Toon posts:

Iedereen al adsl of kabelinternet?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op televisie zie ik elke dag wel reclame van mxstream ofzo...
Op de radio adverteren veel aanbieders met breedband internet...
In tijdschiften zijn er ook advertenties te over...

Maar altij als ik een postcode check doe krijg ik de melding: sorry, in uw postcode-gebied is internet via adsl of de kabel nog niet mogelijk!

Nu woon ik niet in een grote stad maar in de randstad, maar ik word dermate lekker gemaakt door de media dat ik in ieder geval in de nabije toekomst toch wel eens een sneller internet zou willen hebben.
Ben ik de enige zonder snel internet en is er niet sprake van een soort ongelijke behandeling door de kpn of kabelnet-aanbieders?

Moderator: Ik begrijp bij het lezen van dit topic dat het wellicht onder telefonie hoort, maar aangezien dat met een plaatsing in dit forum veel meer modemers bereikt worden vind ik een plaatsing hier meer op zijn plaats.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:13

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 20 oktober 2001 19:46 schreef AWe het volgende:
[knip]
Moderator: Ik begrijp bij het lezen van dit topic dat het wellicht onder telefonie hoort, maar aangezien dat met een plaatsing in dit forum veel meer modemers bereikt worden vind ik een plaatsing hier meer op zijn plaats.
Hier meer modemmers?? :? Leg uit?

Maar hier ook Chello :P

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

IMHO is het meer een I&T topic, maar goed toch maar FF en reply.

Het lijkt IDD wel zo dat hele volksstammen al via breedband internet 'always online' zijn, dat percentage valt nog tegen.
De reclames van de BreedBand providers zijn er dan ook op gericht om een hogere bezettingsgraad te krijgen op de bestaande infrastructuur.

Verder is er geen sprake van ongelijke behandeling, in tegemstelling tot telefonie is er bij xDSL en Kabel geen leveringsplicht.
Dit betekend simpelweg 'dikke pech' als je in een gebied zit waar deze bedrijven geen brood in zien.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

er zijn toch nog wel veel mensen die geen van beide kunnen krijgen, is gewoon schandalig dat gemeenten daar geen druk op zetten, breedband inet is gewoon iets van nu en niet over 30 jaar

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

tja, bij welke downloadsnelheid begint men het nou breedband internet te noemen?

Pak je rust!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Op zaterdag 20 oktober 2001 22:41 schreef den the man het volgende:
tja, bij welke downloadsnelheid begint men het nou breedband internet te noemen?
tja, hier in de buurt, gaat isdn sneller als kabel. |:(

maar ik kan hier dus geen adsl krijgen, en ook geen kabel, maar die wil ik niet eens :)

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 22:41 schreef den the man het volgende:
coax hanteert als norm 300kbit/s en daar ben ik het ook wel mee eens.
En chello valt daar op het moment ruim onder :(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Op zaterdag 20 oktober 2001 22:56 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

eeeh beterz ik haal dat makkelijk (ik heb dan ook breedband :)) Ik haal zo'n 400/450 kbit/s (50 kb/s)

The devil is in the details.

Verwijderd

[..]

Gaan we weer hoor... De bits en de bytes uit elkaar houden.

Verwijderd

[..]

da's dan knap van mij dat ik continue 1500 kb/s haal ....... >:)

heb ik dus superbreedband .... :?

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 11:22 schreef PvH het volgende:

[..]

:D

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Op zondag 21 oktober 2001 11:22 schreef PvH het volgende:

[..]

ik ook *D

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:51
zucht, en ik dan met ISDN... heb pas te horen gekregen dat ADSL echt niet kan (en die @#$@#% van kpn hadden een mail gestuurd: "U KUNT NU MX-STREAM" en dan postcodecheck -> niet beschikbaar |:( )

Op zich vind ik ISDN snel zat, het is alleen zo ongelovelijk duur! Dus dan heb ik liever een 24/7 isdn connectie dan gewoon isdn (en dat 't betaalbaar is...) het goedkoopste alternatief is euronet voor 512 piek per maand !!!

edit:

Kabel is de komende 10 jaar hier ook niet beschikbaar. Dat krijg je als je ECHT achteraf woont :(

- hardware always changes.. -

Verwijderd

ik leef met je meer ik zit met het zelfde probleem overal waar ik kijk of click krijg ik hetzelfde gezeik komt hoop ik vast nog wel een keer :P

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 19:12
3,8 mbit hier :P @home

haal iets van max 450kbps ...

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik zit nu aan de telefoonlijn, en als we hier kabelinternet krijgen is het Casema :r

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 17:18

Wally-S

-Snowboarding is art-

Kabel via quicknet hier.
450 - 500 kbit/s

Snow is only frozen water

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:33

Muggie

8 pm

ISDN hierzo, kan wel WDSL krijgen, maar dat is een beetje te duur naar mijn smaak (+- 150 piek per maand). :(

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 11:17 schreef MaStEr-D het volgende:

[..]

