Toon posts:

Hp Netwerk kaart 10/100VG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok zijn vast wel mensen die dit weten.
Hp heeft net als de oude Tokenring zijn eigen netwerk protocol VG.. maar nu het probleem

ik heel leuk een doos met Hp 10/100Vg nieuwe netwerk kaarten kopen.. ( super mooi ook die lichten er op e.t.c mega vet !!!) maar werkt alleen op 10mbit ?

ik krijg hem niet op100mbit... is het nu zo dat die dingen alleen op 100mbit draaien met een speciaal iets of zo ?
want dan sucht het redelijk zwaar... en zit ik nu met een Doos vol van die dingen..

dus de vraag is... hoe krijg ik hem op 100mbit via een 3com 3300 Switch

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Yep, HP VG-AnyLAN (later geformaliseerd als 100Base-VG) is een standaard die tegelijkertijd is ontwikkeld aan 100Base-TX. Het is totaal afwijkend van 100Base-TX, het werkt op alle 4 de paren van CAT-3 kabel (dus hierin lijkt het op 100Base-T4), maar lost de problemen op een heel andere manier op. Het is ook niet mogelijk om met 100Base-VG een point-to-point-verbinding te maken, een hub/switch in 100Base-VG heeft iets meer bij te dragen aan het protocol dan in 100Base-T...

Aan de andere kant, het is een superieur protocol, en heeft in het protocol al een mogelijkheid om bepaalde verkeers-stromen voorrang te geven, zoals dat in ATM ook is ingebakken (daar veel subtieler), en tegenwoordig in switches op een hoger niveau wordt geregeld. Maar, net zoals met zoveel protocollen, is kwaliteit niet een garantie van overleven.

Overigens kom je momenteel 2e hands nog wel VG-hubs tegen, voor 100-200 gulden.

HP heeft om de invoering van hun protocol in bestaande omgevingen te versoepelen toen op alle VG-kaarten apart die 10Base-T poort bijgevoegd.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
ok... thnkz voor de duidelijke uitleg !

er zit trouwens 1 poort op en zijn splinternieuw
helemaal verzegeld verder draai ik zonder problemen op 10mbit.. maar die 100mbit werkt dus niet.

ok dan ga ik ze denk ik terug brengen heb er een hele doos van namelijk.

even kijken of er nog 905 kaartjes zijn daar weet ik zeker van dat ik er wat aan heb...

• mvdejong

mvdejong

Kijk eens even op
[topic=297225/1/25]
daar zit iemand met een vergelijkbaar probleem, hij heeft een VG-AnyLAN hub, maar ....

Kijk eens even of een van jullie 2 het zaakje van de ander wil overnemen.

Het leven zit vol toeval.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
even een berichtje gepost daaro :-)
thnkz

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:52

No13

/me was here

(jarig!)
ik heb ook nog zo'n hub, als je intresse hebt hoor ik het wel

het betreft de HP J2415A met glasvezel module en in het uitbreidingsslot zit een J2414B management module met een 10Mbit-T bridge (dus voor normale netwerken :) )

Verwijderd

100Base-VG, dat is tot nog toe wel de mooiste naam die ik ben tegen gekomen! 100 Base is de grote tegenhanger van 100vg! Offiecieel is het 100VG-Anylan.

• mvdejong

mvdejong

100Base wil alleen maar zeggen dat het een 100 Mbps netwerk gebaseerd op een baseband-technologie is (je had ooit 10Broad-36, dat is 10 Mbps op een breedband-technologie, zeg maar radio-signaal).

HP VG-AnyLAN is ietsje voor 100Base-TX en aanverwante opgezet, en is op zich een betere techniek, maar heeft het verloren. Het is echter wel officieel gestandaardiseerd, en 100Base-VGAnyLAN is een correcte aanduiding.

Verwijderd

Ik heb een heel leslokaal draaien op die krengen.

HPO 2585b 10/100 VG en een dikke HP Hub 10/100 VG series *type weer ik niet uit mn hoofd).

Inderdaad: van HP naar elke andere netwerkkaart: 10 Mbit
Crosscable HP<-->HP = 100 Mbit en via de hub ook 100 Mbit

Het heeft me een avondje gekost om daar fatsoenlijke MS-Client bootfloppen voor te maken...traantjes komen op van emotie maar ik moet sterk zijn....

..lang leve de 3Com 3C905C NIC'jes..

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Ik heb ook nog zo'n 100VG AnyLAN hub liggen, voor de liefhebber! :)

AdvanceStack hub 14 100VG HP J2415A

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52

chromeeh

the Gnome

Hmmmm ik heb zo'n mooie HP 10/100 VG met 2 aansluitingen... 1 voor 10 MBit en 1 voor 100 MBit, maar nu m'n (n00b) vraag: Kan ik beide poorten tegelijk gebruiken?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
chromeeh schreef op 17 september 2002 @ 17:05:
Hmmmm ik heb zo'n mooie HP 10/100 VG met 2 aansluitingen... 1 voor 10 MBit en 1 voor 100 MBit, maar nu m'n (n00b) vraag: Kan ik beide poorten tegelijk gebruiken?
nee

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52

chromeeh

the Gnome

Thank you! Duidelijk antwoordt :)
Dan weet ik dat :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1