redelijke klantenkring..

omdat we ons vanaf het begin gericht hebben op kwaliteit is de klantenkring volledig door mond op mond reclame aardig gegroeid... we krijgen veel klanten die bij "grote" ict bedrijven hebben gezeten... maar dat de stemming en de service daar de laatste maanden oppeens is weggevallen!

Ik moet zeggen dat de stemming bij ons er goed in zit... maar dat we wel merken dat de riem overal word aangetrokken... en niet eens omdat het geld op is.. maar omdat ze ophouden met uitgeven voor dat het op is...

Om topicstarter's vraag te beantwoorden : Ik zie mijn toekomst op de korte termijn als hard werken en veel leren .. en op de iets langere termijn als hard werken en andere veel leren... en op de nog langere termijn als hard werken en golven... en op de nog langererde (:P) termijn als Hard zonnen en golven :)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

rooskleurig :D

Ik heb van m'n hobby mijn werk gemaakt en moet zeggen dat ik op dit moment nog steeds met veel plezier achter de pc code zit te kloppen. Het prive aanklooien is natuurlijk wel wat minder geworden, puur omdat je al 8+ uur bezig bent op een dag.

Ik merk wel steeds vaker dat ik af en toe snak naar wat anders, maar als ik weer een tijdje wat minder bezig ben geweest met het coden, bijvoorbeeld omdat er wat meer documentatie werk ligt, dat ik dan wel weer verlang naar het "echte" werk.
Maar dit geeft voor mij wel aan dat ik over 5-10 jaar niet nog steeds hetzelfde wil doen. Wat wel? Ik weet het nog niet, dat zien we dan wel weer. Ik heb voorlopig nog genoeg te leren zowel op technisch vlak als op organisatorisch vlak.

Today's subliminal thought is:

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Dat van dat puinruimen van zogenaamde "gekwalificeerde vakbroeders" kom ik ook de laatste tijd steeds meer tegen. Op dit moment ben ik werkzaam bij een kleine automatiseerder waarvan de baas denkt alle wijsheid in pacht te hebben, maar om het minste en geringste aan zijn mobiel hangt om mij te bellen. En dan nog de klanten waar de geachte vakbroeders aan het werk zijn geweest.....

Ja, binnen mijn huidige functie begin ik aardig uitgekeken te raken, vandaar ook dat ik nu met een totaal andere functie bij een ander bedrijf wil gaan beginnen maar wel op een ICT afdeling. Begrijp me goed, IT blijft leuk en afwisselend en gelukkig kan binnen de IT je vele kanten op.

Een jaar werken op het strand? Ach ja, waarom ook niet? ;)

My software never has bugs, it just develops random features...

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Ik denk eigenlijk dat het gevoel van 'ik zou best wel eens een tijdje wat anders willen doen' niks met de IT te maken heeft maar in alle sectoren en delen van de maatschappij voorkomt. Ik ben zelf nu al weer bijna vijf jaar bezig met een promotieonderzoek en zou ook best wel eens wat anders willen doen :). Sterker nog, ik denk dat het heel gezond is om eens in de paar jaar iets anders te gaan doen. Dat stimuleert je en houdt je fris. Ik zit zelf juist te denken om mijn geluk eens te gaan beproeven in de technische automatisering. Maar ja, ik heb wel onderzoekservaring maar niet zo gek veel programmeerervaring (vooral matlab eigenlijk). Mijn pech is nu dat net de economie aan het inklappen is veel bedrijven niet zo'n zin hebben om nu te investeren in personeel. Ook werkgevers zoals bv Philips zetten de poort dicht :(. Mijn toekomst? Ik zal wel ergens onderaan in de IT moeten beginnen :'(

[off-topic]
p.s. Ik kan bij ATOS-Origin beginnen (Nieuwegein), die geven me ook een opleiding (ATA) van vier maanden (full-time). Lijkt me heel leuk, vooral ook het werk en zo (hele leuke opdrachten) alleen bieden ze me BRUTO fl 3400,-/maand + leasebakje. Wat denken jullie daarvan, ik ben dan gepromoveerd fysicus en verdien op de universiteit iets van fl 3200,-/maand NETTO. Een normaal startsalaris voor een promovendus die het bedrijfsleven in gaat ligt zo rond de fl 6000,- BRUTO (of meer). Dit aanbod is voor mij dus wel erg mager. Ik snap best dat ik op een IT bedrijf niet veel IT kennis binnenbreng maar ja, wel onderzoekservaring e.d... Doen of niet doen?
[/off topic]

De enige echte :-)

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 10:09

pim

Ik heb het probleem dat ik overal na een paar maanden op uitgekeken ben..
eerst flash, toen perl, toen php&mysql, en nu bezig met C++..
Volgens mij vind ik geen een "taal" langer dan een jaar leuk..
Dus snel het idee bedenken waarmee ik binnenraak, dan hebben we dat ook
weer gehad :z

Verwijderd

[off topic]
Als gepromoveerd fysicus ga je toch niet de IT in...

En 6000(of meer) of 3500 is een (te) groot verschil ... je moet doen wat je leuk vindt ... maar als je het zo ver geschopt hebt als gepromoveerd fysicus vind je dat kennelijk leuk...

ik zou verbaast staan als je het zou doen... maar aan de andere kant ik ken je niet en misschien ben je wel een of andere maniak ... en in dat geval.. veel plezier bij ATOS-Origin :)
[/off topic]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 23:59
Een dilemma dat me bekend voorkomt...

Volgens mij is het belangrijk om jezelf af te vragen of je wilt 'programmeren', of liever (een stropdas draagt en) mensen vertelt wat ze moeten ontwikkelen.

Zelf heb ik een vrij uitgesproken mening over mensen (met stropdassen) die (uitsluitend) vertellen hoe het moet. Die mening ventileren voegt weinig toe denk ik, maar ik vind dat een 'managers functie' niet (perse???) meer toevoegt dan iemand die (echt) weet waar ie over spreekt mbt programmeren.

Zoals ik al eerder vertelde tegen curry (en tijdje geleden na een flame van mezelf), ik zie een managers functie niet als iets dat hoger staat op mijn sociale ladder, ik zie meer in mensen die _echt_ weten waar ze het over hebben. Daar werk ik liever mee samen dan mensen die _denken_ dat ze _het_ antwoord hebben.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

wat een getik......

ik heb idd een toekomst in de it, maar ik zou nu zeggen dat iedereen de psygologie [woord ja] in moet, iedereen moet nu naar de psyg........ zie amerika.

alleen als je een echte bink bent moe je de it in, das nu echt mmoeilijk :r

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Grappig om te merken dat er veel meer mensen rondlopen met het idee om iets heel anders te gaan doen, een tijdje reizen bijvoorbeeld. Zelf verwacht ik ook eigenlijk op een gegeven moment uitgekeken te zijn op mijn huidige baan (unix sysadmin) en misschien wel voor een tijdje op de hele IT. Om in ieder geval straks keuzevrijheid te hebben zet ik maandelijks behoorlijk veel geld opzij :) Dat begint nu echt lekker aan te tikken; ik heb alleen geen idee wat ik nodig zou hebben om een tijdje rond te kijken in een ander land zonder je al teveel druk hoeven te maken over bijverdiensten aldaar.

• raptorix
Op zondag 21 oktober 2001 04:12 schreef pim het volgende:
Ik heb het probleem dat ik overal na een paar maanden op uitgekeken ben..
eerst flash, toen perl, toen php&mysql, en nu bezig met C++..
Volgens mij vind ik geen een "taal" langer dan een jaar leuk..
Dus snel het idee bedenken waarmee ik binnenraak, dan hebben we dat ook
weer gehad :z
Pim zie een taal als een tool en niet als product, als je een applicatie maakt denk dan niet te veel in talen maar meer in welke technologie is hier het meest geschikt voor, het zal je werk een stuk vereenvoudigen.

• mars

mars

Op zondag 21 oktober 2001 04:18 schreef nlchandler het volgende:
Als gepromoveerd fysicus ga je toch niet de IT in...

En 6000(of meer) of 3500 is een (te) groot verschil ... je moet doen wat je leuk vindt ... maar als je het zo ver geschopt hebt als gepromoveerd fysicus vind je dat kennelijk leuk...

ik zou verbaast staan als je het zou doen... maar aan de andere kant ik ken je niet en misschien ben je wel een of andere maniak ... en in dat geval.. veel plezier bij ATOS-Origin :)
Fysicus maar gepromoveerd in de biofysica (neurowetenschappen), geen 'harde' fysica dus. Geloof me, op mijn onderwerp zit niemand te wachten in het bedrijfsleven :). Het liefst zoek ik dus de combinatie onderzoek/IT en in Nieuwegein doen ze wel leuk werk voor de Shell, NASA/ESA e.d. waar ik hopelijk m'n ei in kwijt kan ... (simulaties, modelleren, AI e.d.).

Ik een maniak? >:) Lopen er daar zoveel van rond bij ATOS-Origin dan?

