Toon posts:

Harddisk probleempje in oude comp

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag geprobeerd m'n oude comp weer in elkaar te zetten (heb hem een paar maanden stof laten vangen) De harddisk (IBM DTTA 350840 8.4 mb) wordt nu opeens (auto) herkend als HBH-@TPA(300840.
Ditzelfde geeft hij weer als ik de sectors/heads e.d. instel in de bios.
De laatste keer dat hij draaide heb ik geloof ik alle partities verwijdert, omdat ik een gedeelte voor linux had ingedeeld maar dit nu niet meer wil gebruiken.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt, ik heb geen rare dingen met de hd gedaan en hij heeft in dit systeem (pentium 233 mmx) lange tijd probleemloos gedraaid.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Als ie wel gewoon werkt dan is het toch geen probleem?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat doet hij dus nie
Het drive fitness test progje van IBM herkent hem ook niet meer als IBM schijf. Wel doorloopt hij de test goed. Als ik met fdisk een partitie maak en vervolgens opnieuw opstart is er geen enkele partitie gedefinieerd

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 01:20 schreef TCO het volgende:
Heb vandaag geprobeerd m'n oude comp weer in elkaar te zetten (heb hem een paar maanden stof laten vangen) De harddisk (IBM DTTA 350840 8.4 mb) wordt nu opeens (auto) herkend als HBH-@TPA(300840.
Hoe oud is deze pc welke x.86 generatie? ik denk dat hij de grote niet herkend. Dit heeft geen consequenties voor je hd/mb. Als je in de bios op auto detect laat zoeken en hij geeft dan een bepaald type staan, kun je hem het beste ook hier op laten staan. VB mijn teac cd-rom speler geeft ie ook niet aan met TEAC 50x maar ook met een andere betiteling.

Verwijderd

Topicstarter
Deze harddisk heeft het eerder zonder problemen gedaan in mijn comp, maar nu dus opeens niet meer

• Tonnes746
Ik dacht even dat ie hem als een ander type zag maar dat is dus niet zo; het typenummer klopt dus gewoon niet. Als de grootte ((8>) afwijkt weet je al helemaal zeker dat er iets goed fout zit, en dat komt dan niet door wat je er ooit hebt opgezet of afgehaald aan data.

Check je jumpersettings, je kabels en zoek @ ibm of er een probleem is met dit type en eventueel een flash o.i.d. nodig is. Let er ook op dat sommige hd's verschillende jumpersettings vereisen voor master en single..

• Skaah
  • Niet online
Staat IDE Block mode aan in de BIOS? Dat geeft wel es probleempjes, en check ook ff de toegangsmodus (LBA, LRG) want dat gaat ook wel es mis...

Verwijderd

Topicstarter
De IDE kabel van m'n tweede hd + cd gebruikt .... en probleem opgelost!!!
Vergeet af en toe dat computers en onderdelen kapot kunnen. (dit is gelukkig wel de eerste keer en heb al aardig wat in en uit elkaar gezet/gehaald)
[edit] overbodige vraag [edit]
i.e.g. bedankt voor de snelle reakties

• Tonnes746
Toppie :)

Pagina: 1