[newbie] Wat is mijn IP-adres?

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Hee mensen, ik behoor tot de gelukkige groep mensen met een eigen computer en kabelinternet op de kamer.

dat ik internet op de kamer heb komt door de m'n recentelijk geinstaleerde server.

het probleem: wat is nu m'n IP ??
ik weet t ip van de server, en ik weet t van m'n computer, maar bij spellen bijvoorbeeld, of bij een route add, wat moet ik dan als ip invullen??

het zal vast wel een domme vraag :Y( zijn maar ik weet t echt niet, alvast bedankt.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ip van de server. Bij routering geef je altijd het IP van de next hop door dit is dus in jouw geval het ip van de serv/router. En dan maar hopen dat de server de rest weet te bereiken

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik had een route add geprobeerd en toen had ik m'n vriend deze laten uitvoeren: route add 213.51.10.xxx 213.51.8.1
maar ik kreeg geen verbinding, hoe kan dat?

(ik had zijn ip natuurlijk ook uitgevoerd)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
kan iemand me ff helpen??

ik wil toch bestwel graag spellen spelen maar dat gaat pas lukken als ik weet hoe ik nu een route add moet uitvoeren.

maakt het trouwens wat uit of ik die add uitvoer op de server of op een client ?

alvast bedankt

Verwijderd

ja je gaat naar start en dan uitvoeren en daar typ je: winipcfg

en das alles dan krijg je je ip te zien

Verwijderd

Wat voor router en firewall heb je geisntalleerd??
Vele firewalls en router oplossing kun je via standaard instelling zo beetje alle veel gebruikte programma's doorlaten.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 22:36 schreef Atgast het volgende:
Hee mensen, ik behoor tot de gelukkige groep mensen met een eigen computer en kabelinternet op de kamer.

dat ik internet op de kamer heb komt door de m'n recentelijk geinstaleerde server.

het probleem: wat is nu m'n IP ??
ik weet t ip van de server, en ik weet t van m'n computer, maar bij spellen bijvoorbeeld, of bij een route add, wat moet ik dan als ip invullen??

het zal vast wel een domme vraag :Y( zijn maar ik weet t echt niet, alvast bedankt.
Het IP-adres waarmee je posts hier op GoT geregistreerd staan (en dus je externe IP) stuur ik in een mailtje naar je toe :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien helpt dit?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
haha, leuk dat meeltje en die andere links, maar t blijkt dus gewoon t ip van de server te zijn. dan zal t wel een andere reden hebben gehad dat ik geen verbinding kon maken.

als ik er weer niet uitkom post ik t en voor de rest: [b] :) bedankt voor de hulp :)

Pagina: 1