QNX/BeOS icm ez-bios

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem: ik heb mijn geliefde p133@150 die geen 8gb+ harddisks herkend uitgerust met ez-bios (lelijk softwarematig ding dat toch grotere hd's mogelijk maakt) omdat ik even bij asus gekeken heb en er helaas voor mijn mobo geen bios update beschikbaar is die dat kan :(.

maar nu heb ik die free beos geprobeerd (draaide het al op andere bak) en die crasht dat hij iets niet kan mounten en krijg ik de kernel debugger, niet wat ik nodig heb. de readme/faq zegt dat ez-bios niet supported is. weet iemand een manier dit te omzeilen en het toch werkend te krijgen? Met bootdisk werkt het ook niet...

Bovenstaande geldt ook ongeveer voor QNX.
Bij voorbaat zeeeeeeer grote dank!

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Mmmm, ja, ken / gebruik het.... heb zo compraq presario met amd k6-2 300 mhz apparaat, is iig sneller dan me ouwe P166 @ 212... :)
Maar die herkent dus ook niet groter dan 8 gb... compaq gemaild + gebeld.. komt er opneer dat ze nooit een bios update voor die limiet hebben gemaakt en zullen ze dus ook nooit doen... :(
Wilde win2k installeren.. herkende na het kopieren de schijf niet...
dan maar nog win98... zo kennik nog een tijdje doorgaan... *zucht*

Zoek wat je niet eerder vond

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
offtopic:
Oplossing voor het win2k probleem : probeer aan een andere schijf te komen die door je bios wordt herkent. Zet daar win2k op en hang de andere als slave. Win2k zal die andere dan perfect herkennen !

Probeer misschien eens met diskmanager ? www.ontrack.com
Van welk merk is de schijf ? Seagate heeft bv een gratis versie van diskmanager (enkel werkende op seagate disks), die je ook werkend kan krijgen door bv als slave een seagate hd erbij te hangen en die na installatie weg te doen ;)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• m-m
  • Niet online
tis een maxtor en ik denk dat die diskmanager ongeveer hetzelfde doet als ez-bios dus dat zal me weinig helpen, ik zal toch es ff kijken hmmm

• m-m
  • Niet online
mnee t lijkt er niet op, toch bedankt :)

offtopic:
ook zo leuk CIDR-meuk lopen leren?