Toon posts:

COM21 <Kabelmodem>

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het COM21 kabelmodem ook te tweaken is? Of te benaderen met bepaalde software?

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 19:13
als je de wonder baarlijke search heb gebruikt

kwam je er achter dat dit niet kan

deze vraag is al zoveel gepasseerd dus mja hierop hoeft niemand in te gaan eigenlijk....

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

heb vanmiddag iets leuks getest met zo'n modem :)

Ik heb dus een @home aansluiting met 2 IP adressen , nu heb ik via een goede vriend 2 com21 modempjes tot mijn beschikking :) vanmiddag dus ff een T splitter gekocht om de coax kabel op de 2 modems aante sluiten >:)

wat blijkt nu.. je kunt gewoon 2 modempies parrallel op 1 kabelaansluiting knopen !!

en het werkt dan ook nog :)

en het leukste is.. op de ene modem gebruik je het CCxxxxx-a adres en op de andere de CCxxxxx-b :)

met behoud van de volledige bandbreedte >:) !!

maakt nix uit of je upload , de download op het andere modem blijft gewoon constant :) ping ook trouwens :9

ik ga dus nog een paar van die modempjes aanschaffen en lekker 3 ip adressen aanvragen :)

weet iemand toevallig of je 3 modempies kunt laten samenwerken ?
zou wel heel leuk zijn voor je upstream :o

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat modem van je vriend is aangemeld op de comcontroller dus kan je hem aansluiten. Maar andere modems gaan echt niet werken, die gaan mooi groen knipperen omdat ze niet geautoriseerd zijn.

Je kan ook niet oneindig veel modems op een aansluiting plaatsen, er zit een T-splitter nu tussen wat al minder signaal betekend als je er nog meer tussen zit wordt het alleen maar minder.

Je kan een COM21 tweaken maar heeft geen nut aangezien je riskeert om 800 gulden er op achteruit te gaan en je wordt toch gecapt op de comcontroller.

Verwijderd

Dit modem tweaken van com21 kan dus echt wel hoor. als je in de search kijkt staan er ook wat links naar bijvoorbeeld http://www.chelloo.com
Directe link = http://members.ams.chello.nl/r.kemp3/tips/com21.html hoe je in de secret menu komt, en dan het bandbreedte bereik enzo kan wijzigen waardoor je dus meer speed krijgt enz. het kan dus wel, het zou alleen handig zijn als iemand dit proces zou weten te vereenvoudigen, het is nl. niet zo geheel makkelijk, ik heb er hulp van mijn vader bij nodig gehad. Ik heb een tijdje op 3 Megabyte per seconde down gehad, en 320K/sec up, maar uiteindelijk heeft @home hier de hele wijk 2 uur platgelegd, en toen werd de gewijzigde software op het kabelmodem overschreven. Daarna heb ik 6 maanden @ 800K/sec down en 25K/sec up gelopen. Daarna heb ik nog andere technieken gebruikt zoals TCP/IP over IPX zodat @home intern 10Mbits werd. uiteindelijk werd dit lek gedicht. Voor de rest nog geen nieuwe dingen meer ontdekt. Misschien kan iemand het 1e proces vereenvoudigen, het is nl. tamelijk ingewikkeld

• Xandrios
  • Nu online
Op zondag 21 oktober 2001 01:36 schreef Klubbheads het volgende:
heb vanmiddag iets leuks getest met zo'n modem :)

Ik heb dus een @home aansluiting met 2 IP adressen , nu heb ik via een goede vriend 2 com21 modempjes tot mijn beschikking :) vanmiddag dus ff een T splitter gekocht om de coax kabel op de 2 modems aante sluiten >:)

wat blijkt nu.. je kunt gewoon 2 modempies parrallel op 1 kabelaansluiting knopen !!

en het werkt dan ook nog :)

en het leukste is.. op de ene modem gebruik je het CCxxxxx-a adres en op de andere de CCxxxxx-b :)

met behoud van de volledige bandbreedte >:) !!

maakt nix uit of je upload , de download op het andere modem blijft gewoon constant :) ping ook trouwens :9

ik ga dus nog een paar van die modempjes aanschaffen en lekker 3 ip adressen aanvragen :)

weet iemand toevallig of je 3 modempies kunt laten samenwerken ?
zou wel heel leuk zijn voor je upstream :o
hej

heel erg leuk, maar je hebt er NIX aan.

het zit zo:

Als je je modem aansluit, dan krijgt hij pas verbinding als de COMCONTROLLER in de buurt hem toegeng verleent. Deze checkt of je toegang mag hebben via OA het MAC-adress van het modem.

Wat jij zegt klopt wel, het werkt idd gewoon, maar alleen als je 2 modems hebt die allebei GEACCEPTEERD worden.

Anders gezegt: het werkt alleen met 2 modems die allebei een abbonement hebben...dus die allebij toegang krijgen.

Als je van de rommelmarkt een modem haalt, dan zal de COMCONTROLLER zeggen van dat hij geen toegang mag hebben, want het mac-adress is oud, niet meer gelding, dan kan hij dus GEEN verbinding krijgen...

Helaas..

het enigste wat je nu opgeschoten bent is dat het modem van je vriend nu bij jullie thuis staat, ipv bij hem...

en zodra hij zijn abbo opzecht, werkt het nietmeer :P

jammer :P

Verwijderd

Knap zeg, helaas gelul! Aangezien de snelheid van een com21 modem op de comcontroller wordt bepaald en niet op je modem!

