Okay, eerst ff de situatie:
Ik heb een systeempje, een AMD 450 proc met een bijbehorende mobo, een heel oud videokaartje (oud = echt heel oud, maar hij doet het nog wel, matrox millenium), een 3com ethernet kaart, standaard soundblaster pci kaartje en....
een SCSI HD (ook oud, 2 gig, maar doet het prima)
SCSI adapter (adaptec, heb hier niet de specificaties ervan liggen).
ik draai Windows 98 (niet SE)
Het probleem is als volgt:
Als ik een externe SCSI cd-rom speler aansluit pakt hij deze wel via de scsi adapter, alleen in windows zelf ziet ie hem niet. Ik heb al verschillende SCSI 'poorten' geprobeerd en ook terminator aan en uit gezet. Dit is het enige externe SCSI apparaat wat eraan zit.
Okay, dat werkte dus niet, ik sloot dus een IDE cdrom speler op aan. In BIOS ziet ie dat er een CD rom speler in zit maar in windows laat ie weer niets zien...
Ik heb ook nu een foutmelding gehad die gaf:
'sec master drive - ATAPI incompatible'
Dit was terwijl ik de CDdrive op de primary master had staan.
Nou ja, ik krijg beide soorten cdrom spelers niet aan de praat. Ik heb ook nog een SCSI interne cdrom speler liggen, maar die werkte ook al niet...
Is dit een vreemd probleem, of ligt het aan mij?
Alvast bedankt voor de hulp
Ik heb een systeempje, een AMD 450 proc met een bijbehorende mobo, een heel oud videokaartje (oud = echt heel oud, maar hij doet het nog wel, matrox millenium), een 3com ethernet kaart, standaard soundblaster pci kaartje en....
een SCSI HD (ook oud, 2 gig, maar doet het prima)
SCSI adapter (adaptec, heb hier niet de specificaties ervan liggen).
ik draai Windows 98 (niet SE)
Het probleem is als volgt:
Als ik een externe SCSI cd-rom speler aansluit pakt hij deze wel via de scsi adapter, alleen in windows zelf ziet ie hem niet. Ik heb al verschillende SCSI 'poorten' geprobeerd en ook terminator aan en uit gezet. Dit is het enige externe SCSI apparaat wat eraan zit.
Okay, dat werkte dus niet, ik sloot dus een IDE cdrom speler op aan. In BIOS ziet ie dat er een CD rom speler in zit maar in windows laat ie weer niets zien...
Ik heb ook nu een foutmelding gehad die gaf:
'sec master drive - ATAPI incompatible'
Dit was terwijl ik de CDdrive op de primary master had staan.
Nou ja, ik krijg beide soorten cdrom spelers niet aan de praat. Ik heb ook nog een SCSI interne cdrom speler liggen, maar die werkte ook al niet...
Is dit een vreemd probleem, of ligt het aan mij?
Alvast bedankt voor de hulp