Toon posts:

ISDN driver voor XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel wat gezocht op internet, maar ik kan geen driver vinden voor mijn ISDN modem onder Windows XP.

Het is een Bipac PCI SE kaart met een Winbond W6692CF chipje. Op de site van bipac zijn wel drivers te vinden maar geen die onder XP werken, staat er overigens wel bijgemoffeld op de site. (v3.08)
Heeft iemand al zo'n kaartje werkend gekregen onder XP? W2K en 98SE leverden nooit problemen op.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand die zo'n kaartje aan de gang heeft onder XP?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Je Win2k drivers moeten ook gewoon onder XP werken, want het is in principe dezelfde core. Ik ga ff zoeken of ik wat kan vinden.

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
zoek deze sites es af:

drivershq.com goede site waar alles te vinden is qua drivers
driverforum.com goede site waar alles te vinden is qua drivers
driverguide.com gebruik hiervoor user/pass drivers/all

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
De driverguide had ik al gehad. Op Billion.com.tw staan wel drivers 2000/XP maar XP weigert die te gebruiken.

Op winboud.com kwam ik ook niet verder met drivers.

Verwijderd

Is er al iemand die een oplossing voor dit probleem heeft gevonden? Ik heb hier namelijk precies dezelfde ellende |:(

Alvast bedankt!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Dankzij het forum is het mij dan eindelijk gelukt om mijn ISDN kaart aan de praat te krijgen. Althans, ik zit nu op het internet via Win XP met mijn ISDN kaart. Allemaal dankzij de drivers van www.billion.com.tw. Mijn XP waarschuwde mij er wel voor dat het mogelijk een instabiel systeem zou opleveren (ofzo), maar gelukkig geen problemen.:)

Verwijderd

Eindelijk doet ie het...
De drivers van billion (3.08) bleken gewoon te werken. Alleen de instructies uit de readme klopte niet. Ik bleek gewoon voor advanced te moeten kiezen, vervolgens "don't search", netwerkkaart selecteren, have disk, etc.

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik heb ook problemen met zo'n Billion Bipac PCI ISDN modem. Internetten onde win2000 werkt perfect, maar het lukt niet om RVS Lite 1.63 te installeren. Hij vind de modem niet en als ik daarna gewoon Capi 2.0 kies zegt ie dat ie nog steeds niks kan vinden. Vreemd is misschien dat als ik onder modems kijk in conf. panel er geen modems staan, maar als ik een dail-up maak, kan ik gewoon iets van ISDN channel 1 kiezen en dan werkt alles prima. Ik hoorde van RVS dat ze geen support geven omdat het LITE is maar in principe Lite versies alleen werken met de bijgeleverde modem en deze Lite 1.63 had ik geleend van een vriend omdat mijn versie niet Win2000 compatible is. Iemand enig idee hoe ik Lite aan de praat krijg of ergens anders RVS software kan vinden. Het gaat er om dat ik uiteindelijk kan faxen, maar zover ik weet kan dat alleen met de virtuele poorten die RVS installeert. Iemand suggesties?

Bij voorbaat dank!!!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Die waarschuwing in WinXP houdt gewoon in dat Microsoft niet kan garanderen dat die driver perfect zal werken.
Meestal werken ze toch wel heel goed.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik heb mijn ISDN-kaart nooit geinstalleerd als een modem, maar als een externe netwerkadapter. Proberen waard, natuurlijk.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Wat ik me (off-topic) even afvraag....

Waarom installeerd men een OS als nog niet alle drivers er voor zijn? Ik bedoel... wat is nu belangrijker, de laatste versie van Windows, of een werkend systeem?

Ik heb trouwens Windows XP van het weekend geinstalleerd, omdat toen eindelijk mijn printerdrivers en creative drivers er waren. Loopt als een trein trouwens :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1