X Box emulatoren?

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik vraag me steeds af of er niet zoiets als een xbox emu zal komen. voor veel andere consoles is er een. is dit techisch haalbaar? (i.v.m. shared memory architectuur en speciale gpu?)

en zal ie dan net als bleem legaal zijn?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Voor de Xbox is dit zeer voor de hand liggend aangezien het ding op dezelfde processor architectuur draait als een PC en zelfs met DirectX.

Dat is sowieso de reden dat ik dat dong voorlopig niet zal aanschaffen... let maar op , over een tijd kan je die spellen gewoon op je pc draaien :)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

lijkt me dat er eerder een pc emulator voor de xbox uitkomt :D

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik denk dat ik dat ding gewoon ga kopen, mits ie me lekker in de hand ligt. ps controllers vindt ik niet fijn gamen. veel te klein voor mijn handen. (hmm. ik heb kennelijk grote handen. die MS Explorer 1 muis was ook al te groot voor velen. bij mij valt ie precies goed)

maar het leek me wel interessant. vooral technisch gezien. omdat ie dus met dat memory gaat lopen klooien, en dat vindt je pc waarschijnlijk niet zo leuk

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Enigste waar de X-Box in verschilt van de pc is de OS, en de GeForce gebasseerde videokaart, die inplaatst van 2 pipelines, er 4 heeft, dus zou gewoon mogelijk moeten zijn.

Heres what the Xbox has under the hood:
  • DirectX API game development tools
  • Intel Pentium III 733MHz processor technology with Streaming SIMD Extensions
  • 250MHz custom-designed X-Chip, developed by Microsoft and nVidia
  • 64 MB of RAM (unified memory architecture)
  • Custom 3-D audio processor
  • 10GB hard drive
  • 8 MB Memory card (optional)
  • 2-5X DVD drive with movie playback
  • Four front USB ports (modified) to serve as game controller ports
  • Expansion port
  • Proprietary A/V connector
  • 10/100 MBps Ethernet
  • Broadband enabled
  • Modem enabled (optional)
  • Bron: http://www.gamesfirst.com/previews/xbox/xbox_roundupfall2k.htm
Maar jah, zoek maar es mensen die dat willen gaan maken..

W8 nog steeds met grote smacht op een DC emulator >:)

Signature?

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Nou ik denk dat het de eerste emu pas een jaar na invoering uit komt. Kijk maar naar de Playstation daar waren ze ruim 1 a 2 jaren mee bezig voordat hij eindelijk een beetje goed draaide (bleem is the Best!). En de N64 is nu nog steeds niet 100% geëmuleert. Verder zie je dat de Playstation 2 emu nog steeds niet bestaat (en dat ding is alweer een tijdje uit!). Maar goed een X-box emulator is waarschijnlijk eerder te realiseren.

Voor meer informatie over console emu's zie de homepage.

http://www.arcadeathome.com/console.phtml

:)

Verwijderd

Zit ondertusse grotere HDD in ;)

Verwijderd

ik zie iemand die wacht op een dreamcast emu
koopgewoon zoon dreamcast kost bijna niks meer

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 07:51
Op zondag 21 oktober 2001 13:49 schreef DJ_PP het volgende:
Zit ondertusse grotere HDD in ;)
Er zit dus ondertussen een kleinere hd in :) 8GB dus

Verwijderd

hijs nooit officieel 10GB geweest..

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Leg ff uit: Die Xbox is dus een PIII 733 met een Geforce 3 (niet miereneuken, dat is het ongeveer wel!). Waarom zou het een probleem zijn om de software voor dat ding te draaien op een vergelijkbare PC? Even afgezien van eventuele regio/security lock-outs.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
• De unified geheugen architectuur. 1 blok unified ram dat wordt uitgedeeld aan het spel. het wordt gebruikt voor zowel de graphics en wat de game zelf nodig heeft voor zijn berekeningen. (like een AGP kaart zonder eigen geheugen.)
• formaat DVD/CD. Kan het gelezen worden? (Vooral een software probleem)
• de specifieke instructies voor de video chip. kaunnen ze worden vertaald?
• de versie DX die gebrukt wordt. is ie te kopieren en te gebruiken op onze systemen?

ik vermoedt dat een intel based nForce bordje de ideale oplossing zou zijn. maar komt ie er ook?

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

Xbox games komen te staan op DVD-9, ik weet niet of deze leesbaar zijn voor normale DVD spelers..?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Naast de unified memory architectuur heb ik ook ergens iets gelezen over de manier waarop de hardware benaderd wordt. 'Iets' met RING1 en RING0 (laatste bij de XBox). Het zou iig inhouden dat de software (dus games) op de XBox veel dichter op de hardware kunnen draaien, iets wat moeilijk te emuleren zou zijn.

Misschien praat ik nu volkomen bull, maar ik heb zoiets gelezen. Iemand die hier meer vanaf weet?

PC Specs

Pagina: 1