Hallo mensen,
Ik heb hier een systeempje in elkaar gezet met de volgende specs:
TB 1333
Abit KT7A
256mb noname pc133
coolermaster socketA 1.5ghz cpu cooler
IBM 60 GXP 40gb hd
Lite-on DVD 16x
Aopen 12x10x32x
ATI Radeon VE
Terratec XLerate
Het geheel zit in een In-win s500 kast.
Het verhaal zit als volgt in elkaar:
De hele hap in elkaar gezet, netjes AC2 tussen proc en cooler enzo, kauwgom van cooler afgehaald (nagels zijn handig
). Eerste boot alles ingesteld in BIOS. Op win98 opstartdisk opgestart, hd geformat, gepartitioneerd, geactiveerd etc. in de goede volgorde. Toen win98 cd d'r in, en installen maar. Niet dus. Bij het opstarten van de setup (nouja, als je de scandisk hebt gehad kom je in het setup menu, daar dus) loopt het ding zo vast als een huis. Uit gezet, en opnieuw aan. No go. Krijg steeds meldingen in de trand van 'processor unworkable or has been changed'. Ook de defaults laden helpt niet. Ik de proc eraf, kijken of ik er iets aan zie, maar nee, niks te zien. Oude pasta eraf, nieuwe erop, in mobo, koeler erop, aanzetten, NIKS!
Bios geflashed, ook niks!! Of hij doet helemaal niks, dat alleen de fans gaan draaien, of hij komt weer met die error. Nog een keer proc eruit, weer nieuwe pasta erop etc. Toen heb ik dat ding per ongeluk +/- 10cm laten vallen, uit m'n handen, op m'n bureau. Zie er niks aan. Dus: ik dat ding gewoon in de pc gezet, cooler erop, en aanzetten. Nu komt het: de powerled brand heeeel eventjes en gaat meteen weer uit, de fans krijgen niet eens de kans om op gang te komen. Overnieuw aanzetten helpt niet, bios clearen helpt niet, etc...
Is dit een typisch geval van dooie proc cq alweer een begrafenis, of is er iets mis met m'n mobo?
Bij de weg: de heatsink was lekker warm, dus doorgebrand is ie sowieso niet. Ik zie er ook helemaal niks aan, geen brandplekken ofzo. Wel ben ik met de 1e keer AC opbrengen een beetje uitgeschoten. Ikke geprobeerd dat spul eraf te vegen, maar dat maakte het alleen maar erger. Nu zit er dus een heeeel dun laagje van dat spul rondom de core, tegen die zilverkleurige blokjes aan. Kan dat ook een oorzaak zijn?? Ik heb de search al gebruikt, maar ik kan nog niks zinnigs vinden.
Kortom: HELLUP
Ik heb hier een systeempje in elkaar gezet met de volgende specs:
TB 1333
Abit KT7A
256mb noname pc133
coolermaster socketA 1.5ghz cpu cooler
IBM 60 GXP 40gb hd
Lite-on DVD 16x
Aopen 12x10x32x
ATI Radeon VE
Terratec XLerate
Het geheel zit in een In-win s500 kast.
Het verhaal zit als volgt in elkaar:
De hele hap in elkaar gezet, netjes AC2 tussen proc en cooler enzo, kauwgom van cooler afgehaald (nagels zijn handig
Bios geflashed, ook niks!! Of hij doet helemaal niks, dat alleen de fans gaan draaien, of hij komt weer met die error. Nog een keer proc eruit, weer nieuwe pasta erop etc. Toen heb ik dat ding per ongeluk +/- 10cm laten vallen, uit m'n handen, op m'n bureau. Zie er niks aan. Dus: ik dat ding gewoon in de pc gezet, cooler erop, en aanzetten. Nu komt het: de powerled brand heeeel eventjes en gaat meteen weer uit, de fans krijgen niet eens de kans om op gang te komen. Overnieuw aanzetten helpt niet, bios clearen helpt niet, etc...
Is dit een typisch geval van dooie proc cq alweer een begrafenis, of is er iets mis met m'n mobo?
Bij de weg: de heatsink was lekker warm, dus doorgebrand is ie sowieso niet. Ik zie er ook helemaal niks aan, geen brandplekken ofzo. Wel ben ik met de 1e keer AC opbrengen een beetje uitgeschoten. Ikke geprobeerd dat spul eraf te vegen, maar dat maakte het alleen maar erger. Nu zit er dus een heeeel dun laagje van dat spul rondom de core, tegen die zilverkleurige blokjes aan. Kan dat ook een oorzaak zijn?? Ik heb de search al gebruikt, maar ik kan nog niks zinnigs vinden.
Kortom: HELLUP