• [ti]
  • Niet online
Ik heb van m'n hobbie m'n werkt gemaakt, en nu heb ik geen hobbie meer. Het werk wat ik doe (Software Developer) is wel ok, maar de uitdaging is ver te zoeken. Wat ik over een jaar doe? Ik weet het echt niet. Het zal me verbazen als het nog steeds hetzelfde is.

Verwijderd

Ik heb van m'n hobbies ( PC ) een soort van werk gemaakt ( OS/390 mainframe ). Nu nog netwerk-/system-operator, maar per 1 januari SNA-beheerder.

Wat daarna komt? Kweenie!

Gelukkig heb ik buiten werk nog wel een paar hobbies ...

Verwijderd

Ik ben al weer een tijdje als software engineer aan de slag, en hoewel ik het werk (software maken) leuk vind, heb ik regelmatig moeite met de commerciele kanten van het vak.

Te vaak zijn de kloven tussen techies, managers, sales en klanten gewoon te groot. Daar hebben AL die groepen schuld aan, maar het is ook ontzettend moeilijk om die te overbruggen. Ik waag binnen mijn huidige rol binnen het bedrijf waar ik werk elke dag pogingen om dat gat op te vullen, maar het vreet energie en doet me soms snakken naar de tijden dat ik alleen maar wat hoefde te coden.

Zou ik wat anders willen doen? Soms wel. Het belangrijkste aan mijn werk is een gevoel van voldoening, het gevoel dat ik iets bereikt heb aan het eind van de dag, en dat lukt helaas te weinig. Aan de andere kant weet ik ook niet waar ik dat wel zou hebben.

Hoe zie ik de toekomst? Hmmmm, moeilijk te zeggen. Ik hoop dat de IT wat meer een 'echte' industrie wordt, waarbij hype en flashy verkooppraatjes minder belangrijk worden en kwaliteit en nakomen van beloften voorop komen te staan. Ik vrees echter dat dat nog wel even op zich zal laten wachten.

Verwijderd

mijn toekomst jah .....

IT is nou me hobby ik vind het gewoon leuk om met technieken bezig te houden. Op dit moment doe ik MBO ICT Lyceum projectmatig onderwijs (dus onderwijs van allemaal leraren die niks over ICT weten). Spijt heb ik daarvan... maar ik probeer me nu op een HBO studie te krijgen en daar verder te gaan.

IT heeft me altijd wel gefasineerd maar af en toe verveel ik me ook. Ik moet iets hebben wat echt heel erg afwisselend is. Daarom denk ik dat ik voor de combinatie van bedrijfskunde en informatica ga kiezen bedrijfsinformatica.

en dan ooit nog een leuke baan krijg.... :D ooit....

Ik zie dat jullie net als mij er af en toe tussen uit willen. Geen mensen die iets over Computers weten (dus er ook niet over hebben) gewoon lekkur over andere onderwerpen......

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Ik werk nu zo'n 1.5 jaar (en programmeer zo'n 2) bij hetzelfde bedrijf.

Misschien zijn we 'de' uitzondring op de regel hier maar ik zie niet echt een eindige toekomst oid. Zolang ik de projecten afkrijg op tijd (etc. etc.) kan ik daarbuiten zelf verder ontwikkelen, zo begin ik volgende week met servlets, iets wat op dit moment totaal niet gebruikt wordt bij ons maar wel mogelijkheden biedt. En een 3-daagse cursus komt ook maar zover.

Het programmeren in PHP heb ik wel gehad. Programmeren blijf ik leuk vinden maar op een punt kom je tot de grens van de taal, en blijf je daar hangen; je probeert het zo goed mogelijk in elkaar te zetten, je weet hoe het moet maar de taal is daar simpelweg niet voor bedoeld. (ik doel op template en classes)

En qua opruimen: als mijn collega's iets hebben gemaakt en ik moet het bijwerken dan heb ik daar geen problemen mee. Projecten die van 'buiten' komen zijn vaak een gore ***zooi van (wederom) zeer gerenomeerde bedrijven. Dan hebben wij ook een instelling van: of een complete rewrite ($$$$$) of we patchen de zooi dat het werkt en daar blijft het bij ($$).

Ik denk dat de juiste werkgever die je de vrijheid biedt om je te ontwikkelen (of 2 uur lang worms world party spelen na de lunch) een grote factor in het plezier is. Ja, ik ben php zat maar heb toch plezier in m'n werk...

Maar, na mijn java vontuur de komende week herevalueren we dat even ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• curry684

curry684

Op zondag 21 oktober 2001 04:18 schreef farlane het volgende:
Zelf heb ik een vrij uitgesproken mening over mensen (met stropdassen) die (uitsluitend) vertellen hoe het moet. Die mening ventileren voegt weinig toe denk ik, maar ik vind dat een 'managers functie' niet (perse???) meer toevoegt dan iemand die (echt) weet waar ie over spreekt mbt programmeren.

Zoals ik al eerder vertelde tegen curry (en tijdje geleden na een flame van mezelf), ik zie een managers functie niet als iets dat hoger staat op mijn sociale ladder, ik zie meer in mensen die _echt_ weten waar ze het over hebben. Daar werk ik liever mee samen dan mensen die _denken_ dat ze _het_ antwoord hebben.
Er is een groot verschil tussen mensen die manager geworden zijn omdat:
a) Ze goede ontwikkelaars zijn die de capaciteiten hebben om anderen op een hoger niveau te tillen of
b) Ze weggepromoveerd zijn omdat ze de ballen verstand hadden van computers.

B is jammer genoeg in de meerderheid ;(

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 15:12 schreef curry684 het volgende:

[..]

a) Ze goede ontwikkelaars zijn die de capaciteiten hebben om anderen op een hoger niveau te tillen of

Ik zal proberen een van de weinige A te zijn speciaal voor jou :D

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op zondag 21 oktober 2001 15:12 schreef curry684 het volgende:

Gelukkig kan ik zeggen dat de meeste mensen zullen zeggen dat ik onder (A) val/viel.

Er zijn verschillende manieren om iemand naar een hoger niveau te tillen. Mijn manier is klaar blijkelijk niet gewenst op GOT. (Reacties andere gebruikers, tegen mij, de laatste tijd. Vandaar ook geen reacties van mij op problemen meer.)
Ik kan zeggen dat ik het lekker goed tegenaan kijk. Ik ken redelijk veel bedrijven die af en toe wat hulp nodig hebben of kleine applicaties willen hebben, en ze zijn bereid om wat meer te betalen voor mij dan voor een ander bedrijf :) .

Ben bezig met verschillende applicaties in eigen opdracht waardoor ik hopelijk rond kan komen door die applicaties te verkopen, waardoor ik meer tijd kan besteden aan applicaties te maken in eigen beheer waardoor er dus een cirkel gevormd kan worden en ik niet 95% van de tijd bij een klant hoeft te zitten.

Ik ben begonnen met een eigen bedrijf omdat ik de top in het bedrijfsleven al had gehaald, met de huidige klimaat is er gewoon geen vraag naar Managers waarvoor een smak geld betaald moet worden, En ik kon niet meer hoger opklimmen in het bedrijf waar ik werkte. (enige stap hoger was eigenaar..)

Nu sponsor ik dus de Belasting dienst, en des te meer ik belasting moet betalen des te blijer ik ben. :P

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
<off-topic topic="dusty">
dusty: Er zijn verschillende manieren om iemand naar een hoger niveau te tillen. Mijn manier is klaar blijkelijk niet gewenst op GOT. (Reacties andere gebruikers, tegen mij, de laatste tijd. Vandaar ook geen reacties van mij op problemen meer.)
Hum, omdat jouw topics mijn topics niet zijn was me dat nog niet opgevallen. Wel jammer dat dit zo moet gebeuren, want je bijdragen waren toch (over het algemeen ;) ) wel een aanwinst. Ik zou me ook niet al te veel aantrekken van negatieve reacties... Er komen hier tenslotte een hoop verschillende mensen die niet allemaal even goed begrijpen waar het om gaat en wat jij bedoelt... Misschien af en toe iets minder kort reageren, omdat je juist dan vaak niet goed wordt begrepen...

</off-topic>

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op zondag 21 oktober 2001 23:37 schreef mbravenboer het volgende:
<off-topic topic="dusty">
[..]
Hum, omdat jouw topics mijn topics niet zijn was me dat nog niet opgevallen. Wel jammer dat dit zo moet gebeuren, want je bijdragen waren toch (over het algemeen ;) ) wel een aanwinst. Ik zou me ook niet al te veel aantrekken van negatieve reacties... Er komen hier tenslotte een hoop verschillende mensen die niet allemaal even goed begrijpen waar het om gaat en wat jij bedoelt... Misschien af en toe iets minder kort reageren, omdat je juist dan vaak niet goed wordt begrepen...
</off-topic>
Ik pakte meestal de vragen die na een uur nog niet beantwoord waren door iemand, dat sluit meestal de vragen uit waarop jij heb gereageerd ;). In principe is elke topic mijn topic.

