Wat ik ook doe: geen beeld, plank dood?

Pagina: 1
Acties:

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:34
Ik heb dus sinds donderdag een Abit KT7A plank die echt niet meer wil werken. Dat het probleem de plank is, ben ik aardig zeker van aangezien dezelfde hardware overzetten naar een oud KT7 plankje wel beeld oplevert.

Als ik de PC aan doe gaan alle fans ed wel draaien, maar beeld krijg ik dus absoluut niet. Ik heb echter niks gedaan waardoor m'n moederbord het loodje zou kunnen leggen, en ik ben er dan ook niet helemaal zeker van dat de plank daadwerkelijk dood is. Ik heb namelijk ook vaak als er een andere proc inkomt dat hij niks doet voordat het BIOS gereset is. Het verschil is ditmaal echter dat geen enkele CPU werkt (AMD Duron 800, AMD TBird 800, AMD TBird 1400) en een reset op honderd ook niet wil helpen...

Is de plank dus dood, of weet een geniale Abit eigenaar waardoor dit veroorzaakt kan worden?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
het hoeft niet speciaal je mobo te zijn videokaart of scherm kan ook de oorzaak zijn check is ff of je videokaart goed in ze slot zit en of alle stekkers goed vast zitten

Verwijderd

Mmm, ik heb PRECIES hetzelfde probleem met hetzelfde mobo... Kwam bij mij door tv/fm kaart?
(zie ook hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/296301/1?limit=100)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:34
* Hielko heeft ook een TV/FM kaart, maar dat is in mijn waarschijnlijk niet de veroorzaker. Ik had gewoon m'n mobo uit de kast gehaald om de hem te gaan isoleren voor peltier gebruik. Daarna alles weer aangesloten en sindsdien doet ie niet veel meer.

Aan de videokaart, voeding, geheugen en processor ligt het niet aangezien deze wel welken op een KT7 plank. Het moederbord lijkt dus het probleem te zijn.

Na garantie kan ik trouwens wel fluiten gezien een voltage mod, extra koellichamen op sommige componenten ed... :(