Toon posts:

temperatuur amd1.4 normaal???

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuw mobo ingebouwd de k7s5a met amd 1.4.
Mijn bios geeft een temp aan van 70 graden terwijl ik alleen wat software hebt geinstalleert!
De koeler voelt ook niet echt heet als mijn pc draait.
Is dit normaal??
Ik weet niet wat voot koeler het is maar ze hebben hem er bij etelcom in rotterdam eropgezet.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 18:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien maakt je cooler geen of slecht contact met je processor. Zou hem er even voorzichtig afhalen en hem eropnieuw opzetten.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Toch even controleren of ze er thermal compound op de cpu en cooler gedaan hebben. Zo niet is het niet verwonderlijk zo'n temperaturen te krijgen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

tja, etelcom heh...

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
tjah etelcom, prima zaakie kwa spul, zolang je zelf maar weet wat je doet en alles zelf regelt, anders wordt je gefucked waar je bij staat

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan ?
Hoe warm mag m'n CPU worden?

Dit is heel verschillend. Intel CPU's hebben de temperatuur sensor ingebouwd zitten, en de temperatuur kan dan direct uitgelezen worden door het mainboard. De sensor meet hier de echte core temperatuur, dus binnenin de CPU.

Bij AMD is dit anders. De AMD's hebben tot nu toe geen ingebouwde sensor, en de sensor zit hier dan op het mainboard aan de onderkant tegen de CPU aangedrukt. Zorg ervoor dat de sensor de CPU goed raakt zodat je geen grote afwijkingen krijgt. AMD's verbruiken vaak meer stroom dan Intel CPUs, en zodoende worden ze warmer en ligt de maximale veilige temperatuur ook hoger worden. Let er wel op dat deze maxima gelden voor de core temperatuur, en niet voor de temperatuur aan de onderkant van de CPU. De door het mainboard uitgelezen temperatuur wijkt behoorlijk af van de core temperatuur, en je kunt er van uit gaan dat het verschil zon 20 graden is. Een AMD Duron/Athlon mag gemiddeld zo'n 90 graden worden, maar zorg er dan voor dat de uitgelezen temperatuur niet boven de 65 a 70 graden uit komt.

Voor een overzichtje van maximale temperaturen:
http://www.heatsink-guide.com/maxtemp.htm

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Zie hierboven :) En verder zijn hier al zoveel topics over geweest : Search.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.