Toon posts:

oem pine geforce problemen door missende cooler???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een pine excalibur g-kracht 2 gekocht, maar soepel apparaat nuh hoor.
Drivertjes 21.81 3dmark 2000 score 3603.Mcafee erop weg score,mcafee er weer af en drivers opnieuw ok doet het weer!
Red faction spelen ging goed, maar ik ben nu begonnen aan undying en ik kon dus weer die drivers opnieuw erin zetten, 3dmark 1500 :?
Alles weer goed tijdje spelen en weer happeringen bij de vleet :? ik 3dmark weer proberen, springt me hele 3dmark op de helft eruit :? :?
En mijn comp. draaid de laatste paar weken standaard!?

Dus wat moet ik hier nou uit opmaken, dat drivers kunnen slijten of dat mijn kaart toch echt een cooler nodig heeft!?
Dan vind ik het behoorlijk raar dat ze dat er niet standaard op hebben zitten!Of heeft pine klote geheugen op die kaartjes zitten, er valt hier haast niets over te vinden het lijkt wel of ik de enigste ben met een pine, is het zon k-merk dan ??

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 07:57
Ik overweeg ook om een pine te kopen (Excalibur GeForce Pro 64MB+tv-out), maar als ik dit zo hoor dan weet ik het zo net nog niet. :?
Op zaterdag 20 oktober 2001 18:58 schreef didaaf1 het volgende:
er valt hier haast niets over te vinden het lijkt wel of ik de enigste ben met een pine, is het zon k-merk dan ??
Inderdaad! Ik heb ook al lopen zoeken naar de ervaringen van andere tweakers, maar ik kon ook niks vinden. :(
Dus heb je een pine, vertel dan aub hier even wat je ervan vindt!!!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Een Geforce 2 of 2 PRO heeft zeker een cooler+fan nodig.
Een Geforce 2 MX/200/400 heeft niet persè een fan op de cooler nodig.
Welke kaart heb je dan ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 19:48 schreef Rick2001 het volgende:
Een Geforce 2 of 2 PRO heeft zeker een cooler+fan nodig.
Een Geforce 2 MX/200/400 heeft niet persè een fan op de cooler nodig.
Welke kaart heb je dan ?
de mx 400 64mb, je zegt zelf al niet perse maar dit lijken wel warmte kuurtjes wat ie vertoont.Daarom vraag ik me ook af of meer mensen dit hebben!?
En ik ben ook wel benieuwd naar de algemene indruk op die pine kaartjes.

Nog iets wat misschien ook handig is om te vermelden, na het installeren van de drivers krijg ik de mededeling : freqentie out of range?Geen beeld dus, dit kan ik alleen oplossen door in veilige modus de standaard waarden adapter aantezetten!?
Kan dit voor rare symptomen zorgen en zou dat straks over wezen als mijn 17 inch. binnenkomt??(oftewel deze videokaart werkt niet graag samen met een 15 inch??)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Gewoon even de juiste of een normale monitor installeren met normale refresh-rates.
Standaard staat ie waarschijnlijk te hoog waardoor je bijv. op 100hz zit terwijl je 15" monitor dit niet leuk vind.
Even in veilige modus omzetten naar een andere monitor (als je geen beeld krijgt) en dan moet alles goed werken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Misschien te hoog geklokte proc. probeer em eens naar beneden te halen en try again...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 20:27 schreef Rick2001 het volgende:
Gewoon even de juiste of een normale monitor installeren met normale refresh-rates.
Standaard staat ie waarschijnlijk te hoog waardoor je bijv. op 100hz zit terwijl je 15" monitor dit niet leuk vind.
Even in veilige modus omzetten naar een andere monitor (als je geen beeld krijgt) en dan moet alles goed werken.
Door tweakitup - zaterdag 20 oktober 2001 22:31

Misschien te hoog geklokte proc. probeer em eens naar beneden te halen en try again...
Ik vind het hartstikke tof dat jullie proberen te helpen, maar als jullie nou ff lezen zie je dat dit de problemen niet zijn!
Dus hij is niet overgeklokt en beeld heb ik, maar ik draai met een standaard adapter!!(verplicht)

Dus kom op mensen zijn er nog meer van jullie die problemen hebben met een coolerloze GeForce!!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iedereen voor de rest een cooler op zijn kaartje zitten dan???

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 18:39
Op zaterdag 20 oktober 2001 23:38 schreef didaaf1 het volgende:... Dus hij is niet overgeklokt ...
Jouw CPU is toch overgeklokt? Kan het niet zijn dat het kaartje problemen heeft met de hogere AGP-bussnelheid?
Op zaterdag 20 oktober 2001 23:38 schreef didaaf1 het volgende:
Dus kom op mensen zijn er nog meer van jullie die problemen hebben met een coolerloze GeForce!!
Ik heb ook een coolerloze MX400. Ik heb problemen gehad met mijn beeldschermdrivers, maar dat bleek echter veroorzaakt te zijn door de combinatie van mijn geluidskaart en AMD/VIA-chipset. Waar ik wel problemen mee heb, is het crashen in bepaalde games (PC hangt). Als ik dan de instelling verlaag, bv 16 bits ipv 32 en 1024x768 ipv 1280x1024, dan heb ik geen problemen meer. Ik ga deze week nog een kleine cooler monteren op mijn MX400. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik deze kaart nog lang zal houden alhoewel ik ze nog maar iets meer dan een maand heb. Ik beschouw het als een goedkope miskoop...