Gaan we weer hoor... De bits en de bytes uit elkaar houden.
hmmm :?
chello haalt hiero overdag anders echt niet sneller dan 37,5 Kbyte/s hoor. Misschien dat ik grote en kleine letter wat door elkaar heb gehaald, daar ben ik wel eens mee in de war. Maar het mag duidelijk zijn dat ik 300 kilobit bedoelde en niet 300 kilobyte...

Verwijderd

Ach ja, ik heb inderdaad breedband maar na ongeveer 2 jaar downen met 400 Kilo byte word dat ook weleens saai >:)

Verwijderd

hier @home! Ik vind die echt tof! Echt supersnel downloaden constant en geen limieten!

Achja ... dan moet je ook niet in 1 of ander boeredorp met 20 inwoners en 1 straat gaan wonen he. Of in het bos ofzow. Dan moet je ze maar op gaan zoeken als je het echt wilt.

owja ... en ISDN zuigt zwaar!!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:57

Soullie

Planeshift

ik heb @home maar je wilt niet weten hoe lang ik daar op gewacht heb :'(...

nu hoorde ik laatst dat @home hier tijdelijk stopt met nieuwe mensen aansluiten... dus ik denk dat er wel meer mensen met jou prob zijn :S

Verwijderd

Bij mij in het dorp krijgt iedereen rond deze tijd kabel, heb zelf adsl, omdat wij geen kabel kunnen krijgen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb ook veel te lang op @home moeten wachten. Maar nu ik het een maal heb ben ik ook niet meer van het internet af te plukken.

@home roeleert best wel als je het eenmaal hebt

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ADSL basic, op Ypenburg (Rijswijk ZH) was een van de eerste , maar de snelheid is nog steeds contstant op 53Kb p/s alleen upload zuigt zwaar

...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > I&T

DIT IS MIJN WEBSITE

• Thomaszki
  • Laatst online: 00:22
hier ook @home

ruled zwaar :) vaak de maximale snelheid zo ongeveer

alleen tja....soms valt internet hier gewoon een dagje weg :( en de upload zuigt nogal...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:21
Ik heb Chello :( Vroeger was het goed, nu niet meer :r :r :r Vooral 's avonds en in het weekend is het supertraag, 30 kb/sec is dan het maximum en de packageloss is echt gigantisch, quaken is onmogelijk door de packageloss :(

Verwijderd

chello :+

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het snelheids verschil tussen ISDN 128i en ADSL basic vind ik niet zo groot als de advertentie superlatieven aangeven.
De hoofdreden dat ik ADSL heb genomen is de 24/7.
Als je in continudienst werkt is dat zeer prettig.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 22:40

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ik woonde eerst in Laren, geen kabel, maar toen zat ik 2 uur per week op internet.
(3.5 jaar terug)
toen 2.5 jaar geleden naar Hilversum, Chello.
DAmn, supersnel en maar 90-, per maand online.
En dan beide vrienden ook kabel, dus elke avond Unreal via internet.
En nu woon ik 1 jaar in ede. ook kabel.
wel langzamer dan toen ik in hilversum woonde. maar wel lekker 24/7 online voor 90,- ( en dat met zijn 3-en delen , zowel aansluiting als kosten )
Als ik nu zou verhuizen, wat ik zeer binnenkort ga doen.
Dan moet de plaats waar ik woon internet via adsl of kabel hebben, anders ga ik er niet wonen.
ik weiger ISDN te nemen en te betalen per minuut, terwijl 3 km verderop wel internet via de kabel is.

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb nu al bijna 2 jaar kabel.
Ooit was dat via Sonera, wat erg onstabiel was.
Nu het Quicknet is geworden is de verbinding superstabiel en heb ik een constante snelheid van 450/512Kbit. :9
Beter is het geworden toen de upload is verhoogd van 64Kbit naar 128Kbit.
Lekker hoor.. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

nog steeds isdn :(

en aangezien kpn bekend heeft gemaakt dat adsl niet landelijk word zal ik het wel niet krijgen ook. ik vind het nog steeds raar want 8km bij mijn dorp vandaan is het alwel...en nee ik woon niet ver van de fooncentrale want mijn dorp heeft zun eigen centrale..ik woon er 500 meter vandaan ongeveer....bah! :( en het gebied is gewoon dichtbevolkt! (kwoon in gelderland..19km bij utreg vandaan)

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:25

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Yep, hier ook al 3,8 Mbit/sec @home, alleen die irri upload is veels te klein :(

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

Ik heb nog geen breedband...komt nog wel..December moet het hier eindelijk zijn... (bbned en mxstream)
Pagina: 1