Ik heb meestal geen tijd voor lange replies. (ik moet tenslotte werken..) De laatste tijd komen er meer en meer mensen die newbie zijn en meteen alle antwoorden willen hebben zonder echt erover na te denken. Is ook niet echt het type wat ik ooit heb willen helpen.

Back In Black!

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

ik ben 19, programmeer nu al 6 jaar en het is dus alleen logisch dat ik later iets als programmeur ga doen :)

<toekomstvisie mode>
Ik denk dat wij in tegenstelling tot de "gekwalificeerde vakbroeders" een veel zonnigere toekomst tegemoet zien. Die mensen werden zo van de straat geplukt en kregen er een een cursusje gratis bij en nog een leuke salaris ook (bij wijze van spreken uiteraard). Maar vooral met die IT malaise de laatste tijd denk ik toch dat "de sterkste zullen overleven". Dan bedoel ik dus diegenen die dit vak echt met hun hart beoefenen (én bereid zijn om alle ontwikkelingen op de voet te volgen) en niet met $$$ in gedachten (uiteraard is dat ook een grote meetellende factor, maar you get the point).
</toekomstvisie mode>

Waar ik mezelf zie over een aantal jaartjes? Tja in deze tak van de industrie gaan de ontwikkelingen zo snel dat ik dat onmogelijk zal kunnen zeggen. Dat het achter een-of-andere afstammeling van het toetsenbord zal zijn is alvast zeker >:)

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

voorlopig zit ik nog lekker even op school eerst even CIT afmaken en dan TI gaan doen.
tegen die tijd zullen het aantal computer gebruikers sterk zijn toegenomen.
internet zal een lichtelijke stijgen aannemen kwam gebruik van programmeren.
steeds meer bedrijven zullen web applicaties gaan gebruiken omdat dit in alle opzichten voordeliger is.
verder verwacht ik nog een instortende markt van mensen die alleen WYSIWYG kunnen programmeren.

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• mbravenboer
Nou ja, laat ik dan ook maar iets zeggen over de toekomst ;) .

Allereerst valt het mij op dat veel reacties toch vrij negatief zijn. Omdat informatica/software ontwikkeling toch vaak een beroep is wat dicht bij de hobbies van de persoon ligt vind ik dat eigenlijk wel merkwaardig...

Zelf ben ik pas een jaar of 5 echt aktief bezig met software ontwikkeling. Ondertussen ben ik 5e jaars Informatica - Sotware Technologie aan de Universiteit Utrecht. Ik vond het belangrijk om naast de opleiding ook veel ervaring op te doen met programmeerwerk. Veel universitaire informatica studenten (mensen die geacht worden om nieuwe zaken te bedenken en ontwikkelen) kunnen eigenlijk maar heel slecht programmeren. In de Software Technologie richting valt dit nog iets mee, maar is het vaak ook nog vrij triest.

Ik ben altijd van mening dat je zelf ruime 'praktijk'-ervaring met ontwikkelen/ontwerpen van software moet hebben om ook daadwerkelijk iets nieuws te kunnen ontwikkelen. Over het algemeen wordt er toch van universitair opgeleidde mensen verwacht dat ze behoeften kunnen analyseren en goed afwegingen kunnen maken. Zeker als je in het onderzoek gaat zal je toch in hoofdlijnen bezig zijn met het verbeteren van alles wat met software-ontwikkeling te maken heeft. Hoe kan je dat nu ooit doen als je niet weet tegen welke problemen je aanloopt?

Goed, mede daarom programmeer ik dus erg veel in mijn vrije tijd. Soms voor een klant, soms gewoon voor de lol, soms voor een overdreven uitgevoerd practicum. En das leerzaam :) .

Omdat ik zelf nogal een purist ben en technische (qua fraaiheid) het onderste uit de kan wil halen voel ik mezelf minder prettig bij commerciele werkzaamheden. Ik ben graag bezig met het bedenken vernieuwende technieken of methoden. Daarom hoop ik dat ik na m'n studie een leuke AIO plaats kan krijgen. Daarna wil ik misschien nog wel een tijd op de universiteit blijven als docent/onderzoeker. Ik denk dat je op zo'n plaats beter tot je recht kunt komen omdat je relatief veel vrijheid hebt in je werkzaamheden. Wellicht dat er dan na een aantal jaar nog een interessante baan langskomt in het bedrijfsleven.

Ik ben altijd wel erg snel uitgekeken op onderwerpen die niet spannend meer zijn. Daarom denk ik dat het ook goed is om niet naar het bedrijfsleven te gaan. Er zullen dan vrij snel vervelings-verschijnselen gaan optreden. Dat is in feite het enige waar ik bang voor ben.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Toekomst. Leuk. :)

Even denken hoor. Ik ben nu alweer meer dan acht jaar programmeur, met dus acht jaar Batch ervaring (ja, die leuke bestandjes in MS-DOS), zes jaar BASIC, vijf jaar HTML en Javascript, vier jaar Pascal, drie jaar C++, anderhalf jaar PHP en SQL, een half jaar ASP en sinds deze week Java.

Ik wilde altijd iets grafisch doen, want dat vindt ik, in alle eerlijkheid, het leukste om te doen. Helaas (?) wordt ik overal aangenomen vanwege mijn technische kennis, en daar baal ik eerlijk gezegd van. Ik leer die programmeertalen, omdat ik er zelf profijt van heb; ik verfraai mijn eigen websites op die manier, ik kan er leuke dingen mee doen. Maar voor wat betreft een programmeur als beroep: ik vindt het redelijk saai. Ik wordt telkens opgescheept met allerlei ingewikkelde en veelal saaie opdrachten, omdat er verder niemand voor is, en diegenen die het wel zouden kunnen, het te druk hebben met andere projecten. ;(

Vormgeving is mijn droom, mijn passie. Programmeren is ook leuk, maar ik weet zeker dat het gaat vervelen als ik mijn toekomst erop zou richten. Eigenlijk wilde ik een grafische opleiding gaan doen, maar helaas ben ik al over de helft bij een andere, dus dat moet ik nog even uitstellen.

Ik denk dat ik twee jaar hard ga werken, en dan van dat geld een wereldreis ga maken, dan heb ik ook voor het eerst in mijn leven echt 'rust' en afleiding. :)

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Mijn toekomst:

Momenteel java programmeur, a.s. woensdag (24/10/2001) ga ik voor SCJP examen, en hoop dat deze keer te halen. Ik werk momenteel bij een bedrijf waar het niet zo goed gaat. Ben 1 van de weinige die een contract verlenging krijgt, en ik zie het niet echt meer zitten hier.

Denk er dan ook sterk aan om naar america te gaan om daar een opleiding te gaan volgen waar DDD misschien ook heen gaat (fullsail). Ik heb geen idee hoe ik dit allemaal ga doen, aangezien het enorm veel gaat kosten.

Verder zou ik graag mijn carriere in de IT de kant van de games industrie uitgaan, en probeer dit dan ook zeker voor elkaar te krijgen.

En verder kijk ik ook zeker uit naar een lekkere vakantie, ben van plan om aankomende zomer naar finland te gaan, en vanuit daar verder naar malaysie.

• mbravenboer
Scorpion: Denk er dan ook sterk aan om naar america te gaan om daar een opleiding te gaan volgen waar DDD misschien ook heen gaat (fullsail).
Wat is dat voor een opleiding?
En verder kijk ik ook zeker uit naar een lekkere vakantie
Hum ja inderdaad, vakanties moeten er natuurlijk ook zijn :) . Ben afgelopen zomer niet geweest en dat is toch wel prut :) . Mis de bergen ;) .
ben van plan om aankomende zomer naar finland te gaan, en vanuit daar verder naar malaysie.
Tja, als je toch in de buurt bent :? ;)

• chem

chem

Reist de wereld rond

*sugth* maleisie...

*zwijmel* ja maleisie is heeeel mooi :) en Zo volkomen anders dat je geen tijd voor computers meer hebt :) geen php, java of c++, enkel zon, schoonheid en nixen... tip: ga minstens 3 weken...

*kuch* [/off-topic]

Verwijderd

Ik vind dat het met Microsoft (en dus gelijk ook met de hele IT wereld) helemaal de verkeerde kant op gaat.

Dat .Net gedoe klinkt allemaal mooi, maar het is nix voor mensen zonder internet of met een langzame verbinding. Microsoft wordt steeds commercieler. Alle problemen zouden toch zijn opgelost als iedereen over de hele wereld Java draaide ???

• chem

chem

Reist de wereld rond

Java is geen universele oplossing en microsoft al des te minder.