Verwijderd

ja ik had het natuurlijk over je cpu en niet over je GPU, ik kan ook lezen |:( *D

Of bedoel je met dat je comp. de laatste weken standaard draait, dat ook je cpu snelheid weer gewoon is?

Verwijderd

Topicstarter
Door tweakitup - zondag 21 oktober 2001 12:47
ja ik had het natuurlijk over je cpu en niet over je GPU, ik kan ook lezen
Of bedoel je met dat je comp. de laatste weken standaard draait, dat ook je cpu snelheid weer gewoon is?
Ik bedoelde idd. dat mijn hele comp.standaard draaid, zowel mijn cpu als gpu!
Op zondag 21 oktober 2001 12:15 schreef Laagvliegerke het volgende:

Jouw CPU is toch overgeklokt? Kan het niet zijn dat het kaartje problemen heeft met de hogere AGP-bussnelheid?

Ik heb ook een coolerloze MX400. Ik heb problemen gehad met mijn beeldschermdrivers, maar dat bleek echter veroorzaakt te zijn door de combinatie van mijn geluidskaart en AMD/VIA-chipset. Waar ik wel problemen mee heb, is het crashen in bepaalde games (PC hangt). Als ik dan de instelling verlaag, bv 16 bits ipv 32 en 1024x768 ipv 1280x1024, dan heb ik geen problemen meer. Ik ga deze week nog een kleine cooler monteren op mijn MX400. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik deze kaart nog lang zal houden alhoewel ik ze nog maar iets meer dan een maand heb. Ik beschouw het als een goedkope miskoop...
Precies dit lijken "overclock" problemen, want je moet met deze kaart toch wel op 32bit kunnen spelen!?
Daarom heb ik dit draadje ook geopend, omdat ik het zonde vind om een cooler van 40 piek aanteschaffen als die kaarten "met" dezelfde kuren vertonen(ja ik ben een schrale beer ;) )
Ik vind het dan dus ook een miskoop, dan heb ik 350 piek moeten betalen voor deze mx terwijl je voordat geld een 2 de hands pro hebt die wel een cooler aan boord heeft en die je waarschijnlijk wel op alle rangen en standen kunt zetten!

Ps:laat het me aub. even weten of je kaartje met cooler beter presteerd, ben erg benieuwd.

• D-Three
Op zondag 21 oktober 2001 13:54 schreef didaaf1 het volgende:
je moet met deze kaart toch wel op 32bit kunnen spelen!?
Persoonlijk zie ik toch geen groot verschil tussen 16 en 32 bit kleuren.
Op zondag 21 oktober 2001 13:54 schreef didaaf1 het volgende:
laat het me aub. even weten of je kaartje met cooler beter presteerd, ben erg benieuwd.
Mijn MX400 was echt heel goedkoop hoor, iets meer dan 220 gulden. Ik heb eigenlijk de raad gevolgd van de verkoper, hij vond dit een heel goede kaart voor heel weinig geld. Ik had beter de kaart eens bekeken want de koelvin kan niet verwijderd worden, het is op mijn GPU gekleefd :( Moch iemand weten hoe ik dit veilig kan verwijderen?? Ik ga dus enkel een kleine ventilator monteren (heb er hier nog wel enkele rondslingeren), maar ik zal jou pas eind volgende week een antwoord kunnen geven.

En dit schiet mij ook net te binnen, ik ga ook eens even een 60mm of 80mm proberen te monteren op dat kaartje. Gaat moeilijk worden aangezien de koelvin echt wel klein is... Ik denk met heimwee terug aan mij Guillemot Maxi Gamer Xentor 32 :) :)

• D-Three
Ik heb er een 80mm ventilator op gemonteerd. Het hangt een beetje met "haken en ogen" aan elkaar, maar het is ook maar tijdelijk. De ventilator is een oude die ik nog liggen had, slecht 3000rpm, CFM niet gekend. Wat mij meteen opvalt is dat de kaart inderdaad niet meer zo heet wordt (duh! logisch natuurlijk!). Ik heb nu inderdaad minder problemen met mijn kaart.
Misschien werkt het voor jou ook...

Verwijderd

ik heb de precies dezelfde kaart:
pine excalibur geforce 2 mx400 64mb met tv-out.
Deze wordt bij mij ook fucking warm, en is op het moment nog trager dan mijn oude TNT-2
Pagina: 1