@home + netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 15:12
ok.. ik heb het eerder gepost maar nog geen resultaat

Situatie is nu als volgt...
pc1 winxp ip1 192.168.2.60
pc2 winxp ip2 192.168.2.61
pc3 winxp ip3 192.168.2.62

eerste ip ( dus ip1, ip2 en ip3 ) zijn de ip adressen van @home.... 2e ip's zijn de alternate ip adressen die ik heb ingesteld in winxp ( subnet 255.255.255.0 Ahome subnet 255.255.254.0 )

allen aangesloten op een switch en die is aangesloten op de kabelmodem.. internet werkt.... windows netwerk niet

Help

https://wren.co/join/Devian

• Devian
ik hebgelezen dat ik iets met route moet doen.. maar ik snap er geen donder van.. iemand?

• Devian
niemand?

• Devian
ik heb geen zin om tegen mezelf te gaan kletsen hoor

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Doe niet dan :z

• Devian
dan sterft dit topic denk ik en ben ik nog niet veel verder

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sorry, helaas kan ik je niet helpen, maar ik zit wel met hetzelfde probleem.

3 pcs waarvan 2 @home hebben en de derde ook op het netwerk moet, lukt niet erg, misschien de firewall uitschakelen, dat heb ik nog niet geprobeerd

this sux :(

• Devian
ik weet dat je een 2e ip moet instellen... ik weet dat ik daarna iets met route moet doen... ik weet niet wat ik met route moet doen :'(

Verwijderd

Thuis heb ik ook @HOME (met meerdere pc's) en ik heb het als volgt opgelost :

-Eerst heb ik een router gekocht. Dit apparaat verbindt je lokale netwerk aan een ander netwerk, in dit geval dat van @HOME.

-Vervolgens stel ik de router en alle pc's die eraan hangen in op 'automatisch een ip adres verkrijgen'. Op die manier geeft de DHCP server (de router dus) alle clients een IP en de benodigde settings.

-Vergeet niet om de hostname van de router in te stellen. Die staat in de docs. van @home en begint met iets als "cp" gevolgd door 6 cijfers.

-De @Home software is niet meer nodig en het locale netwerk werkt ook :)

• svanuden
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Subnetten zijn juist bedoelt om verschillende netwerk segmenten van elkaar te scheiden. DWZ als jij binnen een netwerk je subnetten niet gelijk hebt heb je dus twee netwerk segmenten...

kan je trouwens ook niet van PC 2 naar PC 3 toe en vice versa????? laat ff horen....

:? BTW XP en netwerken zonder PDC is klote :(

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op maandag 22 oktober 2001 15:04 schreef MisterJava het volgende:
-De @Home software is niet meer nodig en het locale netwerk werkt ook :)
die heb je zowiezo niet nodig. die zooi komt iig mijn comp niet op.

Maak je eigen poll

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 15:06 schreef SvanUden het volgende:
Subnetten zijn juist bedoelt om verschillende netwerk segmenten van elkaar te scheiden. DWZ als jij binnen een netwerk je subnetten niet gelijk hebt heb je dus twee netwerk segmenten...

kan je trouwens ook niet van PC 2 naar PC 3 toe en vice versa????? laat ff horen....
hij heeft 2 ipnummers en dus ook 2 subnetmasks (192.168.x.x neem ik aan heeft 255.255.255.0) als dat zo is dan moet het werken... probeer ff te ping naar 192.168.x.y nummers als dat werkt heb je alleen nog een dns probleem :P

en met route hoef je niks te doen aangezien alle pc op hetzelfde segment staan.

Verwijderd

Volgens mij doe je iets fout.
De genoemde ip adressen zijn een uit private range, dus bedoelt voor lan's.

Heb je 1 ip via @home: dan moet je met ICS of een ander routerprogramma werken (zie de faq: winroute/sygate whatever).

Heb je meerder ip's via @home: dan moet je die gebruiken.
Via route add (route add <ip van de ander> <gateway>) kun je dan met een andere compu contact maken..

Aha: Het andere topic gevonden...
Echter zit je dan wel te kloten met de UL-limit van 16 kB...
Misschien via File and Printersharing? Maar heb daar geen ervaring mee met meerdere ip adressen via @home... Lijkt me in ieder geval geen veilige optie.

Zou toch voor een internet sharing proggie gaan of een hardwarematige cable router. Tis wel wat veiliger en makkelijker en het escheelt een tientje per maand.

Ik snap het zelf ook niet meer..

Verwijderd

ik snap de trouble ook niet, ik heb hier net m'n freesco router geconfigged, en ik zou niet weten wat de mens nog meer wil, waarom vraagje die extra ip adressen aan?

maar ja, da's natuurlijk geen antwoord op je vraag.

je moet volgens mij een route adden wat inhoudt dat als je vraagt naar een 192.168.1.*** dat die dan automatisch daar heen gaat.... maar hoe het precies werkt....

betere oplossing, zeg ut hele extra ip verhaal op, scharrel een oude machine op, zet er freesco op, en klaar is kees...

Verwijderd

Ik heb ook problemen gehad toen ik met mijn router op @home wilde. Uiteindelijk bleek het interne netwerk niet te werken omdat ik NetBEUI vergeten was. Als je dat hebt geinstalleerd, moet je ook eens kijken (als je een router hebt) naar de gateway-instellingen. Ga daarvoor naar Netwerk > TCP/IP --> netwerkadapter > Gateway en tik daar het adres van je gateway (router) in.

Uit bovenstaand verhaal begrijp ik ook dat je je kabelmodem in je switch hebt gestopt. Bedenk wel dat je je shares moet afschermen en ook een firewall op je pc's moet installeren. Ik zou eigenlijk liever een router ertussen zetten, ben je een stuk veiliger en dan kan @home tenmisnte niet zien dat je met meerdere pc's op hun netwerk zit :)

Het probleem kan ook liggen bij de hostnames. Kijk, @home gebruikt hostnames om de klanten te identificeren. Je hostname heb je van @home gekregen en begint met cp gevolgt door een aantal cijfers. Dit adres moet je instellen bij Identificatie in het Netwerk venster. Doe je dit niet, dan heb je geen toegang. En aangezien jij 3 pc's tegelijk op internet wil hebben kan dit dus niet, omdat je dan alledrie dezelfde hostname moet geven en dat mag niet in een netwerk.

Verder veel suc6 ermee.

Verwijderd

de computernaam veranderen. Je weet wel a, b en c.
Ip adres gewoon op automatisch verkrijgen zetten. Werkt dat niet?? Ik hoef nergens een adres in te stellen.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Mijn netwerk (met linux router) werkt goed!!! :P

Je moet je gateway op 192.168.0.1
subnetmask op 255.255.255.0
Ip spreekt voor zich van 192.168.0.1 tot 192.168.0.255 (d8 ik) dns moet je 192.168.0.1
En dan ook nog gewoon de werkgroep goed instellen

je moet wel een computer met @home gewoon standaard @home instelling laten!!!!!

Ik heb dan een Debian Linux router waar @home binnenkomt met 2 netwerk kaarten en een switch en dan moet het werken! :)

Greetz
Go0s

ps. zorg voor goede kabels ;)
Pagina: 1