Toon posts:

CPU word heel erg traag gezien! HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Intel Pentium 1,7Ghz en 384 SD RAM. Mijn moederboerd is een ASUS P4B Motherbord...

Ik heb met SafBench ff gekeken hoe alles is, voor het eerst en dit waren de results:

Afbeeldingslocatie: http://www.qul.8m.com/temp/pics/CPU_slow.gif

Dus mijn PC performd als een Intel Pentium III 900Mhz ???
En wat is FPU ???
En bij index staat: Pentium 90 :), wat houdt dat in ?

HELP! Ik heb er veel voor betaald en ik ben je dus heeeeeeel erg dankbaar als je mij misschien kan helpen dit probleem op te lossen.
Alvast heeeeeeeel erg veel bedankt!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Hmm ik ken dat SafBench niet maar hij gebruikt een Pentium 90 als referentie (om jouw CPU mee te vergelijken)
Het lijkt me dus een aardig oud programaatje, misschien ligt het daaraan :?

specs

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ik zie het nu ook, het proggie vergelijkt de prestaties van jouw P4 met die van een P90, en jouw processor presteert dus dus als een P1 op 910 mhz. Oud proggie...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:27

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Probeer Sysoft sandra even. Hier te downen:

http://www.sisoftware.co.uk/sandra

Succes!

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Down es WCPUID van www.hardocp.com.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Precies, twopack geeft het al aan. Die P4 van jou is meer vergelijkbaar met een 1.2MHz PIII (effe grof geschat). Wanneer je hem met een oude 90 MHz PI wil gaan vergelijken wordt het wel heel lastig aangezien jouw P4 bepaalde instructies (zoals SSE2) heel snel kan uitvoeren die de PI helemaal niet ondersteund. Daar test jouw programma dus niet op en daarom is deze uitslag van de test ook onzinnig en eigenlijk betekenisloos.

edit:
Voortaan moet ik sneller typen zie ik

De enige echte :-)

Verwijderd

Topicstarter
En dit is een andere heel simpel proggie, die laat je ECHTE CPU-speed zien, hier de screenshot die IK ervan heb gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.qul.8m.com/temp/pics/SPU_speed.gif

1715.27 pure mhz die van mijn Intel Pentium 4 afkomen :) !!! hij verandert ook wel eens wat 000.** mhz's dus hij's wel echt...

EDIT:
Ik was een beetje onzeker want ik had wels 'nz eerder wat over me P4 1,7Ghz gevraagd en toen zeiden ze dat ik niet alle Mhz eruit kon halen omdat ik maar 128SD RAM had, nu heb ik inmiddels 384 SD RAM, en me vraag is of ik nu wel alles eruit kan halen ? Of heb ik daar RD RAM voor nodig (wat niet op me mobo kan) ?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 11:52
Op zondag 21 oktober 2001 02:02 schreef Qul het volgende:
EDIT:
Ik was een beetje onzeker want ik had wels 'nz eerder wat over me P4 1,7Ghz gevraagd en toen zeiden ze dat ik niet alle Mhz eruit kon halen omdat ik maar 128SD RAM had, nu heb ik inmiddels 384 SD RAM, en me vraag is of ik nu wel alles eruit kan halen ? Of heb ik daar RD RAM voor nodig (wat niet op me mobo kan) ?
Dat slaat natuurlijk NERGENS op, CPU en geheugen staan compleet los van elkaar qua snelheid. Het is 1.7Ghz, of er nou Fastpage in zit of RDRAM. Ik moet trouwens wel zeggen dat je eigenlijk een miskoop hebt gedaan, aangezien een Pentium IV met SDRAM hetzelfde is als een 75cc scooter met een begrenzer. Ze hadden wel gelijk dat je PC sneller wordt met RDRAM, maar qua Mhz maakt het niks uit.

Met meer geheugen wordt je pc misschien ietsje sneller (scheelt niet veel), en daar ligt het al helemaal niet aan.
Pagina: 1