problemen met nieuwe boxen

Pagina: 1
Acties:

• the_ra2_master
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 23:11

the_ra2_master

nog steeds geen tijd voor XP

Topicstarter
Yo,

Ik heb vandaag nieuwe boxen gescoord omdat mijn oude boxen bij iedere beat een achterlijk soort getrommel op de achtergrond hoorde, nu heb ik de Altec Lansing 885 en ik hoor bij Winamp en de andere players niet meer dat getrommel, maar bij Morpheus (Kazaa dus) nog wel!
Hoe kan dit?
Help mij.
Owja, ik run Win98Se en heb de SBLive! 1024 Player met de nieuwste drivers van vrijdag 19 oktober

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
kom op, help me nou! :'(

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

Verwijderd

heb je de soundblaster wel goed geinstalleerd en owja ben je dj ofzo????

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
Ja, Soundblaster is goed geinstalleerd, anders zouden dezelfde files als ik ze gewoon met Winamp of Windows Media Player afspeel i.p.v. met Morpheus ook niet goed klinken, maar die klinken perfect.
Nee, ik ben geen DJ, hoe kom je daaraan?

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
ik heb al van alles geprobeerd, maar mot ik de S/PDIF kabel gebruiken of de gewone groene kabel?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ligt dus aan de bas, check de windows configs over de bas ens

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
waar mot ik die instellingen checken?

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
en als het niet aan die settings ligt, kan het dan ook zijn dat ik de verkeerde kabel gebruik ofzo? want als het aan de bass settings zou liggen, zou hij overal dat rare geluid laten horen, maar dat doet ie alleen (voor zover ik weet dan) bij Morpheus

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Dat heb ik ook bij morpheus. Dat komt gewoon omdat Morpheus (kazaa geloof ik zelfde probleem) een veel te lompe mp3 speler heeft ingebouwd.

(en die ADA885 heb ik ook, gaat hard hé! :) )

Alternatief is gewoon alles af te spelen met Winamp. Alles staat in een door jou aangegeven map, alle files sleep je naar winamp. slaat als list op. En klaar. (kun je bij winamp trouwens geen directory's opgeven als list?, dus niet dat je de dir naar winamp sleept dat kan al. Maar dat de list telkens wordt aangevuld naarmate er meer mp3's in de aangegeven map staan...)

Gezeik over die sblive is onzin. Bij andere spelers werkt het nl. wel goed. Echt irriterend dat ze altijd terugvallen op SbLive! terwijl het er lang niet altijd mee te maken heeft.

Ohja ik heb een ADA885, Win98SE, Liveware3, SbLiveplayer 1024. Kabels die je gebruikt hebben LANG niet zoveel invloed op het geluid als je "floep en plopjes" die je hoort tijdens het afspelen van een mp3 in morpheus of kazaa met deze opstelling.
ligt dus aan de bas, check de windows configs over de bas ens
Lol, die bass kun je makkelijk op 100% zetten in windows mixer en komt er nog steeds (mits je die equalizer van winamp hebt uitstaan) acceptabel laag uit de ADA885. En je kunt de groene kabel (analoog front in-out) gewoon gebruiken, verschil in geluidskwaliteit tussen analoge input en die SPDIF ingang is ZOOOOOOOO klein. En zeker niet hoorbaar op een pc speaker set van F500,- Je krijgt echt een THD van 40% ofzo bij het afspelen van mp3's met kazaa/morpheus met zijn/mijn opstelling. Dat kan echt niet liggen aan kabeltjes of drivers, maar gewoon aan de brakke speler van kazaa/morpheus.
maar dat doet ie alleen (voor zover ik weet dan) bij Morpheus
Precies, daarom is dat hele bass en driver verhaal ook onzin. En dat hadden ze kunnen weten, want bij andere spelers was de geluidskwaliteit wel gewoon goed.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

heb het gehad bij CS en bij napster, er was wel aan te klooien, maar ik zit hier nu in XP daar gaat het stukken makkelijker, maar ik heb wel zon bass setting balk en als die ook maar een stukje te ver staat krijg je brak geluid. dus om te zeggen dat het onzin is ?

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
maar ik denk ook dat Yokozuna gelijk heeft, maar ik wil dan i.p.v. Morpheus (of Kazaa) een ander Mp3 download proggie, welk moet ik dan gaan gebruiken zodat ik wel kan afspelen met de player van het download-proggie?

Verwijderd

ik gebruik zelf media player7.1 van microsoft
het werk echt goed

gebruikt voor:

mp3, divx, mpg en enzv
goed beeld en goed geluid

ja microsoft heeft inderdaat iets goeds gemaakt
oja versie 7.0 heeft fouten er in zitten 7.1 niet meer

• the_ra2_master

the_ra2_master

Topicstarter
ik heb hem ook, maar ik wil een programma zoals napster of morpheus (kazaa) met ingebouwde player

Pagina: 1