Alles heeft z'n eigenschappen, en die van MS zijn gewoon niet wat ik zoek :)

Verwijderd

Mijn toekomstvisie:
eerst even afstuderen. Dat word financieel gezien een moeilijke tijd, omdat mijn stufi is afgelopen, en ik waarschijnlijk niet echt rond kan komen van mijn stagevergoeding.
Daarna zo snel mogelijk een baan vinden in de IT, maakt de eerste paar maanden toch niet uit. Als het me bevalt blijf ik, en anders ben ik binnen no time weg.
Verder in de toekomst heb ik nog geen echte plannen, maar als ik het werken in de IT beu ben, ga ik misschien wel het onderwijs in. Maar zo ver is het nog lang niet...

Verwijderd

'k Ben zelf bijna afgestudeerd en ik hoor dit soort verhalen all over. Eigenlijk voel ik er niet zoveel meer voor om de IT in te gaan, zelfs niet voor een jaartje om hard te proggen. Nu is mijn studie niet geheel IT dus kan ik nog wel de management kant op... Lekker een klein productiebedrijfje of zo... zelf de boel zo modern en efficient mogelijk maken en als iedereen denkt... wat gaan we hard, wat gaan we goed, dan pak ik een ander bedrijfje. Dus in plaats van de IT-consultant uit te hangen, ga ik gewoon 2 jaar bij zo'n bedrijf werken... handen uit de mouwen, ordinair productiewerk doen en vervolgens iedereen in extase achter laten... wel minimaal 2 maanden per jaar aan 't strand natuurlijk ;)

• Scorpion

Scorpion

Op maandag 22 oktober 2001 13:28 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Wat is dat voor een opleiding?
[..]
Verschillende opleidingen, maar ik ga daar voor gamedesigner.
Hum ja inderdaad, vakanties moeten er natuurlijk ook zijn :) . Ben afgelopen zomer niet geweest en dat is toch wel prut :) . Mis de bergen ;) .
[..]
Ik ben afgelopen zomer naar Lloret da mar geweest. Ook heel leuk.
Tja, als je toch in de buurt bent :? ;)
Precies! dat d8 ik dus ook :P Ik ga met een gast in finland samen naar Malaysie. waarschijnlijk eerst naar assembly2k+2.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 22 oktober 2001 13:31 schreef MisterJava het volgende:[...]Microsoft wordt steeds commercieler.[...]
*lol*

Lollige uitspraak ;)

Back In Black!

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

ik loop nu stage, en het programmeren begint te vervelen. Het is steeds weer een trucje wat je herhaald.
Alsof je een circus hondje bent ofzo.

Ik regel en organiseer liever dingen(niet altijd even succesvol)

Verder zou ik ook ontzettend graag in de gamesindustrie willen werken en heb ook naar full-sail gekeken. Heb alleen nu even geen zin om naar america te gaan.

M'n eigen games bedrijf is eigenlijk mijn grootste wens.

Verder over de it-problemen. Deze shake-out zat er aan te komen. Voor de mensen met hart voor het beroep is dit het beste wat kon gebeuren. Als je goed bent is er altijd werk te vinden (behalve als je te goed bent, dan moet je voor jezelf beginnen ;))

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 13:32 schreef chem het volgende:
Alles heeft z'n eigenschappen, en die van MS zijn gewoon niet wat ik zoek :)
Jaja, is dat niet bij meer producten van M$ het geval ?? |:(

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 14:41 schreef dusty het volgende:

*lol*

Lollige uitspraak ;)
Ja... nog commercieler als Microsoft is niet mogelijk :) Maar ik doelde eigenlijk op MSN enzo.. ze klonen andere producten en zorgen er dan voor dat het populair word. Dat was zo bij M$ Internet Exploiter , maar is Mozilla niet gewoon veel beter ??? :?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op maandag 22 oktober 2001 14:52 schreef MisterJava het volgende:

[..]

Jaja, is dat niet bij meer producten van M$ het geval ?? |:(
wat probeer je nu te zeggen?

en, welke browser gebruik jij?

• Scorpion

Scorpion

Op maandag 22 oktober 2001 14:55 schreef MisterJava het volgende:

[..]

Ja... nog commercieler als Microsoft is niet mogelijk :) Maar ik doelde eigenlijk op MSN enzo.. ze klonen andere producten en zorgen er dan voor dat het populair word. Dat was zo bij M$ Internet Exploiter , maar is Mozilla niet gewoon veel beter ??? :?
En er zijn ook altijd figuren die MS zitten af te kraken terwijl ze zelf het allemaal gebruiken (MSN/MSIE)

• chem

chem

Reist de wereld rond

[/off-topic-flame-war]

ga maar in de HK over MS klagen ofzo ;)

• Scorpion

Scorpion

Op maandag 22 oktober 2001 14:50 schreef wasigh het volgende:
ik loop nu stage, en het programmeren begint te vervelen. Het is steeds weer een trucje wat je herhaald.
Alsof je een circus hondje bent ofzo.

Ik regel en organiseer liever dingen(niet altijd even succesvol)

Verder zou ik ook ontzettend graag in de gamesindustrie willen werken en heb ook naar full-sail gekeken. Heb alleen nu even geen zin om naar america te gaan.

M'n eigen games bedrijf is eigenlijk mijn grootste wens.

Verder over de it-problemen. Deze shake-out zat er aan te komen. Voor de mensen met hart voor het beroep is dit het beste wat kon gebeuren. Als je goed bent is er altijd werk te vinden (behalve als je te goed bent, dan moet je voor jezelf beginnen ;))
Inderdaad, om nu naar de USA te gaan trekt me ook niet geweldig veel. Maar ik denk wel dat ik naar die fullsail opleiding zal gaan. Verder een eigen games bedrijf? Dat is niets voor mij. Laat mij maar gewoon programmeren, en het management door iemand anders regelen :) Goede games bedrijven hier in nederland zijn er niet verrekte veel moet ik zeggen, erg jammer.

• Scorpion

Scorpion

Op maandag 22 oktober 2001 15:18 schreef chem het volgende:
[/off-topic-flame-war]

ga maar in de HK over MS klagen ofzo ;)
hahaha, ben jij er van af he ;) maar sjah, zit er aan te komen als iemand die iets over MSN vraagt (java-msn oid), MSN zelf nog gaat afkraken ook. Beetje tegenstrijdig allemaal.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 23:28 schreef dusty het volgende:
Er zijn verschillende manieren om iemand naar een hoger niveau te tillen. Mijn manier is klaar blijkelijk niet gewenst op GOT. (Reacties andere gebruikers, tegen mij, de laatste tijd. Vandaar ook geen reacties van mij op problemen meer.)
Schade, had het nog niet echt gemerkt omdat ik hier niet zo regelmatig meer ben als eerst. Volgens mij is jouw manier van helpen juist gewenst op GoT, zodat hier de juiste mentaliteit blijft heersen (of weer terugkomt). Maar goed, ik begrijp het wel, hoop alleen dat we je toch nog zullen zien ;)

Ook nog iets over mijn toekomst :?

Een toekomst in de commerciele IT business zie ik zo direct nog niet helemaal zitten, in ieder geval niet bij de bulk van het soort bedrijven daar. Belangrijke redenen zijn gebrek aan vrijheid, gebrek aan sociaal leven (vanuit jezelf naast je werk maar ook vanuit collega's) en gevaar op een burn-out. Nee, de mentaliteit in de huidige commerciele IT is niet helemaal mijn mentaliteit.

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet in de IT wereld terecht wil komen. Er zijn ook daar best goede plaatsen te vinden, je moet alleen weten wat je wilt en waar je naar moet zoeken. Gelukkig is dat voor mij nog niet echt aan de orde. Voorlopig studeer ik Technische Wiskunde wat me tot nu toe bevalt. Ik heb expres niet voor een pure informatica opleiding gekozen, omdat ik denk dat het belangrijk is dat je je kunt onderscheiden in kwaliteiten (daarnaast zat ik toch al heel de dag achter mijn PC, je moet ook leren omgaan met problemen zonder beeldscherm).
Ik heb al een jaar werken als webdeveloper achter de rug (incl twee detacheringen) en doe dit nu nog part-time, ik weet dus al het een en ander van 'het IT wereldje'. Heel de dag coden voor een project is in het begin leuk (vooral omdat je er ook nog door leert), maar dat is zeker niet wat ik zoek over 5 of 6 jaar.
Ik heb al gemerkt dat ik me ook erg thuisvoel in rollen net naast de programmeur. Het maken van functionele ontwerpen, meedenken over bedrijfsvoering, begeleiden van 'nieuwe' programmeurs, adviseren van mensen boven en onder mij, programmeren van 'quick hacks', onderzoeken van nieuwe technieken, etc. Wat dat betreft past mijn functieomschrijving mij misschien best goed (Technisch Consultant). Echter tot nu heb ik deze rol niet 100% op mij kunnen nemen (te weinig ervaring en een te klein bedrijf).
Maar het echte programmeren wil ik niet achter mij laten. Een pure manager functie zie ik niet zitten. Ik zit toch graag dicht op het werk en weet graag waar ik het over heb. Een consultancy rol binnen een bedrijf spreekt me wel aan, maar dan wel op een manier waarvan ik weet dat ik wat waard ben. Ik vind het belangrijk dat ik ergens echt verstand van heb, praktijk ervaring.
Ik ben al heel wat mensen in de IT wereld tegengekomen in 'hogere' functies die absoluut geen verstand hebben van hetgeen ze over gaan. Gevolg is veel slechte bedrijfsvoering. Als ik ergens niet tegen kan is het werken in zo'n omgeving. Liefst doe ik alles zelf, maar dat is onmogelijk. Enige oplossing is goede mensen om je heen (waarvan je dus weet dat ze _echt_ goed zijn).
Ik zie mezelf nog wel met een eigen bedrijf later, maar zeker niet alleen. Misschien pas na 20 jaar, misschien nooit, maar als het er ooit van komt in ieder geval met mensen die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze echt ergens verstand van hebben.

