Hier un nieuwe fan op of gewoon een nieuwe cooler?

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:55
Hey mensen,
ik heb dus een TB 1.2GHz (niet overgeklokt, jaja nog niet he) ... en met zo'n halve gare coolermaster HSF, de Cooler Master EP5-6I51 ... daar zit dus zo'n 10mm (als ik me niet vergis) 60mm fan op, en hij koelt nu wel ok, op 1.2 GHz maar hij word nu al vaak tegen de 50graden met de kast dicht na het gamen, met overklokken koelt ie dus netzogoed als dikke stront door 'n dun gaatje he.

kan ik hier dan het beste OF een Delta black label 60x60x38 op monteren, of gewoon een nieuwe heatsink+fan kopen? zoja geef effe tips welke ... max 75piek. enne zo'n shim is ook wel handig he? aangezien ik deze HSF nog niet van m'n cpu heb afgehaald, omdat ik iedereen hoorde zeggen oppassen want je kan je core verneuken .... dus wil ik wel ff veiligheid voor als ik 'm er opzet he ..

nja 75piek en hij moet makkelijk te krijgen zijn, en die delta black label betaal ik dan zo'n 40 duiste mark voor, (ja ik woon aan de grens dus ben zo in Aken enz... )

Verwijderd

is helemaaaaal niet te lezen dat je dicht bij de grens woont... >:)

Gewoon allemaal niet zo zwaar over denken... Spire all copper 1.2 gig coolertje opzetten.. misschien extra fannetje in je kast... dan loopt je 1200 probleemloos op 1300 of misschien wel 1333.... als je daarboven wil moet je naar meer fans of een oplossing als waterkoeling...

:?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Die Coolermaster die je daar noemt is helemaal zo slecht nog niet. Zeker beter dan spire :r .

Koop een 80mm fan of 92mm fan , knutsel die op je heatsink, heb ik ook gedaan en het werkt echt perfect.

• De_Bastaard
ja nee 1.33GHz lukt me nu ook nog wel he
moet ik wel op 1.80v gaan, maar het lukt
daar heb ik dus nix aan he
wil zeker rond de 1.45 ofzo >:)

enne
als ik 'm op 1.5ghz laat lopen, en m'n voltage op 1.80 krijg ik niks anders dan een dik vet zwart scherm .. :( en volgens mij als ik m'n voltage dan nog meer op krik word ie zeker te warm enne op 1.4@1.8v loopt ie vast onder quake 3: urban terror ... niet normaal he?

enne
ik heb een Aopen HQ08, met voor een koeler, achterin boven 2 koelers (maar staat er nu maar 1 van aan omdat die ander trilt ... en nog een slotkoeler ... btw allemaal 80mm's)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Voor een beter resultaat zul jue idd meer moeten investeren, maar een beter fan erop zal ook al wel een beetje helpen, heb je een AXIA core? je moet wel ff uitzoeken wat er over het algemeen met core wordt gehaald, anders investeer je voor nix, de 1400-1500 is te halen.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dat is al 10 graden onder die van mij :(
ik heb een superorb :r

• De_Bastaard
Ok dan!!
dus ik moet anyway toch ff m'n koelgebeuren eraf halen, want ik moet de core zien te achter halen he ... fuck man
is die kans groot dat je je core verbouwt? enne hoe kan ik 'm er dan weer het beste opzetten, de koeler dan he...

• De_Bastaard
Bump
Pagina: 1