Verschil in kwaliteit van TFT schermen

Pagina: 1
Acties:

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
Ik ben voornemens een 18 inch TFT scherm te kopen. In de pricewatch kun je zien dat de prijzen daarvan echt mega ver uiteenlopen. Zelfs binnen 1 merk betaal je makkelijk 700 meer voor een scherm van dezelfde grootte. Wie kan vertellen OF en HOEVEEL de kwaliteit uiteenloopt?

Vandaag heb ik de Philips 150B en 150X naast elkaar gezien (groter dan 15" is zelden op voorraad) en de duurdere 150X had echt een wazig scherm vergeleken met de 800 piek goedkopere 150B. Nou, waar moet ik me dan nog door laten leiden??

Wat is trouwens HET merk op gebied van TFT, of is dat niet zo gemakkelijk te stellen?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Aangezien je een 18,1" zoekt zul je er weinig aan hebben, maar ik heb sinds een week een LG Flatron LCD 563LE :9~, ben er echt heel erg tevreden over. De flatron serie LCD's van LG schijnt een heel stuk scherper te zijn dan de studioworks serie, net zoals dat met de crt's het geval is. Daar komt bij dat ik heel erg te spreken ben over LG in het algemeen, de prijs/kwaliteit is dik in orde en het design vind ik gewoon mooi. Voor mij niks anders meer, ik heb m'n vorige 19" iiyama ervoor weg gedaan (en die was nog geen half jaar oud).

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 08:10

miekol

erm

Apple natuurlijk duhh :P Nou ja die zijn kwa vormgeving het mooist vind ik maar weet nie hoe ze kwalitatief zijn, ben zelf wel erg blij met me apple studio display :D

Ennuh hoeveel heb je nog voor die 19" ilyama gehad?

Verwijderd

ik heb zelf een oudere 18,1" EIZO Flexscan L66 tft en die ruled, zelfs in games enzo dus ik denk dat de nieuwere nog beter zijn

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zondag 21 oktober 2001 00:24 schreef miekol het volgende:
Apple natuurlijk duhh :P Nou ja die zijn kwa vormgeving het mooist vind ik maar weet nie hoe ze kwalitatief zijn, ben zelf wel erg blij met me apple studio display :D

Ennuh hoeveel heb je nog voor die 19" ilyama gehad?
Het was een MA901U, 8 maandjes oud en ik heb er nog 750 piek voor gevangen.

Verwijderd

Zelf werk ik op het werk met een Iiyama 17"tft,
de kwaliteit van het beeld vindt ik niet echt uitstekend.

Ook werken we met 15"Philips 150P2-tft schermpjes, de kwaliteit van deze schermpjes zijn echt uitstekend vindt ik.

En dan thuis nog :P, Heb ik een LG 570 15" tft, ook hiervan is de beeldkwaliteit super.

Tja, ik zou allen adviseren eerst ergens goed in een winkel te kijken hoe het beld eruit ziet. Maar met die philips schermen heb ik goede ervaringen..

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
Op zondag 21 oktober 2001 00:29 schreef rob van den broek het volgende:
ik heb zelf een oudere 18,1" EIZO Flexscan L66 tft en die ruled, zelfs in games enzo dus ik denk dat de nieuwere nog beter zijn
EIZO = goed maar DUUUUR! Op kantoor hebben we 18.1" Eizo schermen en daar is indertijd F7500,- per scherm voor betaald.

Verwijderd

Ik heb hier zelf een NEC 1700M+ (17") en een Iiyama AS4431D (17,4") staan.

Beide hele goede schermen maar die NEC (die nochtans veel goedkoper is) is kwalitatief toch beter.

Er is - als ik me niet vergis - nog niet zo lang geleden een nieuwe NEC 18" LCD scherm uitgekomen en de prijzen van NEC zijn ook naar beneden gehaald dus zijn ze zeker aan te raden.

Hier vind je er uitleg over:
http://www.nec-mitsubishi.com/nmed/product.jsp?hnav=3&lang=en&type=1&size=9&product=42

Verwijderd

http://212.63.65.57/data/product_pdf/lcd_1850x_e.pdf

Neem deze maar kost fl 5700,- heeft een reactietijd van 25 ms dus supersnel en een kijkhoek van 170°

Moet je wel de 1850X nemen en niet de 1850DX ook in zwart.

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06
Infinity, welke lcd prefereer je? Je eigen LG of die Philipsen?
Pagina: 1