Ik ben er dus wel een beetje bang voor dat ik niet de kans krijg om het werk te gaan doen wat ik echt wil. Maar gelukkig is er nog zoveel meer dat ook leuk kan zijn.

Wat een lang verhaal, maar op zich een leuk topic. Zo horen de /14'ers ook nog eens iets over elkaar :)

• raptorix
Grappig dat mensen MS producten zitten af te kraken die gratis aangeboden worden, typisch nederlands moet ik zeggen. Laatst hoorde ik al van mensen dat ze schadevergoeding wouden eisen omdat MSN er uit lag, maar tjah laten we weer ontopic gaan.

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Ach, zal ik dan ook maar...
Ben 23 en ondertussen 4e 3e jaars Hogere Informatica (HBO dus) (ben vier jaar bezig maar ben derde jaars wat betreft voortgang >:) anderhalve jaar bestuur geweest van een studentencomputerwinkelstichting (http://www.iapc.nl is toch geen reclame, want alleen UT mensen mogen er kopen en we werken zonder winstoogmerk!)) .
Ben erg aan 't twijfelen of "dit het nou wel is", op dit moment ben ik halverwege m'n stage en hoewel het best leuk is weet ik niet of ik het nou als hobby moet houden of later als beroep.
Sowieso altijd al een twijfelaar... heb eerst een jaar Informatica aan de UT gedaan en er toen achter gekomen dat de wiskunde iets te veel van het goede was (1 van de 14 sp wiskunde gehaald)... de laatste tijd zit ik zelfs te denken aan architectuur (na het volgen van een keuzevak architectuurgeschiedenis, maar ja: dat is eerst 4 jaar bouwkunde en dan nog zo'n periode architectuur, als ik daar na deze studie mee begin dan ben ik 33 tegen de tijd dat ik klaar ben) of een grafisch ontwerp opleiding (maar ja, niet echt een natuurtalent ofzo, wel veel interesse voor vorm).
Nog een optie die ik overweeg is het na de HIO opnieuw te proberen met Informatica aan de UT, iemand daar ervaring mee (dus de overstap na HBO nog een keer WO)? :?

Ik heb nu na al die jaren informatica nog steeds niet het idee dat ik ook *echt* kan programmeren / veel kennis heb (begrijp me niet verkeerd: ik kan genoeg maken en nog redelijk foutloos en netjes ook in Java, C/C++ geven ze maar heel weinig van bij ons en geen eigen tijd om dat te leren, PHP was wel ff er naast te leren), hoeveel andere studenten hebben dat nou ook?

Mijn toekomst dus: geen idee... vrij blanco, in ieder geval niet van plan om zo snel mogelijk het bedrijfsleven in te duiken, zal blij zijn als ik in februari klaar ben met de stage. Ook zeker niet van plan om veel met data te doen, dus geen accountantsoftware ofzo... fulltime manager? nee, dank u :) (vind 't dragen van een pak geen probleem hoor, maar niet elke dag 8-) )

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• whoami
  • Laatst online: 22:31
Ik ga eerst nog een paar jaar in dienstverband werken en een hele hoop bijleren en daarna zie ik mezelf als freelance programmeur.
Gedaan met werken voor een kapitalistische organisatie, want dat is elk bedrijf toch. Je bent blij dat je daar mag werken en goh, je krijgt xxx $$ op je rekening op het eind van de maand.
Maar hoeveel verdiend je werkgever aan jou? Ik werk momenteel voor een detacheringsbureau en die gasten vragen daar 2300 BEF per uur voor mij. En wat zie ik daarvan denk je? Neenee, ik ga freelancen en die 2300bef/uur lekker voor mezelf houden, zonder dat er daar een werkgever tussen zit die 3/4 voor zichzelf houd en van die 1/4 die ik krijg houd de staat daar nog eens belastingen van af.

https://fgheysels.github.io/

• curry684

curry684

Op maandag 22 oktober 2001 13:31 schreef MisterJava het volgende tussen een hoop andere onzin:
Microsoft wordt steeds commercieler.
Sorry maar nu moet ik even hoor:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

;)

• dusty

dusty

Celebrate Life!

2300 BEF.. *reken reken..* ahh.. Fl 115,- :)

Jij werkt voor die 2300 BEF, bij freelancen moet je ook contacten met opdrachtgevers onderhouden, commerciele taken doen e.d. en dan ben je echt langer bezig dan dat je nu bent, je hebt verzekeringen nodig (en nee die zijn niet goedkoop) Desondanks staat er weer tegenover dat je een stuk vrijer bent in het doen en laten van opdrachten :P staat daar weer tegenover dat als je geen opdracht hebt geen geld krijgt wat wel weer gebeurd bij een detacheringsbureau. Alles heeft voordelen en nadelen, het ligt aan je eigen waar je prioriteiten aan geeft.

Als geld je hoofdreden is ga je het niet redden.

Back In Black!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 22 oktober 2001 21:27 schreef curry684 het volgende:
[..]
Sorry maar nu moet ik even hoor:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

;)
Te laat had ik ook al gedaan :+

Back In Black!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 08-09 21:08

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

[back on topic mode]

heel leerzaam dit.
Ik ben nu 21. en werk sinds mei 2000 "echt in de ict"
een hele goede vriend van mij is voorzich zelf gaan werken.

Ik werk op projectbasis.
en werk nu bij een bank.
( onderdeel van fortis groep)
Ik heb net vorige week mijn carriere planning gemaakt, dus ik zal jullie even mijn grote lijnen geven, eerst de opleidingen en daarna mijn motivaties.

1 ~3 jaar:

Q4 -2001
Itil foundations ( gehaald)
Prince 2

Q1 2002
MSCE Windows 2000 1e module
Examen 1e module

ITIL practionaries:
Incident managment

Q2 2002
ITIL practionarie changemanagment
Indien MCSE traject goed gaat, door gaan met volgende modules

Q3 2002:
ITIL Configurationmanagment

Q4 2002:
ITIL Servicelevelmanagment

2003/2005:
In ieder geval het MCSE traject afronden.
Blijven volgen van trainingen om bij te blijven en kennis verder uit te bouwen, zowel technisch al niet technisch

2005:
Werken aan projectmng skills, denk hierbij aan verder uitbouwen prince2, communicatie trainingen, vergader technieken, rapportage enz.

2006/2010:
Groeien richting management opdrachten en de juiste skills hiervoor verkrijgen door trainingen enz

Ik wil zowel de technische kant op, als de commerciele kant.
Want daar is een groot gemis aan tegenwoordig.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 09:56
Stylee: ik ben 19, programmeer nu al 6 jaar en het is dus alleen logisch dat ik later iets als programmeur ga doen
Je loopt een paar maanden op me voor ;)
mbravenboer: Ondertussen ben ik 5e jaars Informatica - Sotware Technologie aan de Universiteit Utrecht.
Ik ben nog steeds geen mbravenboer tegengekomen in die paar weken dit jaar... zelfs geen mbravenboer op de website van de studievereniging a-eskwadraat (die overigens nog een "leuk" beveiligingsgat had...).
mbravenboer: Ik ben altijd wel erg snel uitgekeken op onderwerpen die niet spannend meer zijn. Daarom denk ik dat het ook goed is om niet naar het bedrijfsleven te gaan. Er zullen dan vrij snel vervelings-verschijnselen gaan optreden. Dat is in feite het enige waar ik bang voor ben.
Ik heb zelf tot nu toe alleen nog maar bedrijfsleven gehad. Begonnen met een schroevendraaier en wat onderdelen van een computer, vervolgens wat websites en wat geklooi met linux en ik ging steeds meer doen, nu zelfs i.s.m. 'professionele' ontwikkelaars. Maar ja, je mist dan wel een theoretische basis (en die ben ik dan nu aan het opbouwen). Dit laatste project slaat overigens ook voor een deel op wat natuurkundige en grafische zaken, dus daar zal op zich heel wat afwisseling in zitten. Maar zaken als php komt me nu de laatste tijd de keel uit.

