LFS is VET

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52
w00w ;)

Heb LFS op mijn laptop geinstalleerd. Echt super! Met een hele duidelijke handleiding kom je steeds dichter bij je eigen systeempje, en nu draait het als een zonnetje..

Super snel ook!

Een echte aanrader voor iedereen hiero ;)

Oja, toch een vraag :) ik heb een xircom realport (10/100mbit 56k) pcmcia kaartje in dat ding en hij ziet 'm als ethernet enzo..

Weet alleen niet welke module erbij hoort :P

In debian kan ik wel iets met lsmod spelen maar nu weet ik nog niet welke kernel optie ik moet hebben :(

Iemand een idee?

Woa!:)

Verwijderd

Hey ! Ik heb me ook net de manual geprint, is wel vet beest :D Ik ga er als ik mijn ouwe 486 heb opgepoetst ook aan beginnen :) Maar ff vraagje, heb je de mogelijkheid om er KDE of Gnome ook bij op te zetten ? Zou ik wel ff extreeeem vet vinden :)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op zaterdag 20 oktober 2001 22:55 schreef GoldenOrb het volgende:
Hey ! Ik heb me ook net de manual geprint, is wel vet beest :D Ik ga er als ik mijn ouwe 486 heb opgepoetst ook aan beginnen :) Maar ff vraagje, heb je de mogelijkheid om er KDE of Gnome ook bij op te zetten ? Zou ik wel ff extreeeem vet vinden :)
Op een 486 gaan compileren en er dan ook nog KDE of Gnome opwillen? Jij bent ook niet bang zeg ;) Ik zou er op zo'n slome bak sowieso niet aan beginnen en KDE en Gnome hoef je al helemaal niet aan te denken ;)
Hiermee bedoel ik niks verkeerds, maar wat jij wilt zal niet echt lukken...

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Ok, op een andere partitie van mijn 1,4 Athlon ? :p Zal wel snel genoeg zijn hehe. Maar waarom zou ik er KDE niet op krijgen (of gnome whatever) ? Is het zo moeilijk ?

Verwijderd

En staat er niets over gui op je eigen LFS stuff in die manual ? :(

• jep
Heb boekjes gedownload op http://stuff.servicez.org/books

die BLFS is voor de multimedia mikmak :)

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:44
Op zich is LFS wel leuk, maar naar mate je meer software wilt, moet je ook steeds meer dependencies installeren, daar wordt ik soms wel moe van.

Je kan natuurlijk ook KDE of GNOME op je LFS bak compilen, geen probleem. Alleen op 'n 486 draait 't niet, en compilen duurt eeuwig (bij benadering) Op bv. je athlon doet ie 't vast wel.

Ik heb ook LFS geprobeerd, maar ik zie de lol er niet zo van in. Je volgt 'n handleiding, compiled wat zut... en dan?? 't is ook nog eentonig haast. Misschien dat ze er 'n scriptje bij kunnen hacken.

't zou wel leuk zijn als je dan zelf packages kunt maken o.i.d. en je eigen distro klussen.

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

offtopic:
Wat is dat voor een vage site, die stuff.servicez.org? Kijk eens in http://stuff.servicez.org/movies/ en dan naar HEADRUSH_1.MPG. Ik waarschuw je: hij is nogal bot! :r

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Verwijderd

ik gebruik lfs voor 3 servers op m'n werk en 1 server van mijzelf. het mooie van lfs is dat het een soort fundament is voor het systeem wat je er van wil maken. bijv. een lfs+procmail+courier+ldap geeft een mailserver, lfs+apache+php+mysql+pgsql geeft een webserver en lfs+mysql+pgsql geeft een db-server.
alles 'moet' je zelf installen wat betekend dat je verplicht bent na te denken waar/hoe je de dingen installed en opzet. dit was een groot probleem bij de vorige server(s) die we hadden, daar stond slack op zonder dat we wisten waar de programma's nou geinstalled waren. mysql of php upgraden was een chaos omdat we erg lastig konden uninstallen.