• JeroenT
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

ik wist ut :(

Verwijderd

Ik weet et niet hoor, maar ik denk toch dat je snelheid bepaalt wordt door et modem en niet door de comcontroller, hij wordt wel in de gaten gehouden, maar niet gelocked, dat gebeurt zover als ik weet uit et modem. Ik ben nl. niet op de comcontroller geweest om mijn snelheid te veranderen, maar in het modem. Ik heb de cap niet kunnen verwijderen, dat lees je verkeerd, ik heb alleen het bandbereik vergroot, het enige probleem hiervan is dat je ef moet zoeken naar een bereik dat niet in gebruik is, anders krijg je conflicten.

• m-m
  • Niet online

m-m

waarom heb ik hier weinig vertrouwen in?
Op zondag 21 oktober 2001 13:26 schreef Jaromir het volgende:
Dit modem tweaken van com21 kan dus echt wel hoor. als je in de search kijkt staan er ook wat links naar bijvoorbeeld http://www.chelloo.com
Directe link = http://members.ams.chello.nl/r.kemp3/tips/com21.html hoe je in de secret menu komt, en dan het bandbreedte bereik enzo kan wijzigen waardoor je dus meer speed krijgt enz. het kan dus wel, het zou alleen handig zijn als iemand dit proces zou weten te vereenvoudigen, het is nl. niet zo geheel makkelijk, ik heb er hulp van mijn vader bij nodig gehad. Ik heb een tijdje op 3 Megabyte per seconde down gehad, en 320K/sec up, maar uiteindelijk heeft @home hier de hele wijk 2 uur platgelegd, en toen werd de gewijzigde software op het kabelmodem overschreven. Daarna heb ik 6 maanden @ 800K/sec down en 25K/sec up gelopen. Daarna heb ik nog andere technieken gebruikt zoals TCP/IP over IPX zodat @home intern 10Mbits werd. uiteindelijk werd dit lek gedicht. Voor de rest nog geen nieuwe dingen meer ontdekt. Misschien kan iemand het 1e proces vereenvoudigen, het is nl. tamelijk ingewikkeld

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 09:46
Als je dan dat 3e ip adres aanvraagt en zegt dat je zelf een modem hebt om aan te sluiten...

Kost et je dan een 10tje xtra per maand.. of moet je dan ook gewoon abbo kosten betalen... ?

• m-m
  • Niet online

m-m

@home merkt er denk ik niks van, dus een 10je

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 14:41 schreef Jaromir het volgende:
Ik weet et niet hoor, maar ik denk toch dat je snelheid bepaalt wordt door et modem en niet door de comcontroller, hij wordt wel in de gaten gehouden, maar niet gelocked, dat gebeurt zover als ik weet uit et modem. Ik ben nl. niet op de comcontroller geweest om mijn snelheid te veranderen, maar in het modem. Ik heb de cap niet kunnen verwijderen, dat lees je verkeerd, ik heb alleen het bandbereik vergroot, het enige probleem hiervan is dat je ef moet zoeken naar een bereik dat niet in gebruik is, anders krijg je conflicten.
Nee je snelheid wordt door de comcontroller bepaald, en deze kan je niet veranderen. En nee je bent zeker niet op de comcontroller geweest aangezien jij daar niet op kan komen. Het bandbereik vergroot? Lijkt me stug. Klopt dat je in een zekere band (frequentie) zit met je modem, maar deze kan je niet veranderen. aangezien je modem bij de comcontroller binnen komt waar de comcontroller op geconfigureerd is.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 01:36 schreef Klubbheads een hoop onzin :)
broodje aap... :Z

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 17:39 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

broodje aap... :Z
Connfirmed :p

• PolarBear
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 16:25 schreef sagar het volgende:

[..]

Nee je snelheid wordt door de comcontroller bepaald, en deze kan je niet veranderen. En nee je bent zeker niet op de comcontroller geweest aangezien jij daar niet op kan komen. Het bandbereik vergroot? Lijkt me stug. Klopt dat je in een zekere band (frequentie) zit met je modem, maar deze kan je niet veranderen. aangezien je modem bij de comcontroller binnen komt waar de comcontroller op geconfigureerd is.
En al zou je je "bandbreedte" dus freqentie veranderen dan kom je hoogst waarschijnlijk op het bereik van een andere comcontroller en dan heb je ook pech >:).

En dat een modem 30mbit aankan is in zekere zin bullshit dan zou je zoveel banbreedte nodig hebben dan de rest van de wijk niet op internet kan en je zal ook gezegend moeten zijn met een foutloze CAI aansluiting.

• Xandrios
  • Nu online
Op zondag 21 oktober 2001 15:31 schreef m-m het volgende:
@home merkt er denk ik niks van, dus een 10je
maar alsnog: je hebt er geen zak aan, want als je geen abbo betaald voor dat extra modem, krijg je geen verbinding

zomaar ergens een modem vandaan halen wil dus NIET !

• Luuk
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 21:56 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

maar alsnog: je hebt er geen zak aan, want als je geen abbo betaald voor dat extra modem, krijg je geen verbinding

zomaar ergens een modem vandaan halen wil dus NIET !
en zo is het! :P
Pagina: 1