Die snelle geschiedenis is overigens niet helemaal waar. Het begon allemaal een jaar of vier/vijf geleden door 1 diktaat over java en toevallig is dat precies het diktaat dat ik de volgende periode behandelt krijg (hoe ik eraan gekomen ben: daar laat ik me niet over uit).

Freelance werk lijkt me niets. Dat lijkt me veel te veel geregel en gedoe. Dat ik dan veel minder betaald krijg neem ik dan maar op de koop toe.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• tomato
  • Niet online
Op maandag 22 oktober 2001 21:42 schreef weeraanmelden het volgende:
Ik heb net vorige week mijn carriere planning gemaakt...
:?
Ben ik nou de enige die hierdoor spontaan weer naar de basisschool zou willen?
Of moet ik morgen ook maar eens wat aan carriere planning gaan doen? Geen idee wat het is, maar goed (wel gezien wat mensen zeggen als ze het over carriere planning hebben en genoeg carriere plannende mensen ontmoet, maar nooit gezien wat je nou eigenlijk doet als 'carriere planner'). Sorry hoor, :Z

• whoami
Op maandag 22 oktober 2001 21:40 schreef dusty het volgende:
2300 BEF.. *reken reken..* ahh.. Fl 115,- :)

Jij werkt voor die 2300 BEF, bij freelancen moet je ook contacten met opdrachtgevers onderhouden, commerciele taken doen e.d. en dan ben je echt langer bezig dan dat je nu bent, je hebt verzekeringen nodig (en nee die zijn niet goedkoop) Desondanks staat er weer tegenover dat je een stuk vrijer bent in het doen en laten van opdrachten :P staat daar weer tegenover dat als je geen opdracht hebt geen geld krijgt wat wel weer gebeurd bij een detacheringsbureau. Alles heeft voordelen en nadelen, het ligt aan je eigen waar je prioriteiten aan geeft.

Als geld je hoofdreden is ga je het niet redden.
Jach, weet het wel dat het heel wat lastiger gaat zijn dan in dienstverband te werken. Geld is de hoofdreden, en waarom zou ik het niet redden?

• weeraanmelden
  • Laatst online: 08-09 21:08

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

als je een carriere plan maakt,
vooraf, dat houdt je scherp, dan weet je wat je doelen zijn, en heb je altijd een maatstaf.
" maak ik nu de juiste keuze"
" helpt dit om mijn doel te halen"
" ben ik reeel? "
" sta ik nu stil? "

het helpt je gewoon, niet omdat het een mode woord is.
maar door een "carriere plan" leer je beter in te zien wat je wilt.
het helpt, het is geen verplichting ,
ik noem ook geen functies over 5 jaar. ik werk nu op de afdeling automatisering,
( geen netwerkbeheer!)
hierbij doe ik allerlei dingen, installatie, uitleg enz.
ruim gebied.

• whoami
Op maandag 22 oktober 2001 21:46 schreef Infinitive het volgende:

Freelance werk lijkt me niets. Dat lijkt me veel te veel geregel en gedoe. Dat ik dan veel minder betaald krijg neem ik dan maar op de koop toe.
Is idd heel wat gedoe en geloop, maar er zijn wel bureau's die dat voor jou doen, mits een inhouding op uw loon natuurlijk. (Maar dan hou je toch nog een mooi stuk over hoor).

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En dan nu de reply van de diegene waar jullie allemaal op wachten ;)

Ik ben nu 21, en 2 maanden en 1 dag aan het werk (jaja, gewoon aangenomen na mijn proeftijd :) )

Ik ben begonnen met havo/vwo brugklas, en naar beneden gedonderd naar de mavo. Dat simpel gehaald. Ik heb MTS - Technische Informatica gedaan in Ede.
Op die opleiding ben ik veel tegengekomen, maar weinig programmeurs. Veel lui met een siteje, maar weinig vernieuwende dingen. Met programmeren was het al helemaal drama. Niemand snapte er ook maar iets van.
Ik geloof dat er 2 maanden over gedaan is om ons het principe van OO aan te leren (en nog steeds ben ik er geen fan van ;) )

Nu ben ik klaar en nu een jaartje 'verslaafd' aan PHP. Het liefste zou ik bij een internetbedrijf willen werken en daar webdevven, maar ik wordt vaak niet aangenomen omdat ik MBO ben. De meeste bedrijven zoeken toch een HBO/WO 'er. Nu ben ik aangenomen als tester.
Dit blijkt in principe toch wel redelijk saai werk te zijn, en niet echt boeiend ofzo. Het enige boeiende is het overleg met de programmeur over hoe bepaalde procedures gezet moeten worden. Maar veel verder als pseudocode kom ik niet. Ja, 1 project daar heb ik wel wat voor geprogrammeerd in VB. Maar dat was gewoon stampen, verder niets leuks aan.

Ik heb zwaar na lopen denken of ik naar het HBO zou gaan. Ik weet van mezelf dat ik het zou moeten kunnen halen, maar ik heb een zwaar concentratievermogen probleem, waardoor ik ook van mezelf weet dat het HEEEEEL erg zwaar voor mij gaat worden, en daarom heb ik het niet gedaan.

Nu zit ik hier prima. Redeljk salaris. Mooi laptopje, noem maar op. Maar dit zie ik mezelf ook niet echt jaren lang doen. Gelukkig is er [off the record] gezegt dat ik maybe de setup mag gaan doen, en cursussen volgen en naar het programmeerwerk mag groeien.
Dat lijkt me wel leuk .NET enzo te bekijken.
Maar wat ik 'later' zou willen doen?
Ik weet het niet.
Jaartje weg is helaas geen mogelijkheid (niet echt).

Ik ben iig ook een beetje somber.

• mbravenboer
Infinitive: Ik ben nog steeds geen mbravenboer tegengekomen in die paar weken dit jaar...
Zit ook meestal thuis ;) . Zoek maar eens op Martin Bravenboer. Ik heb daar ook webruimte (je mag alleen niet kijken ;) . In de tweede periode ga ik nog twee vakken doen (High Performance Compilers en Programmeren en Correctheid :o die laatste moet ik inhalen omdat ik van studie-richting ben gewisseld).
de website van de studievereniging a-eskwadraat (die overigens nog een "leuk" beveiligingsgat had...).
Prutsers ;) .

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 22 oktober 2001 21:56 schreef whoami het volgende:
[..]
Jach, weet het wel dat het heel wat lastiger gaat zijn dan in dienstverband te werken. Geld is de hoofdreden, en waarom zou ik het niet redden?
De "Egg-timer" voor een burn-out loopt dan 10 keer zo snel. :)

Back In Black!

• curry684

curry684

Op maandag 22 oktober 2001 21:56 schreef whoami het volgende over freelancen:
Heh, ik zou nog maar eens KvK-info en zo opvragen. Je mag blij zijn als je met 150 gulden per uur een ton overhoudt na aftrek van alle belastingen.

Dan komt het puntje: krijg je werk? Stel dat een bedrijf de keuze heeft tussen 200 gulden voor iemand van een detacheerbedrijf of 150 gulden voor jou. Als jij ziek wordt komt er niemand, als die andere ziek wordt de volgende ochtend twee zonodig. Moeilijke keuze voor een manager met verstand van risicoplanning.

Vervolgens: je wordt dus feitelijk ziek. Vergeet je ziektetijd en je wachtgeld maar meteen: dit is de wondere wereld van 0,00 gulden per uur vangen tijdens ziekte. Tenzij je je daar tegen verzekert.

Verzekeraars zijn ook niet stom natuurlijk, jij bent in je uppie als opperkostwinner een enorm veel groter risico dan een bedrijf met collectieve verzekering, en betaalt dus 2-4x zoveel premie. Bye bye enorme inkomen.

Leasebak? Goh dat is pas voordeling zodra je een wagenpark van 10 of liefst 100 of meer ergens in beheer hebt. Probeer dat eens in je uppie...

Doorgroeien? Waarin? Waarheen? Je hebt nergens credits te verspelen of op te bouwen. Nadat je ergens een jaar als project manager hebt gewerkt kan het voorkomen dat je moet smeken om een baantje als VBA-programmeur. Je bouwt geen carriere op, dwz. je wordt niet opgenomen in het favours for favours-systeem dat je binnen een bedrijfshierarchie krijgt.

Sowieso sluiten klussen vrijwel nooit (vooral nu niet meer) naadloos op elkaar aan. Reken op 3 maanden werk en maandje niks om elkaar met wat geluk. Dat maandje niks is dus ook niets verdienen. Zwaai maar weer 25% van je 'enorme' inkomen dag met je handje.

Al overtuigd dat freelancen zelfmoord is waar je krap een droge boterham aan overhoudt?

• mars

mars

Op maandag 22 oktober 2001 23:59 schreef curry684 het volgende:

...een heel eng verhaal...

Al overtuigd dat freelancen zelfmoord is waar je krap een droge boterham aan overhoudt?
Allejezus man. Klinkt echt erg zoals jij het brengt :+

• dusty

dusty

Celebrate Life!

