Linux installeren over netwerk + SCSI probleem

Pagina: 1
Acties:

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Ik heb hier een heel oud PI 66 staan met 16 mb. Dacht dat is leuk om een beetje met linux te gaan spelen. Nu ziet linux de onboard scsi controller niet. (en ja ik heb de scsi floppen aangemaakt). Tweede probleem is dat het ding zo'n cdromspeler heeft waarje een doosje bij nodig hebt. Dus ik denkt: Dan installeren we het toch over het netwerk?

Echter wat moet je bij de computer waar het vanaf moet komen installeren? En hoe werkt het precies?

Alvast bedankt,
Stefan de Konink

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01

Sjonny

Fratser

makkelijk is om de cd op je hdd te zetten, ftp server maken die ook als anonymous (niet verplicht) bij die directory kan, en boot disk maken die netwerk support heeft.
wat voor scsi kaartje is het? lijkt mij een kwestie van de juiste module in laten laden.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
Ooit met Debian geprobeerd? FTP install binnen een uurtje met 3 diskettes.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Zijn wij nou tweakers of niet? :+

Haal je CD-ROM uit je eigen systeem en schop 'm tijdelijk op je linuxbakkie. Werkt uitstekend, en na afloop doe je dat ding gewoon weer terug. Probleem opgelost! :)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Probleem 1: Scsi aparaten worden nietgezien... geen /dev/sda voor mij dus... floppen heb ik. Ftp ook als het moet.

Dus hoe ga ik een een onboard scsi interface besturen?

Reactie op berichtje er boven... mijn cdrom spelers zijn IDE... anders had het probleem allang opgelost geweest. Het gevaarte heeft ook geen ISA... alleen PCI en Mediabus en daar heb ik net geen ide kaartje voor....

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zo'n caddy voor een CD-Rom drive kost een tientje hoor!

Maar, wat voor PC is het? Merk en type, dan kunnen we effe kijken watvoor Hardware er onbaord zit en hoe je die on-baird scsi aan de praat kunt krijgen (Compaq toevallig?)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Zijn er 2... eentje is een IBM scsi gevaarte is een 486... degene waar ik het nu over heb is een Intergraph TD-2, met AMI bios. 16 meg geheugen PI-66. HD en een CDROM both Scsi

NETWERK WERKT!...

nu hd nog... :(

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Lijkt er op dat een adaptec scsi controller (onboard) wel gezien wordt door linux in slot 2. Echter er staat ignored achter. Bij het booten (nog voor het geheugen tellen) staat er dat Slot-2 een wrong configuration heeft.

Iemand die nu kan helpen?

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Doe je dmesg eens posten en je specs van je board en scsi controller
Pagina: 1