Toon posts:

SICCE NOVA/IDRA "magnetisch vrij"?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aquaflow 3 800L/U pomp. Deze is niet magnetisch afgeschermd, dus mijn scherm trilt erdoor. Onlangs heb ik deze in mijn kast gezet, maar zelfs toen hield het trillen niet op. Wel had ik 4 dagen later een kapotte IBM 60GXP (ik weet niet zeker of het door die pomp kwam.. :( ). Ik type nu dus niet op de computer in mn signature want die hele harddisk is dus dood, krijg binnenkort nieuwe binnen.

Maar anyway, to the point, aangezien ik open waterkoelingssysteem heb valt de Eheim pomp af, die werkt alleen voor gesloten systemen. Dus ik zal de SICCE NOVA/IDRA moeten nemen. Als ik tussen die twee kies wordt het toch wel een IDRA want die pompt wat harder.
Ik vroeg me af of deze magnetisch is afgeschermd, want ik heb geen zin in trillende schermen/kapotte HD's(not sure :) ) en dergelijke.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Magnetisme heeft hier niets mee te maken! Je scherm gaat niet trillen door een magneet. Deze zal hooguit verkleuren. Ik heb zelf een pomp direkt onder mijn raid ibm schijven hangen en dit draait al een jaar als een speer. Ik denk dat je pomp een terugkoppeling geeft aan het net, waardoor je voeding van je monitor gaat trillen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:11
Nee, het gaat hier of electromagnetischme. Oftewel wisselende magneetvelden op 50Hz. Deze zullen echt niet schadelijk zijn voor je HD, maar je monitor kan idd vervelend gaan doen.

Of die Sicca pompjes afgeschermt zijn weet ik niet, volgens mij niet, maar Eheim gevallen kan je gewoon gebruiken hoor.

• Whuzz
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Sicce's zijn niet afgeschermd meen ik, Eheims inderdaad wel.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:29
Maar anyway, to the point, aangezien ik open waterkoelingssysteem heb valt de Eheim pomp af, die werkt alleen voor gesloten systemen.
Bedoel je dat je bang bent dat de Eheim pompjes niet als dompelpomp kunnen fungeren ? Je kunt ze wel degelijk onder water plaatsen hoor, dus als je echt die kwaliteit wilt hebben dan kun je die Eheim zeker goed gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 23:43 schreef hielko het volgende:
Nee, het gaat hier of electromagnetischme. Oftewel wisselende magneetvelden op 50Hz. Deze zullen echt niet schadelijk zijn voor je HD, maar je monitor kan idd vervelend gaan doen.

Of die Sicca pompjes afgeschermt zijn weet ik niet, volgens mij niet, maar Eheim gevallen kan je gewoon gebruiken hoor.
Is wel heel toevallig dat mn HD kapot ging nadat die pomp is mijn kast zat.

Maar ok, jammer dat sicce pompjes niet zijn afgeschermd :(
Eheim is zo duur.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 01:59 schreef Wollige het volgende:

[..]

Bedoel je dat je bang bent dat de Eheim pompjes niet als dompelpomp kunnen fungeren ? Je kunt ze wel degelijk onder water plaatsen hoor, dus als je echt die kwaliteit wilt hebben dan kun je die Eheim zeker goed gebruiken.
Die Eheim pompjes van OC-Shop zijn geen dompelpompjes hoor? Je kan er alleen gesloten systeem mee maken?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000

Wildfire

Joy to the world!

Sinds wanneer zijn magnetische velden niet schadelijk voor een magnetisch medium zoals een HD???

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Op zondag 21 oktober 2001 14:51 schreef Brian Dickens het volgende:
Sinds wanneer zijn magnetische velden niet schadelijk voor een magnetisch medium zoals een HD???
Sinds we praten over kleine pompjes! Je hebt natuurlijk gelijk als je praat over sterke magneten die bv voorkomen in luidspeakers. één van de gevoeligste zichtbare test die je kunt doen is even een magneet dicht bij een beeldbuis houden. Als je hier een samentrekking van het beeld krijgt of een verkleuring, dan spreek je over een sterke magneet. Anders is de invloed op een hd te verwaardelozen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

ik heb trouwens binne dit topic ook ff wat vraagjes over waterpompen,

Die Sicce IDRA/NOVA, zijn dat dompelpompen?
Maken die geen herrie?
En waar slaat dit plaatje nu precies op? (dus als je pomp zoveel meters onder je hoogste punt staat, is de flow nog maar zo weinig?)

Afbeeldingslocatie: http://www.sicce.com/sito/data/datagif/giftech/idragra.gif

en vooral: waar kan ik ze kopen??

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Whuzz
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Op zondag 21 oktober 2001 17:46 schreef schizofreen het volgende:

Ik heb de Idra. Kan zowel als dompelpomp als in-line pomp gebruikt worden.
Maken die geen herrie?
Het maakt wel geluid ja, meer dan een Eheim heb ik me laten vertellen, maar een stuk minder dan een CPU-fan.
Hier

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

ik wil vooral waterkoeling vanwege het geluid, dus op herrie zit ik niet te wachten.
Zijn er geen dBA's bekend?
en als dompelpomp zal hij toch wel minder herrie maken?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
Op zondag 21 oktober 2001 14:51 schreef Brian Dickens het volgende:
Sinds die dingen zelf afgeschermt zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 17:50 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik heb de Idra. Kan zowel als dompelpomp als in-line pomp gebruikt worden.
[..]

Het maakt wel geluid ja, meer dan een Eheim heb ik me laten vertellen, maar een stuk minder dan een CPU-fan.
[..]

Hier
Kan je ze alsjeblieft eventjes bij je scherm houden en kijken of je scherm veel vervormt of verkleurt?
Op zondag 21 oktober 2001 17:55 schreef schizofreen het volgende:
ik wil vooral waterkoeling vanwege het geluid, dus op herrie zit ik niet te wachten.
Zijn er geen dBA's bekend?
en als dompelpomp zal hij toch wel minder herrie maken?
Ze maken veel minder geluid dan een CPU fan en ze zijn hartstikke stil hoor :)

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 17:46 schreef schizofreen het volgende:
ik heb trouwens binne dit topic ook ff wat vraagjes over waterpompen,

Ze kunnen zowel inline pompje als dompelpompje spelen.
Maken die geen herrie?
De Sicce Nova in mijn reservoir is alleen hoorbaar als je je oor tegen het rservoir aanlegt.
En waar slaat dit plaatje nu precies op? (dus als je pomp zoveel meters onder je hoogste punt staat, is de flow nog maar zo weinig?)

Yup. Al heb je daar in een gesloten systeem geen last van, want de kracht die het kost om het water omhoog te duwen is gelijk aan de kracht waarmee het water in de andere slang naar beneden trekt.

Waar je die pompjes koopt? Ik heb de mijne uit een aquariumzaak.
Pagina: 1