[..]
Heh, ik zou nog maar eens KvK-info en zo opvragen. Je mag blij zijn als je met 150 gulden per uur een ton overhoudt na aftrek van alle belastingen.
Ligt er maar aan, of die 150 zonder of met BTW is :)
Dan komt het puntje: krijg je werk? Stel dat een bedrijf de keuze heeft tussen 200 gulden voor iemand van een detacheerbedrijf of 150 gulden voor jou. Als jij ziek wordt komt er niemand, als die andere ziek wordt de volgende ochtend twee zonodig. Moeilijke keuze voor een manager met verstand van risicoplanning.
Dat is inderdaad moeilijk aangezien iemand die in loondienst is makkelijker ziek is, omdat hij toch doorbetaald krijgt, dan heb je wel weer iemand anders maar die moet toch weer ergens middenin beginnen. Terwijl iemand die voor zichzelf werkt zichzelf niet snel ziek zal melden omdat hij dan geen inkomsten heeft.
Vervolgens: je wordt dus feitelijk ziek. Vergeet je ziektetijd en je wachtgeld maar meteen: dit is de wondere wereld van 0,00 gulden per uur vangen tijdens ziekte. Tenzij je je daar tegen verzekert.
Elk normaal mens zal zich daarvoor verzekeren. (althans elk verstandig mens.)
Verzekeraars zijn ook niet stom natuurlijk, jij bent in je uppie als opperkostwinner een enorm veel groter risico dan een bedrijf met collectieve verzekering, en betaalt dus 2-4x zoveel premie. Bye bye enorme inkomen.
Dat verschil valt reuze mee. een bedrijf met een collectieve verzekering krijgt alleen iets van 10-20% korting.
Leasebak? Goh dat is pas voordeling zodra je een wagenpark van 10 of liefst 100 of meer ergens in beheer hebt. Probeer dat eens in je uppie...
Ook dit verschil valt reuze mee. Het verschil is wel dat je niet moet verwachten dat je in een mercedes kan gaan rondrijden, dit omdat dat gewoon onverstandig is (kwa kosten dan.) Een normale wagen is prima te doen.
Doorgroeien? Waarin? Waarheen? Je hebt nergens credits te verspelen of op te bouwen. Nadat je ergens een jaar als project manager hebt gewerkt kan het voorkomen dat je moet smeken om een baantje als VBA-programmeur. Je bouwt geen carriere op, dwz. je wordt niet opgenomen in het favours for favours-systeem dat je binnen een bedrijfshierarchie krijgt.
Je groeit als persoon je krijgt meer kennis, je kan moeilijkere projecten aannemen, zodra jij goed werk levert zal dat van klant naar klant bekend worden, het ene bedrijf zal een ander bedrijf zeggen van "deze persoon is te huren, en hij is goed." daardoor wordt je naamsbekendheid groter waardoor je dus in principe een carriere krijgt, je kan meer geld gaan vragen en alle andere leuke dingen. Dus je hebt zeer zeker wel een "favours for favours" systeem
Sowieso sluiten klussen vrijwel nooit (vooral nu niet meer) naadloos op elkaar aan. Reken op 3 maanden werk en maandje niks om elkaar met wat geluk. Dat maandje niks is dus ook niets verdienen. Zwaai maar weer 25% van je 'enorme' inkomen dag met je handje.
Dat noemen ze planning, vaak zal je van te voren weten tot wanneer je "contract" loopt. Als je pas na het einde van dat contract gaat zoeken naar de volgende opdracht dan zit je inderdaad een maand thuis, echter met een normale planning en een goeie klanten kring heb je altijd wel binnen twee weken een nieuwe opdracht. Die prima aansluit.
Nope ;)

Back In Black!

• whoami

[..]

Als freelancer heb je natuurlijk een statut als zelfstandige. Hierdoor moet je - in belgie althans - een pak minder belastingen betalen. Dat brengt wel wat nadelen met zich mee, zoals geen vergoeding ofzo als je ziek bent (of een mindere vergoeding), maar je kan net zo goed ziek zijn op je werk als thuis. Dus, als je niet ernstig ziek bent, zorg je er wel voor dat je aanwezig bent.
Denk je echt dat een detacheringsbedrijf zo direct voor een vervanger voor jou gaat zorgen? Zelfs al ben je 2 weken ziek, dan is het nog niet te doen. Tegen dat die vervanger goed en wel ingewerkt is, ben jij terug en wat heeft die vervanger ondertussen gedaan? Niet zo veel eigenlijk, maar de klant mag dan wel betalen voor die vervanger.
Tja, dat neem je er dan maar bij. Wat geven die paar dagen nu als je op een week evenveel kunt verdienen als op 1 maand als je in dienstverband werkt?
Leasebak is zowiezo al niet interessant als freelancer. Om de 3 a 4 jaar een nieuwe wagen. Koop dan liever zelf een waar je wat langer mee rondtoert.
Je kiest natuurlijk zelf welke projecten je wilt aanvangen. En doorgroeien? Wat is het op het einde van de rit dat telt? Het geld. Het is natuurlijk wel leuk als je fun hebt in je beroep enzo, maar dat kan evengoed als zelfstandige.
Zoals ik al gezegd heb, dat maandje niks geeft niet. Kan je uw batterijen nog eens opladen, en daarbij, je weet meestal wel genoeg op voorhand wanneer het contract ten einde is en dan kan je al beginnen uitkijken naar een nieuwe.
Eigenlijk niet. Als het niet lukt kan je nog altijd terug als werknemer. Als je niet schiet, maak je ook geen goal.

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 15:00 schreef chem het volgende:
[..]
wat probeer je nu te zeggen?

en, welke browser gebruik jij?
Chem, ik gebruik lekker Mozilla 0.95 (de beta) wel langzamer dan IE maar _ZEKER NIET_ slechter !!! Voor MSN Messenger is ook al een alternatief: mijn eigen alternatief. Ik heb het zelf geschreven in Java en dus te draaien op ieder systeem >:) Hotmail heb je zowieso neit nodig,voor M$ Office is er starOffice 5.2 (gratis) en voor M$ Windows Media Player is er ook nog RealPlayer en LiquidAudio en winAmp. Dus chem,waar maak je je druk om ??

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 21:42 schreef weeraanmelden het volgende:
Ik wil zowel de technische kant op, als de commerciele kant.
Want daar is een groot gemis aan tegenwoordig.
een gemis van commercie in de techniek?

op het moment dat je met techniek bezig bent kun je de commercie missen als kiespijn, niet het gevoel dat binnen een persoon samengaat

en wat dat betreft zie ik er de lol niet van in om te kiezen of je linker of je rechterbeen iets korter zou moeten

(lees: geld erbij of techniek eraf )

Verwijderd

*mbravenboer: je multithread quicksort is kwijt.

Over toekomst: Na HIO ben ik 2 jaar gaan werken bij een klein bedrijf. Naast een IrDA protocolstack geprogrammeerd te hebben, vooral vage dingen. Ik wilde toen eigenlijk geen programmeur worden.

Toen 1 jaar naar Australie/Nieuw Zeeland geweest. Daarna wist ik nog steeds niet wat ik wilde, maar ik wist wel wat ik wel eens zou willen proberen. Internet leek me wel geinig. Nu zit ik daar alweer 2 jaar. Wellicht maar weer eens wat ander zoeken (ik werk nu bij KPN).

Als je techniek belangrijk vindt moet je dus niet voor een groot bedrijf gaan werken. Je leert wel veel, maar het algehele niveau is toch gemiddeld wel wat lager. Maar op sociaal vlak, mensen kennis, eigen kennis leer je toch een hoop (had die ouwe van me toch gelijk, door te zeggen dat ik voor een groot bedrijf moet gaan werken).

Maar het leven blijft een switch-statement. Mijn functie is systeemanalist en dat is dus zeg maar een kruispunt, met wegbordjes als projectleider/technisch specialist/funtioneel ontwerp/beheer (Die laatste twee zie ik overigens niet zitten).

Het belangrijkste is, dat je altijd wat opties hebt. En over geld: Poen is alleen belangrijk als je het zelf belangrijk vindt. Salaris is meer een uitdrukking van de waardering/moeilijkheidsgraad van de functie.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 25 oktober 2001 23:30 schreef trifling het volgende:
[..]
een gemis van commercie in de techniek?
[..]
Ik denk dat hij het anders om bedoeld, dat er te weinig mensen zijn die commercieel bezig zijn en ook precies weet wat technisch mogelijk is.

En JA daar is een tekort op.

Back In Black!

• tomato
  • Niet online
Op vrijdag 26 oktober 2001 00:34 schreef dusty het volgende:
Ik denk dat hij het anders om bedoeld, dat er te weinig mensen zijn die commercieel bezig zijn en ook precies weet wat technisch mogelijk is.

