Vreemd probleem? of ligt het aan mij?

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Okay, eerst ff de situatie:
Ik heb een systeempje, een AMD 450 proc met een bijbehorende mobo, een heel oud videokaartje (oud = echt heel oud, maar hij doet het nog wel, matrox millenium), een 3com ethernet kaart, standaard soundblaster pci kaartje en....
een SCSI HD (ook oud, 2 gig, maar doet het prima)
SCSI adapter (adaptec, heb hier niet de specificaties ervan liggen).
ik draai Windows 98 (niet SE)

Het probleem is als volgt:
Als ik een externe SCSI cd-rom speler aansluit pakt hij deze wel via de scsi adapter, alleen in windows zelf ziet ie hem niet. Ik heb al verschillende SCSI 'poorten' geprobeerd en ook terminator aan en uit gezet. Dit is het enige externe SCSI apparaat wat eraan zit.
Okay, dat werkte dus niet, ik sloot dus een IDE cdrom speler op aan. In BIOS ziet ie dat er een CD rom speler in zit maar in windows laat ie weer niets zien...
Ik heb ook nu een foutmelding gehad die gaf:
'sec master drive - ATAPI incompatible'
Dit was terwijl ik de CDdrive op de primary master had staan.

Nou ja, ik krijg beide soorten cdrom spelers niet aan de praat. Ik heb ook nog een SCSI interne cdrom speler liggen, maar die werkte ook al niet...

Is dit een vreemd probleem, of ligt het aan mij?

Alvast bedankt voor de hulp

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jumpers wel goed?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dat ie hem in de bios van de scsi kaart wel ziet, kan te maken hebben met het feit dat je onder windows WEL drivers van je scsi kaart moet hebben geinstallerd ander zie je geen cdrom speler (voor scsi hdd's is dit overigens geen noodzaak) windows benaderd dan de hdd's wel in '16-bits' mode

wat voor scsi kaartje heb je? check anders apparatbheer onder windows ff of hij er bij staat (Die scsi kaart)

A wise man's life is based around fuck you

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Thx zwelgje,
Ik had idd geen goede drivers geinstaleerd op die pc. Nou waren m'n orginele driverfloppys helemaal doorweekt van vocht (ja... zo oud zijn ze :) en ze lagen in de kelder) dus heb ik ff wat nieuwe gehaald van inet. en wat bleek nou. ik had ook nog geen IDE controllers geinstaleerd, hehe tsja, geen wonder dat m'n IDE cdrom speler het niet deed onder windows 8-)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zaterdag 20 oktober 2001 20:38 schreef Rolex het volgende:
Thx zwelgje,
Ik had idd geen goede drivers geinstaleerd op die pc. Nou waren m'n orginele driverfloppys helemaal doorweekt van vocht (ja... zo oud zijn ze :) en ze lagen in de kelder) dus heb ik ff wat nieuwe gehaald van inet. en wat bleek nou. ik had ook nog geen IDE controllers geinstaleerd, hehe tsja, geen wonder dat m'n IDE cdrom speler het niet deed onder windows 8-)
Dat soort dingen moet je nooit vertellen slimmerd, dan wordt je meteen bestempelt als n00b ;)