Ringtones en logo sites, hoe werkt dat nou?

Pagina: 1
Acties:

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10-2025
Hoe werken die sites nou eigenlijk? Wat moet je er voor allemaal regelen? Hoeveel kost het? etc etc

Maken ze nou echt veel winst?

• Enver595
niemand weet er iets van af dus, jammer vond het best interessant om te weten.

• lester
  • Niet online
misschien dat je je vraag iets gerichter moet stellen, wil je zelf zo'n site maken of wil je weten hoe jij zo'n logo of ringtone op je telefoon krijgt? zoja wat voor telefoon heb je dan?

Verwijderd

Die sites werken als volgt:

Je zoekt de beltoon/logo die je wil daar staat een code onder die code schrijf je ff op dan bel je naar het 0900 nummer dat ergens op de site vermeld staat (a 1,50 per minuut) en die sms-en je je logo/beltoon. (En dit hele verhaaltje gaat op voor nokia foons en sommige andere merken.) Meestal staat er wel lijstje met welke foons ondersteund worden.

En als je bedoelt hoe je zo'n site maakt zou ik niet weten. :)

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 19:07 schreef SilverBolt het volgende:
Die sites werken als volgt:

Je zoekt de beltoon/logo die je wil daar staat een code onder die code schrijf je ff op dan bel je naar het 0900 nummer dat ergens op de site vermeld staat (a 1,50 per minuut) en die sms-en je je logo/beltoon. (En dit hele verhaaltje gaat op voor nokia foons en sommige andere merken.) Meestal staat er wel lijstje met welke foons ondersteund worden.

En als je bedoelt hoe je zo'n site maakt zou ik niet weten. :)
Vervolgens stuurt de computer achter dat dure 0900 nummer een smsje met de betreffende data naar jouw gsm en klaar.

• Enver595
hehehe jullie hebben wel gevoel voor humor, dat zit wel goed :P

Wat ik dus wilde weten hoe zo een site in mekaar zit, niet hoe ik een logo of ringtone moet bestellen. Welke diensten van de KPN(of een andere provider) moet je nemen voor het versturen bijvoorbeeld. Hoe zit het met de database, hoe ziet de structuur eruit? Hoeveel kost een dergelijke site? Moet je rechten betalen op de ringtones en/of logos? Gebruik je er php voor of asp?
etc etc extra info is altijd welkom.

Verwijderd

Voor de rechten moet betaald worden. Je moet dus een sms-service hebben, door het plaatsen van een eigen SMS server (duur!) of gewoon het kopen van smsjes bij libertel. Je kunt dan voor een paar duizend gulden per maand 20.000 smsjes sturen ofzo.

Verder moet je beschikking hebben over een 0900 nummer, maar daar kun je altijd wel aankomen iva KPN.

Hoe jij de site maakt, ligt aan jou. Je kan het database driven doen (makkelijkste) of gewoon met losse html bestandjes als jij dat wilt :)
Pagina: 1