En JA daar is een tekort op.
Precies. Er zijn veel mensen de IT wereld ingekomen met commerciele gedachten. Op zich niets mis mee. Maar de kennis van zaken komt voor een groot deel van hen op de tweede plaats (lees: ze weten niet waar ze het over hebben).
Dat is jammer. Imho is het beter wanneer je interesse hebt in IT gerelateerde zaken, je er een hoop van afweet, je jezelf waardevol kunt maken in de IT wereld, etc, om dan pas de commercie erbij te halen. Anders word je of een heel erg irritant iemand die het alleen redt omdat er anderen in de buurt zijn (onder je?) die wel echt iets kunnen, of je redt het niet. Of een andere mogelijkheid die ik even mis :z

• farlane
Wat is nu eigenlijk helemaal die 'IT wereld'. Persoonlijk komen bij mij beelden op van mensen die voornamelijk carriereplanningen maken >:) , en zo snel mogelijk in die grotere leasebak willen rijden.

Geef mij maar die plek als ontwerper/programmeur/iemand die het werk doet. Volgens mij zijn _dat_ mensen die weten dat het werk dat ze doen belangrijk is, maar er verder niet over doorzeuren. (Zolang er koffie is :) en het werk voldoende gewaardeerd wordt. Dat vertaalt zich dus ook in een fatsoenlijke beloning.)
Vaak hebben die mensen volgens mij ook een hekel aan de uitspraak 'Ik werk in de IT'. - -

Die manager die echt doet wat ie moet doen (en dus nuttig is) zorgt dan dat het niet te chaotisch wordt, en de rest zun werk goed kan doen door de sh*t van klanten over geld e.d. op te vangen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Scorpion

Scorpion

Op woensdag 24 oktober 2001 21:33 schreef MisterJava het volgende:

[..]

Chem, ik gebruik lekker Mozilla 0.95 (de beta) wel langzamer dan IE maar _ZEKER NIET_ slechter !!! Voor MSN Messenger is ook al een alternatief: mijn eigen alternatief. Ik heb het zelf geschreven in Java en dus te draaien op ieder systeem >:) Hotmail heb je zowieso neit nodig,voor M$ Office is er starOffice 5.2 (gratis) en voor M$ Windows Media Player is er ook nog RealPlayer en LiquidAudio en winAmp. Dus chem,waar maak je je druk om ??
MSN = netwerk van Microsoft, boycott die handel just like me :)

ennuh, welk OS?

• whoami
Ik lees hier veel reakties van mensen die tegen de commerciële kant enzo zijn en tegen verkopers enzo, maar die commerciële kant is wel broodnodig. Want zonder die verkopers geraken jouw producten niet verkocht en heb jij geen werk. Verkopen is een doel. IT daarentegen is geen doel, maar een hulpmiddel voor een bedrijf.

• farlane
Op vrijdag 26 oktober 2001 17:23 schreef whoami het volgende:
...Ik lees hier veel reakties van mensen die tegen de commerciële kant enzo zijn...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen de commerciele kant van de automatisering.

Ik heb alleen vaak het idee dat de mensen die de 'IT branche en zijn mensen' verkopen als iets dat boven de rest van de mensheid staat, diegene zijn die ook de spreekwoordelijke stropdas dragen. En dat terwijl er nog altijd ongelooflijk veel dingen mis gaan, op plekken waar met een beter management dat voorkomen had kunnen worden.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 17:23 schreef whoami het volgende:
Verkopen is een doel. IT daarentegen is geen doel, maar een hulpmiddel voor een bedrijf.
en hier spreekt vast de verkoper

een goed product of dienst zou zichzelf moeten verkopen

helaas is het in wat jullie noemen IT niet zo dat een product verkocht wordt dankzij enig kwaliteit maar vooral door een bom duiten in een goede marketing te stoppen

denk aan M$

meestal is het zo dat een aan een product bepaalde eisen gesteld worden en dat degene met de laagste prijs dit netjes mag maken, hopende hierbij geen foutje in de calculatie te hebben

kortom weer een gemiste kans voor de technici om een stukkie vakwerk te leveren

(enneuuh farlane moet jij geen koetje installeren)

• farlane
(enneuuh farlane moet jij geen koetje installeren)
:o

Anyweej, Wat doe jij buiten NOS?

Verwijderd

MEUHW

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:49

Wok

Dakloos...

Hoe ik mijn toekomst zie...

Ben nu bezig met mijn laatste jaar aan de opleiding Organisatie & Informatica (Windesheim :r, Zwolle). In februari hoop ik te kunnen beginnen met mijn afstudeerstage en met een beetje geluk kan dat bij Wartsila NSD in Zwolle. Als ik geluk kan ik daar na mijn stage blijven en aan een carrière beginnen.

Een vriend en ik hebben al plannen liggen om met een eigen bedrijf te starten: we gaan ons dan richten op Linux en dan met name het inrichten van netwerk(servers) met Linux. Plannen zijn al in een vergevorderd stadium; nu nog werken aan een startkapitaal(tje) en de beslissing nemen of we inderdaad van start gaan. Dit kan nog wel een jaartje (of twee) duren.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• whoami
Op vrijdag 26 oktober 2001 20:28 schreef trifling het volgende:

[..]

en hier spreekt vast de verkoper

een goed product of dienst zou zichzelf moeten verkopen
Zeker niet, ben programmeur. Maar ook realist; daarmee dat ik zeg dat de verkoop wel het belangrijkste onderdeel is van een bedrijf, en een goed product verkoopt zichzelf NIET.

Noem jij eens een product (gelijk wat), dat een commercieel succes is geworden zonder dat daar reclame of enige andere vorm van marketing aan te pas kwam?

• whoami
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:14 schreef wokmaster het volgende:
Hoe ik mijn toekomst zie...

Een vriend en ik hebben al plannen liggen om met een eigen bedrijf te starten: we gaan ons dan richten op Linux en dan met name het inrichten van netwerk(servers) met Linux. Plannen zijn al in een vergevorderd stadium; nu nog werken aan een startkapitaal(tje) en de beslissing nemen of we inderdaad van start gaan. Dit kan nog wel een jaartje (of twee) duren.
Daar zit wel wat in, 'k heb namelijk ook al zo'n idee gehad om daarmee te beginnen, Linux servers installeren en configureren. Ik denk dat er wel potentieel in zit.

Verwijderd

Op Saturday 27 October 2001 10:52 schreef whoami het volgende:

[..]

Noem jij eens een product (gelijk wat), dat een commercieel succes is geworden zonder dat daar reclame of enige andere vorm van marketing aan te pas kwam?
ik zei netjes dat een goed product zichzelf zou moeten verkopen maar ok dan

wat me nu als voorbeeld te binnen schiet is linux

wel mond op mond reclame maar goed en ook aan het commercieel succes valt te twijfelen, maar een succes is dit zeker wel

ik heb hier nu niet direct over de distributies maar meer over het fenomeen (en dat is het) linux

• tomato
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 02:12 schreef trifling het volgende:
ik heb hier nu niet direct over de distributies maar meer over het fenomeen (en dat is het) linux
Het 'fenomeen' Linux heeft tot dusver geen enkele commercieel succes behaald. En de distributies doen weer wel aan marketing. Dus beiden vallen af.

Verwijderd

tomato: Het 'fenomeen' Linux heeft tot dusver geen enkele commercieel succes behaald.
Nee? :?

(Wat versta je onder het "fenomeen" Linux?)

• tomato
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 02:30 schreef Arien het volgende:

[..]

Nee? :?

(Wat versta je onder het "fenomeen" Linux?)
Geen idee :P (stond niet voor niets tussen quotejes)
Maar zoals ik begreep dat trifling het bedoelde stelt het 'fenomeen' Linux het orgaan voor dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling ervan (en hier vallen dus volgens trifling niet de ontwikkelaars van de verschillende distri's onder).

Verwijderd

het fenomeen linux is volgens mij de kernel, het opensource principe en het feit dat men voor niets een os kan bemachtigen met goede specificaties

het feit dat de distributies aan martketing doen, neemt niet weg dat een deel van hun succes gebaseerd is op het dit fenomeen

daarnaast zie ik ook wel dat een product of dienst niet zonder commercie of verkopers kan en dat het waarschijnlijk eenvoudiger is om door middel van goede marketing lucht te verkopen, dan een goed product proberen te slijten zonder deze marketing, maar het vliegt me wel in het verkeerde keelgat dat er wordt geroepen dat de verkoop het belangrijkste onderdeel van een bedrijf is

op het moment dat een product eenmaal verkocht is word de mening van de klant niet meer alleen bepaald door de kwaliteiten van de verkoper, maar ook door de kwaliteiten van de programmeurs en dan met name door de kwaliteit van de communicatie naar de klant toe door eigenlijk het hele projectteam (ik heb het hier over het maken van custom software)
ik moet hierbij vertellen dat ik niet echt een onderdeel van de it genoemd mag worden

maar ok heb wel het gevoel dat we een beetje van het topic afdwalen
Pagina: 1