standaard dingen als openssl+openssh zouden wel in het lfs boek opgenomen moeten worden maar het breekt wel een beetje het idee van lfs :)

al met al, lfs is idd gaaf :)

• jep
Op zaterdag 20 oktober 2001 23:39 schreef Explore het volgende:
offtopic:
Wat is dat voor een vage site, die stuff.servicez.org? Kijk eens in http://stuff.servicez.org/movies/ en dan naar HEADRUSH_1.MPG. Ik waarschuw je: hij is nogal bot! :r
Is nep man :z

En niet tracen als ik je een url naar iets anders geef :)

Verwijderd

Hmmz misschien ook maar eens gaan doen, lijkt me wel eens leuk....
Performt het nou echt veel beter dan een standaard distro?
(distro van dezelfde 'kaalheid' dus ten opzichte van slackware ofzo - suse/mandrake/rathead zijn natuurlijk trager omdat er veel meer geladen wordt meestal)

Verwijderd

Ok, stel nu dat ik mijn versie af heb, hoe kan ik ze dan op CD burnen die bootable is en die je dan een menutje toont om je mouse etc.. te configgen en de packages te installen ? Is het mogelijk ? Ken je een link ? Want dat zou ik echt graag willen doen

Verwijderd

Okay dan!!! zelf ook maar lfs-je gebouwd :)
is inderdaad wel cool, en nogal lekker snel en non-bloated.
(direct na booten maarliefst 12 mb intern geheugen in gebruik ;) )
Wel erg kaal en standaard zeg maar niet echt bruikbaar verder (nog geeneens ftp om extra packages te downloaden...)
maar de basis is er, nu ff opzoek naar sources van vanallesennogwat (ftp, telnet, openssh, (x)inetd, mc etc etc)

May the source be with you :D

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

binnenkort heb ik ook weer een weekje tijd, misschien dat ik er ook eens mee ga spelen :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• jep
Bij mij gaat 't ook aardig hard ja (700MHz - 128MB - 20gig) op me laptop. Merk dat 't geheugen lekker leeg is en weet nu precies wat er draait..

Dat compilen van die netkits e.d gaat trouwens perfect :z

Roelt!

• jep
Op maandag 22 oktober 2001 20:34 schreef Operations het volgende:
Okay dan!!! zelf ook maar lfs-je gebouwd :)
is inderdaad wel cool, en nogal lekker snel en non-bloated.
(direct na booten maarliefst 12 mb intern geheugen in gebruik ;) )
Wel erg kaal en standaard zeg maar niet echt bruikbaar verder (nog geeneens ftp om extra packages te downloaden...)
maar de basis is er, nu ff opzoek naar sources van vanallesennogwat (ftp, telnet, openssh, (x)inetd, mc etc etc)

May the source be with you :D
ftp://ftp.uk.linux.org/pub/linux/Networking/netkit/netkit-combo-0.17.tar.gz

Zal je al wel hebben maar goed :z

Verwijderd

Dat is altijd leuk om te horen :-) Ik ben een van de auteurs van het boek zoals het nu op internet staat (we zijn met ong 10 man) dus tis leuk om te weten dat mensen er wat aan hebben :)

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Op dinsdag 23 oktober 2001 01:17 schreef GiMLi het volgende:
Dat is altijd leuk om te horen :-) Ik ben een van de auteurs van het boek zoals het nu op internet staat (we zijn met ong 10 man) dus tis leuk om te weten dat mensen er wat aan hebben :)
Nice job :)

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 12:59 schreef GoldenOrb het volgende:
Ok, stel nu dat ik mijn versie af heb, hoe kan ik ze dan op CD burnen die bootable is en die je dan een menutje toont om je mouse etc.. te configgen en de packages te installen ? Is het mogelijk ? Ken je een link ? Want dat zou ik echt graag willen doen
Nu is het mogelijk om het op CD te branden of niet ? Ik zou het echt echt echt willen kunnen, dan moet ik telkent ik het ergens wil opzetten niet van nul beginnen

