Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net weer even met mijn grafische rekenmachine te pielen, maar aangezien het nogal donker was en ik geen zin had om meer licht aan te doen kon ik niet lezen wat er op m'n scherm stond :(

Nou heb ik hier en daar wat vage verhalen gehoord over het inbouwen van verlichting voor je display, en uiteraard wil ik die lichtblauw hebben ;)

Weet iemand hier iets meer over of heeft hij dit zelf al gedaan? Foto's? Aansluitschema's? Op zich zal het soldeerwerk enzo niet zo moeilijk zijn, maar het probleem is denkik eerder waar je de leds zou moeten plaatsen zodat alles gelijkmatig verlicht is.

[edit]
typo's

Verwijderd

om zoon groot scherm te verlichten heb je een backlight nodig, ofwel je moet rij leds achter je lcd plaatsten en daar een paar filters erachteraan zodat het gelijk matig verdeelt is.

het kan ook met een of ander matje, check http://www.ticalc.org

Verwijderd

Topicstarter
We at ticalc.org have just been made aware of some inappropriate materials in our archives. In order for us to keep serving the TI community in the future, we have decided to take our archives offline until we can review the files in our archives to ensure that we are not serving inappropriate content. We will be working hard to complete this review quickly, but we do not know right now how long this will take. This closure currently affects all of our archive sections; sites hosted at ticalc.org that link into our archives may be affected by this - we will try and work with other groups currently hosted on our site to minimize the impact of this archive closure. We will do our best to keep you informed about the progress of this review, so please check back regularly for more information as it becomes available.
Thank you, and we apologize for the inconvenience.
Helaas... Kan daar dus niet kijken. Zijn die matjes of info erover nog ergens anders te krijgen?

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

bij de Conrad kun je CCFL achtergronverlichting kopen, misschien iets ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zitten zoeken, maar krijg alleen maar vage dingen terug. Heb je misschien artikelnummer oid?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58

Epsilon

Op zondag 21 oktober 2001 10:57 schreef Dweil het volgende:
bij de Conrad kun je CCFL achtergronverlichting kopen, misschien iets ?
niet voor 4,8 of 6v..
is wel zo makkelijk
gaat gee 12v accu meeslepen met dat rekenmachien denk ik he....
edit:

wat ben ik ook een OET ook he,....
kijk ik nie naar de datum |:(|:(|:(

ff mezelf posten in SU

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mij lijkt het leuker als je een soort speakertje aan die poort kan hangen zodat je midi's kan maken en afspelen! :9~

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 11:27
[b]Op vrijdag 18 januari 2002 21:23 schreef epsilon
edit:

wat ben ik ook een OET ook he,....
kijk ik nie naar de datum |:(|:(|:(
Lol :)
Maar ik denk zelf dat het met ledjes het beste gaat.
edit:

Ik ken epsilon >:)

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 16:39
Op vrijdag 18 januari 2002 21:54 schreef Insanepeanut het volgende:
Mij lijkt het leuker als je een soort speakertje aan die poort kan hangen zodat je midi's kan maken en afspelen! :9~
wat is het probleem dan?? dit kan allang hoor :)

alleen geen midi, maar 4bit wave samples

* DJSmiley kan t zich nog wel herinneren
dat gezicht van mn docent wiskunde toen de calc FUCK YOU zei :)))

die goser dacht dat dat ding alleen kon rekenen..
maar nee, wij: spelletjes, elektr. spiekbriefje, chatten, geluidjes enz

edit:
http://www.ticalc.org/archives/mail/ti-hardware/1998_June/msg00156.html

kan verder ff weinig vinden atm, maar t kan zeerzeker wel.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-02 16:47

Chakotay

Lick here to continue

TI-83s roelen :)

Je kan ze trouwens ook overklokken, chipje van een paar dubbeltjes vervangen door een andere... Kben alleen ff kwijt welke :/

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 00:44 schreef Chakotay het volgende:

Je kan ze trouwens ook overklokken, chipje van een paar dubbeltjes vervangen door een andere... Kben alleen ff kwijt welke :/
Lijkt mij serieus handig! Ik heb altijd tijd tekort met wiskunde proefwerk. En dan gaat die ti83 2 grafieken plotten. Gaaaap; ik ga ondertussen een andere som doen!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 10:21
Op zaterdag 19 januari 2002 00:44 schreef Chakotay het volgende:

dat was een condensatortje vervangen...

* BOOTZ zit ook al een tijdje te denken over ti-83 backlight, maar ben dr nog niet helemaal uit... op die site staat dat het wel kan als je de spiegel vervangt door een plexiglas plaatje, maar de kans dat je daarbij je lcd sloopt is zeker aanwezig :(

btw, iemand die zn serial link cable (zelfgemaakte dus) wel aan het werk heeft gekregen?

Maak je eigen poll

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-02 16:47

Chakotay

Lick here to continue

Kheb er gewoon een gekocht een jaar of 2 geleden :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• DJSmiley
Op zaterdag 19 januari 2002 07:57 schreef BOOTZ het volgende:

[..]

* BOOTZ zit ook al een tijdje te denken over ti-83 backlight, maar ben dr nog niet helemaal uit... op die site staat dat het wel kan als je de spiegel vervangt door een plexiglas plaatje, maar de kans dat je daarbij je lcd sloopt is zeker aanwezig :(

btw, iemand die zn serial link cable (zelfgemaakte dus) wel aan het werk heeft gekregen?
Ik had zo'n linkkable, werkte prima

samen met mn calc verkocht, zit niet meer op school :)

proggie dat ik gebruikte was calc.exe, onder dos, kon zelfs prima op een 286 files oversturen

Verwijderd

ken iemand mij vertellen dan welk condensatortje ik moet vervangen, of waar ik de schema ken vinden ??
Hoort et wel

• DJSmiley
http://richfiles.calc.org/Turbo83.html

en/of

http://leaven.com/ti/ti83.htm

voor t opvoeren / overclocken van je TI 83

Verwijderd

wokeej.. THNX, gaan we gelijk me zus ff jennen.....
"kijk es zussie, je rekenmachine loopt ineens harder!!!!!! >:)"

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op zaterdag 19 januari 2002 07:57 schreef BOOTZ het volgende:

[..]

ja, werkt prima. met cal.exe

heb er zelfs een paar verkocht :)
Op zondag 20 januari 2002 21:37 schreef dev het volgende:
http://richfiles.calc.org/Backlight.html :P
jammer dat daar geen aansluit schema bij staat :(

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

beetje oud maybe maar maakt nie uit

die links doen he tniet, en anders, kun je die dingenook met een + doen?
Pagina: 1