Toon posts:

Radeon & XP problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de officiële Radeon XP driver (6.13.3276) kan ik de monitoreigenschappen niet veranderen.

Ik heb mijn monitor(Philips 109P20) geinstalleerd als Default, Plug&play en als 109P20, geen enkel verschil.
Bij Monitor Properties\Attributes\Maximum Resolution\Maximum Refresh zijn alletwee de opties grijs en kunnen niet worden beinvloed.

Alleen met de 3224
drivers voor Windows 2000 kan ik deze veranderen. Deze driver heeft echter een brakke OpenGL, zodat bijvoorbeeld Soldier of Fortune crasht op ati2dvag.dll.

Ik heb geprobeerd om deze .dll uit andere drivers te plukken en in win\system32 tye gooien, maar dat levert een compleet zwart beeld op.

Verder heb ik alle mogelijke drivers geprobeerd,zoals de Omegadrivers, diverse Windows 2000 drivers, maar steeds hetzelfde verhaal.
Kortom, ik heb of een verrotte OpenGL performance, of een 60 Hz desktop.

Heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

Hey Bos,

Ik had zelf ook problemen met de officiele WinXP drivers van Ati. Ik kreeg mijn monitor met geen mogelijkheid hoger dan 60Hz. Ik kon het wel instellen, maar al zei XP dat mijn monitor op 100Hz liep, gaf de monitor vrolijk aan dat het toch echt 60 was. |:(

Uiteindelijk heb ik van http://www.rage3d.com de 5.13.3281 drivers voor Win2k gedownload. Hiermij zijn mijn problemen verholpen. Ik draai nu weer vrolijk 1280x1024 @ 100Hz op mijn Iiyama VMP-450 >:)