Toon posts:

Inwin Q500 A MOD.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, het is vakantie en ik wil deze vakantie nuttig gaan gebruiken door te gaan:

CASEMODDEN!!!

De kast die ik heb is een Inwin Q500 A. Deze kast bestaat (net als o.a. de hq08 van aopen) uit twee "verdiepingen". In de onderste verdieping zit het mobo in de bovenste zit de voeding. de voeding zit onder in de bovenste verdieping (ongeveer in het midden van de kast dus). Daar boven is nog een lege ruimte, daar onder zit de cpu. Nou wil ik een 12*12 fan aan de achterkant doen daar zijn 2 opties voor:

1 de voeding laten zitten en de fan daar boven doen.

2 de voeding naar boven verplaatsen en de fan tussen de voeding en de cpu doen (in het midden van de case dus).

hier onder zie je dat nog duidelijker:

Afbeeldingslocatie: http://www.cfwebdesign.nl/temp/casemod.jpg

Wat denken jullie, is het de moeite waard om voor optie 2 te kiezen of zal het weinig uit maken en is optie 1 ook goed?

TIA

H A W K

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
optie 2 zal zeker wel beter coolen...

't is maar net hoeveel werk het is om ze om te wisselen...

als je er echt gigantisch voor moet gaan dremelen zou ik het gewoon volgens optie 1 doen :)

Verwijderd

Topicstarter
wat ik moet doen voor optie 2 is het volgende:

1. de hele achterkant van de 2e verdieping van de achterkant eruit zagen (gewoon met een de decoupeerzaag)

2. een nieuwe plaat met de goede gaten er in schroeven.

niet zo onwijs veel werk dus, ik vraag me alleen afwat voor materiaal ik het best voor die plaat kan gebruiken, metaal of hout, hout is makkelijker, metaal ik een stuk dunner.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
Ik zou optie 2 doen, die voeding lekker bovenaan houden, das toch 1 van de grootste warmtebronnen :)

• dfr0st
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

optie 2 is beter maar denk erom dat je power draden nog wel overal kunnen komen want die zijn vaak veel te kort

we willen natuurlijk foto's zien! :) (zet dan [cm] voor je post)

-

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 18:19 schreef dfr0st het volgende:
optie 2 is beter maar denk erom dat je power draden nog wel overal kunnen komen want die zijn vaak veel te kort
dit kan idd wel een probleem opleveren, ik heb wel verlengkabels maar niet voor men mobokabel. weet iemand of daar een verlengkabel voor te krijgen is? Ik weet nog niet of ie het haalt, als ik dat wil kijken moet men pc uit (8> (8> (8> (8> (8> (8> (8>

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Op zaterdag 20 oktober 2001 18:22 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

dit kan idd wel een probleem opleveren, ik heb wel verlengkabels maar niet voor men mobokabel. weet iemand of daar een verlengkabel voor te krijgen is? Ik weet nog niet of ie het haalt, als ik dat wil kijken moet men pc uit (8> (8> (8> (8> (8> (8> (8>
je kan altijd nog alle draden doorknippen en er een stukje tussen doen >:)

-

Verwijderd

Topicstarter
wat voor materiaal kan ik het best gebruiken om een voeding en een 12x12 fan aan te hangen, gewoon metaal of hout

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

Optie 2.. zit lekker het dichtste bij de processor :)
en als je optie 1 zou doen.. dan zou 1 fan de cdrom speler coolen ofsow!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Op zaterdag 20 oktober 2001 19:05 schreef Hawk666 het volgende:
wat voor materiaal kan ik het best gebruiken om een voeding en een 12x12 fan aan te hangen, gewoon metaal of hout
Je kan ook de plaat waar je voeding inzit 180'draaien zodat de voeding oven komt te zitten.

Maar als je toch een ander materiaal gaat gebruiken gebruik dan metaal voor het mooiste resultaat. Gewoon ergens een oude kast op de kop tikken

-

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 19:08 schreef dfr0st het volgende:

[..]

Je kan ook de plaat waar je voeding inzit 180'draaien zodat de voeding oven komt te zitten.

Maar als je toch een ander materiaal gaat gebruiken gebruik dan metaal voor het mooiste resultaat. Gewoon ergens een oude kast op de kop tikken
hey goed dat je dat zegt, ik heb hier nog een halve hx45 liggen, daar kan ik wel een stukkie aopen staal van lenen
Pagina: 1