Thanks

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 26 oktober 2001 21:56 schreef GoldenOrb het volgende:
Nu is het mogelijk om het op CD te branden of niet ? Ik zou het echt echt echt willen kunnen, dan moet ik telkent ik het ergens wil opzetten niet van nul beginnen
Dat is wel mogelijk, maar niet makkelijk. In feite ben je dan bezig een distributie in elkaar te knutselen (weliswaar zonder keuze aan paketten, maar toch) en je zult dan dus dingen moeten doen als het detecteren van de muis, geluidskaart, etc. Je zou het natuurlijk ook simpeler kunnen doen: maak een zo veel mogelijk 'universele' installatie (dwz niet voor pentium compileren etc.), maak daar een backup van (bijv. met dd), schrijf die naar een cdrom en maak dan een bootdisk aan die als enige opdracht heeft om de CD te mounten en alles wat erop staat naar een bepaalde schijf te kopieren...weer met dd bijvoorbeeld. Dat zou waarschijnlijk wel te doen zijn als je echt vaak LFS moet installeren...anders is het de tijd niet waard denk ik.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Damn, als het zo moet zal ik wel af en toe de moeite doen om het te herinstallen, zo verleer ik het niet, toch spijtig dat dat nog niet ergens uitgelegd staat

Verwijderd

wat ik een tijd geleden gedaan heb ik een lfs-build doen op een file gemount met de loopback. deze file, 700mb daarna op cd gezet. als ik ergens een lfs wil installen hoef ik alleen maar die file op de cd te mounten en alle files naar de hd te copien. een install is op die manier sneller als een install van slack :)

daarna uiteraard wel ff openssl, zlib, openssh, ncftp, telnet-client, traceroute, pine, berkeley, postfix, mysql, pgsql.... installen :)

Verwijderd

Kan je eens exact zeggen (commands etc..) hoe ik dit doe ?

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Vraagje: Wat is LFS ??

Is het een OS
Is het een proggie voor Linux/Solaris/BSD ?
IS het een proggie voor Windows ? (Streep dit antwoord maar alvast door)

• EoF
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

EoF

lfs = linux from scratch

www.linuxfromscratch.org

• EoF
  • Niet online

EoF

*oops*

• EoF
  • Niet online

EoF

gvd nogmaals, sorry mensen

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
LFS = Linux From Scratch
http://www.linuxfromscratch.org

Het is een OS, namelijk Linux.

Het leuke eraan is dat je je eigen systeem maakt, helemaal vanaf de grond opgebouwd. Dus niet een standaard distributie zoals RedHat, Debian of SuSE, gewoon helemaal zelf bouwen vanaf de kernel en libraries tot alles wat je erop wilt.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Hee, das inderdaad bestwel cool om aan te beginnen, je eigen distributie bouwen :)

Ik heb er wel is wat van gehoord, maar toen had ik nog niet echt veel ervaring met linux. Misschien dat ik het maar is moet gaan proberen.

• jep
Op dinsdag 23 oktober 2001 01:17 schreef GiMLi het volgende:
Ik zat er echt sterk aan te denken een bedank mail te sturen naar 1 van de auteurs. Mijn engels is niet _super_ goed maar het is zo geweldig helder geschreven.. echt mijn complimenten!!

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 23:21 schreef easydisk het volgende:
Het is een OS, namelijk Linux.
eigelijk is het geen os maar een boek wat beschrijft het linux os (kernel en de nodige tools) te installeren.

of je er veel van leert weet ik niet. alleen als je echt gaat nadenken waarom je bepaalde commando's moet uitvoeren leer je er wat van. echt linux leren doe je door gewoon met linux te werken en zelf op onderzoek uitgaan. uiteraard is een systeem opbouwen van scratch leerzamer dan een redhat cdtje in je cdrom speler te stouwen :)

Verwijderd

is lfs ook sneller als bijv slack of debian?
welk boek moet je hebben of waar kun je text van internet halen?

tomazzz

Verwijderd

www.linuxfromscratch.org
Ik prefereer Gentoo omdat LFS je met een zeer kaal systeem laat zitten en daar houdt het boek op. De rest mag je zelf uitzoeken. Als je dat kunt/wilt (tijdrovend) is dat leuk & leerzaam. Gentoo heeft ook die kale install maar die kun je dus eenvoudig voorzien van allerlei software dr bovenop. Snelheid van LFS tov Gentoo zal niet/nauwelijks verschillen en zal wellicht iets sneller zijn dan een niet op je cpu geoptimaliseerde distro.

