Toon posts:

Werken met framesets

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een bestaande statische site omzetten in een dynamische.

Feit is dat ik mij nooit bezig gehouden heb met het dynamisch weergeven van frames.

Dit is de site:
http://www.rivetlozano.com/project/html/frameset_collectie.html

Nu moet er als er op de thumbnails geklikt wordt, de respectievelijke foto worden ingeladen en als ik me niet vergis, in de frame eronder.

Om deze site om te zette, zou ik de foto's vanboven tonen door deze the querien uit een DB. Maar hoe toon ik die dan in de frame eronder???

Verwijderd

?????? Database??? Waarom zo moeilijk. Ik maak al mijn sites altijd met Macromedia Dreamweaver 2. Daarin zijn dit soort dingen een eitje... Ik begrijp niet waar je een database voor nodig hebt...

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55

Wally-S

-Snowboarding is art-

Je kan bijv. van dat plaatje in het bovenste frame een link maken naar het grotere plaatje in het onderste frame.

Je haalt de onderste dan ook gewoon uit een database. Maar om nu te weten welke foto eruit gehaalt moet worden moet je weten op welke foto is geklikt.
Dit kan je bijv. doen door met de link in de bovenste een variabele mee te geven, zoiets als:
bottom.php?nr=13
In dat onderste frame weet je dat het foto 13 is dus haal je gewoon foto 13 uit de database.

ok, m'n uitleg is een beetje berak maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Snow is only frozen water

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55

Wally-S

-Snowboarding is art-

Op zaterdag 20 oktober 2001 18:11 schreef _Trinity_ het volgende:
?????? Database??? Waarom zo moeilijk. Ik maak al mijn sites altijd met Macromedia Dreamweaver 2. Daarin zijn dit soort dingen een eitje... Ik begrijp niet waar je een database voor nodig hebt...
Nou gebruik ik dreamweaver nooit, maar met een database is het gewoon heel gemakkelijk om foto's toe te voegen en te verwijderen zonder dat hier de webdesigner voor nodig is.
Nou zou ik wel eens willen weten of dit ook zo simpel met dreamweaver gaat?

Snow is only frozen water

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel hoe ik een foto moet linken en zo hoor.

De vraag was hoe ik dat met frames forceer, heb da nog niet echt nodig gehad.

Oke, ik zet mijn linkID in de thumnnail. Maar wat dan als er op geklikt wordt? Dat moet in een bestaande frame verschijnen, en hoe doe je dat?

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 22:45
code:
1
<a href="foto.jpg" target="framenaam">klik hier voor deze foto</a>

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

Verwijderd

In dit geval dus een <a href="bottom.php?nr=13" target="framenaam">Klik hier</a>

Dit valt btw meer onder /13

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In overleg gesloten.

Dit is nogal basic html, zie oa de html4 specs op www.w3.org of kijk bij www.w3schools.com en dat soort sites
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.