[finalRender] Hoe GI te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Hey all,

hierbij een vraagje voor alle finalRender peepz. Ik heb een model gefikst. En als ik met een lamp daarop schijn dan krijg ik een realistische lichtberekening van die lamp, inclusief reflecties van de materialen etc. Op zich niets mis mee natuurlijk. Maar nu wil ik eigenlijk een soort hemelkoepel als lichtbron, daartoe heb ik in MAX een hemisphere gemaakt die als lichtbron werkt. Op zich werkt dat goed, maar het nadeel is dat het deel van de hemelkoepel dat zichtbaar is de kleur van het licht heeft. Ook dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, hoewel mooi anders is. Wat ik nu eigenlijk wil is om die hemelkoepel een andere kleur of zelfs een texture mee te geven dan de kleur die als lichtbron dient. Moet ik dan denken aan HDR-images??

Iemand die hier al ervaring mee heeft?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
als je bij de globals "consider background" aan hebt gevinkt, dan kan die als lichtbron dienen. Dus zet je een hdr map erin dan gaat ie daarmee verlichten. Maar een gewone map kan ook. Je zult wat met de self illumination en de output moeten kloten.

Ik wou al beginnen te schreewen :"LEES DE DOCS" omdat je vraag echt zo'n newbie vraag was toen ik de post zag, maar die gaf de inhoud niet goed weer. gelukkig lees ik de posts nog wel. :)

specs

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Gladiool..ffies een vraagje tussendoor...gaat MAX bij jou ook op zijn smoel als je een MAX-raytrace material in je scene plaatst?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Hmmz..dat van die raytrace material heb ik opgelost. Werkt wel zolang de basis van het material maar finalRender is.

Nu dus ook reflecties in de windows (nog wel teveel, maar dat komt nog).

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.177/tweakers/20-10_camera_2-01.jpg