• MyDyingBride
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 20:19
De kernelopties voor die xircom realport zijn:
CONFIG_PCMCIA_XIRTULIP voor het netwerk
CONFIG_PCMCIA_SERIAL_CS voor het modem gebeuren

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 23:31
ff nog een opmerking voor LFS. Ik heb het zelf ook geinstalleerd, en voor een hoop programma's hebben ze ook gewoon hints voor. Check maar eens http://hints.linuxfromscratch.org/hints/
Jammer is alleen dat ze soms nogal out-of-date zijn. Wil daardoor nog wel eens voorkomen dat bepaalde dingen niet willen compilen. Ben zelf laatst bezig geweest met gnome en kde, maar door al die dependencies die je hebt (en zelf ook nog ff moet onthouden) viel het nog niet mee. Verder is het best gaaf.
De snelheid is verder relatief. Tis allemaal een kwestie van goed configureren en optimizen.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Precies. En vooral niet het verkeerde optimizen... een pwconv uit de shadowsuite die een segfault geeft... is niet echt ideaal zeg maar ;)
LFS is erg leuk om mee te spelen.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 23:38 schreef Ariejan het volgende:
Op zich is LFS wel leuk, maar naar mate je meer software wilt, moet je ook steeds meer dependencies installeren, daar wordt ik soms wel moe van.

Je kan natuurlijk ook KDE of GNOME op je LFS bak compilen, geen probleem. Alleen op 'n 486 draait 't niet, en compilen duurt eeuwig (bij benadering) Op bv. je athlon doet ie 't vast wel.

Ik heb ook LFS geprobeerd, maar ik zie de lol er niet zo van in. Je volgt 'n handleiding, compiled wat zut... en dan?? 't is ook nog eentonig haast. Misschien dat ze er 'n scriptje bij kunnen hacken.

't zou wel leuk zijn als je dan zelf packages kunt maken o.i.d. en je eigen distro klussen.
dat is er dus al..

gentoo.org

• jep
Mijn desktop systeem is nu ongeveer af :) (Heb een paar weekjes geleden www.root-server.nl gemaakt, maar die is alweer flink verbeterd).

Geen windows versie kan hier aan tippen :) Ik zie de lol er toch wel degelijk van in! Gentoo zou dit trouwens ook prima doen.. alles netjes zetten zoals ik dat wil, alles zelf compilen.

Etc :)

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 18:30 schreef j3p het volgende:
Mijn desktop systeem is nu ongeveer af :) (Heb een paar weekjes geleden www.root-server.nl gemaakt, maar die is alweer flink verbeterd).

Geen windows versie kan hier aan tippen :) Ik zie de lol er toch wel degelijk van in! Gentoo zou dit trouwens ook prima doen.. alles netjes zetten zoals ik dat wil, alles zelf compilen.

Etc :)
ey jep, wat is dat VNC precies?

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op zaterdag 05 januari 2002 19:19 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

ey jep, wat is dat VNC precies?
Google weet dat

• jep
Google weet alles *D

Verwijderd

hebbut al thnxs :), is dat zonder firewall (op inetverbinding) niet gevaarlijk (k heb die poort van buitenaf maar voor de veiligheid geblokt :))

lijkt echt op bo2k :D

• jep
choeso jei :)

Verwijderd

maar dus distrubuties als Slackware, Debian, redhat enz zijn gebaseerd op LFS?

Zou dat de basisonderdeel van die distrubties zijn en er gewoon een installatie onderdeel in geprogrammeerd om het maar simpel te zeggen?

• jep
Zie LFS als een handleiding om Linux op deze manier zelf samen te stellen :)

Distributeurs zijn (mag ik hopen) al wel op de hoogte hoe je een Linux systeem opbouwt :)
Pagina: 1