Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Er zijn verschillende merken BIOS-Chips (Award zegt niks, dat is de software), de ene heeft 12V nodig om te programmeren de andere weer 5V, en er zijn nog meer verschillen.
Dus het zal zeker niet altijd werken.
Award levert alleen de basis van het BIOS, dat daarna door de mobo fabrikant naar eigen inzocht wordt aangepast en geoptimaliseerd voor het betreffende mobo.
Maarre; proberen kan geen kwaad hoor.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
ehm alloh ? die kerel heeft het hier over HOT swappen.
dus unless het je niet boeit dat je mobo getoast kan worden. dan kan het idd geen kwaad.
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Het maakt absoluut niets uit welk board met welke bios je hebt en gaat flashen. De AWARD flash utility werkt ook op een board met een AMI bios.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Het gaat erom of het aantal mbits gelijk is. Dit is veelal 2mbits. Goed kijken of het ongeveer dezelfde typenummer heeft (bios-chip)en gewoon durven.
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Verwijderd
Bij Gigabyte en epox heb je ze binnen een weekje binnen.
Dan weet je zeker dat je niet met 2 verrotte borden zit.
Senile! Senile Oekaki
Als ik een nieuwe CPU heb moeten de schroevendraaiers sowieso een bord vastzetten (dat MSI-ding), dus tegen die tijd zal ik zeker laten weten of het gelukt is.Op zaterdag 20 oktober 2001 20:39 schreef shorty151 het volgende:
Laat even weten of het gelukt is. Ik ben enorm benieuwd. Zou namelijk ontzettend handig zijn als het gewoon kon.
_bas_: Ik heb al drie keer dat bios besteld bij MSI en twee keer bij Award, ik krijg zelfs geen reactie van geen van beide partijen.
Op zich heb ik wel vertrouwen in die hotswap, dusseh ik zal het zeker proberen.
Het gaat hier om een MSI 6163VA (waarvoor de bios van de 6199 geflashed moet worden, zie de MSI-site) dat kaduuk is, en een P3B4X van Asus wat ik nu gebruik.
Canon EOS | DJI M2P
My software never has bugs, it just develops random features...
Ik heb de hotswap uitgevoerd maar die is dus NIET gelukt:
* Het flash-proggie checkte de huidige bios versie met de nieuwe, en kwam tot de conclusie dat die twee niet met elkaar samengaan.
* Een tweede keer proberen zit er niet in, bij het hotswappen heb ik bijna mijn huidige bios-chip verknald, doordat-ie toch weer vast was komen te zitten en er dus in een keer uitvloog (pootjes krom, waarvan eentje wel erg makkelijk teruggebogen kon worden).
Oplossing, mij aangedragen door een lurker: Ga naar de locale electronicaboer, die kunen meestal een bios nog wel flashen met een EPROM programmer. Chip en diskette meenemen, en klaar zou Kees moeten zijn. Dat is iets wat ik misschien ga proberen. Eerst eens kijken wat de HCC oplevert aan el-cheapo Petium II/III slot-1 mobo's.
Canon EOS | DJI M2P
Eh, heb je niet toevallig BIOS shadowing in RAM aanstaan- uitzetten en het checkt de chip zelf, de nieuwe dus, niet die van de plank zelf.Op dinsdag 13 november 2001 01:58 schreef Arjan_A het volgende:
Goed, na wat gekloot met de search heb ik dit topic weer weten te vinden.
Ik heb de hotswap uitgevoerd maar die is dus NIET gelukt:
* Het flash-proggie checkte de huidige bios versie met de nieuwe, en kwam tot de conclusie dat die twee niet met elkaar samengaan.
Tja, dan begint het op te houden...* Een tweede keer proberen zit er niet in, bij het hotswappen heb ik bijna mijn huidige bios-chip verknald, doordat-ie toch weer vast was komen te zitten en er dus in een keer uitvloog (pootjes krom, waarvan eentje wel erg makkelijk teruggebogen kon worden).
Als dat lukt mag je gerust posten welke boer het was- te lezen aan de regelmatige dood geflashte mobo posts hier denk ik dat hij er goede zaken mee zou doen.Oplossing, mij aangedragen door een lurker: Ga naar de locale electronicaboer, die kunen meestal een bios nog wel flashen met een EPROM programmer. Chip en diskette meenemen, en klaar zou Kees moeten zijn. Dat is iets wat ik misschien ga proberen. Eerst eens kijken wat de HCC oplevert aan el-cheapo Petium II/III slot-1 mobo's.
Oslik blyat! Oslik!
Wel moet je opletten dat je een niet een 5Volt flash-chip op 12Volt gaat flashen. (kan je opzoeken in AMIflash)
Murphy was an optimist