Toon posts:

Wel Win98 maar geen WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Maxtor 40gb 7200rpm (5T040h4) en de groote van de schijf wordt niet door mijn bios ondersteund, :'(.
Echter, met het programma "Maxblast" te vinden op www.maxtor.com heb ik alsnog de volle 40gig kunnen gebruiken. Het probleem is echter het OS, als ik Win98 installeer geeft hij een foutmelding mbt een fout geinstalleerde schijf, dit is feitelijk ook zo, maar ik kan het Win98 laten negeren.

Als ik echter WinXP wil installeren dan loopt hij onherroepelijk vast. WinXP is een mooie aanvulling voor mijn systeem en ik wil het dan ook graag gebruiken... Kent iemand dit probleem?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:10

MRic3

Of praat ik weer poep?

nee probleem onbekend, maar ik denk dat het probleem op te lossen is door een keer je bios te flashen met de nieuwste versie...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is de oplossing die altijd geboden wordt.
Maar dat heb ik natuurlijk geprobeerd ;) want ik ben nu al 3 dagen bezig.

• Rick2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Zo'n programma gaat inderdaad niet met XP lopen.
Zowieso als je bios die 40Gb schijf al niet ondersteund, met welk doel wil je uberhaupt op die pc XP proberen te installeren dan ? Heb je wel minimaal 64Mb geheugen en minimaal een beetje redelijk snelle pc (min zo'n 266Mhz) ?
Vergeet XP anders maar gauw.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ben ik niet echt duidelijk geweest want niemand snapt het echt. Het zit zo... Ik heb WinXP gepatst, heb hem gedraaid op mijn oude schijf, heb 196 MB werkgeheugen en WinXP draait perfect op mijn PC, alleen sinds ik dus die 40 gig heb werkt het zooitje niet meer. En het is natuurlijk te belachelijk dat een 6,5 gig schijfje iets kan dat een 40gig schijf niet kan.

• Rick2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Wat is "gepatst" ????

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
gekocht

Verwijderd

Welk Merk/Type Mobo heb je :?

Verwijderd

Topicstarter
een hele oude, (mijn oude pc) een QDI Legend V.
http://www.qdi.nl

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je de diverse modi geprobeerd in je bios? Bijvoorbeeld LBR gebruiken voor je schijf. Pio modus 4 schijnt je mobo te kunnen, dus dat lijkt me het probleem niet.

Gewoon ff knoeien in het bios lijkt mij de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar omdat hij vast loopt als ik de jumpers niet op cylinder limitatie zet, zegt de hd dus in feite dat hij maar 32 gig is. En als ik hem gewoon master zet dan wil dus helemaal nix werken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb dus ff rond gekeken en heel veel mensen schijnen dit probleem te hebben.... De enige oplossing die ik tot nu toe dus heb gevonden is gewoon met Windows 98 werken. Ik blijf dit nog wel ff volgen.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 15:06
dan installeer je xp op je oude HD, na de installatie ghost je hem.
Vervolgens gooi je de ghost over je nieuwe hd heen.
Dan zou het moeten werken lijkt mij.

Mijn Firewizzie

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Probeer je nieuwe schijf eens naast je oude te hangen. Probeer dan in DOS (dat kan nog lekker met Win98) met fdisk een kleine primaire partitie te maken (ca. 10 gig ofzo). Dan rebooten en kijken of je de schijf kunt zien in Win98. Daarna oude schijf eruit en WinXP booten vanaf cd. Wellicht dat het daarna wel wil installeren. De rest van de partities maak je tijdens de installatieprocedure of pas aan het einde.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dan is het stukje bootsector voor de 40gig wel weg en heb je dankzij de cylinder limitatie toch maar 32gig...

Verwijderd

Of koop een Promise U-DMA 100 controller :P
Pagina: 1