Toon posts:

Snel hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik en mijn vader en moeder willen allemaal op het internet. Nu heb ik al internet via @Home. We hebben alle kabels al klaar gelegt en alles werkte, netwerk kaart erin ect. Aleen nu heb ik een groot probleem. Ik ben mijn computer een maand kwijt als ik het netwerk niet meer voor elkaar maak zoals het was! :( We moeten IP nummer`s invoeren die ik niet weet ect. Ik heb dus snel hulp nodig, ook heb ik het progamma Sygate voor ons Home network. Graag hele snelle hulp!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Welke IP's moet je hebben dan? Gateway, DNS?

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 07:18
Wat heb je dan voor vader zeg.. als jij geen netwerk kan bouwen moet hij jou dr nie op aanvallen..

iig deze instellingen werken hiero als een trein:

PC1 (jou pc, waar internet binnekomt)
IP: 192.168.0.1
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: geen
Werkgroep: Thuis
Naam: Server

PC2 (van je pa)
IP: 192.168.0.2
Gateway: 192.168.0.1
Naam: Client

Zo ongeveer iig.. werkt hier als een trein (2 clients, 1 fileserver, 1 internetserver en binnekort nog 2 clients)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 18:01 schreef Weppel het volgende:
Wat heb je dan voor vader zeg.. als jij geen netwerk kan bouwen moet hij jou dr nie op aanvallen..

iig deze instellingen werken hiero als een trein:

PC1 (jou pc, waar internet binnekomt)
IP: 192.168.0.1
Gateway: geen
Naam: Server

PC2 (van je pa)
IP: 192.168.0.2
Naam: Client

Zo ongeveer iig.. werkt hier als een trein (2 clients, 1 fileserver, 1 internetserver en binnekort nog 2 clients)
Heel erg bedankt, aleen het zijn in totaal 3 pc`s! ;)
Er is al 2x iemand geweest die het klaar heeft gemaakt en ik heb het nu verknoeid dus ik moet het maar zien, als het voor de vakantie niet in orde is ben ik mijn computer voor een maand kwijt. :'(

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 18:02 schreef ExiRana het volgende:

[..]

Heel erg bedankt, aleen het zijn in totaal 3 pc`s! ;)
zal die derde dan niet zoiets zijn:
PC3 (van je ma)
IP: 192.168.0.3
Naam: Client2

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:53 schreef ExiRana het volgende:
Hallo,

Ik en mijn vader en moeder willen allemaal op het internet. Nu heb ik al internet via @Home. We hebben alle kabels al klaar gelegt en alles werkte, netwerk kaart erin ect. Aleen nu heb ik een groot probleem. Ik ben mijn computer een maand kwijt als ik het netwerk niet meer voor elkaar maak zoals het was! :( We moeten IP nummer`s invoeren die ik niet weet ect. Ik heb dus snel hulp nodig, ook heb ik het progamma Sygate voor ons Home network. Graag hele snelle hulp!
Gebruik ICS (Internet Connection Sharing, staat in de properties van je netwerkkaart) op de machine waarop internet binnenkomt, zet alle andere pc's op 'automatisch IP ontvangen' (of zoiets in het nederlands) en je probleem is opgelost.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:03

Yucko

One clown to rule them all !

Let me get this straight:

omdat je vader niet man genoeg is om zelf dat netwerk goed en werkend neer te leggen, en jij het, nu dan tenminste, nog niet werkend krijgt voor hem, wordt jij gestraft :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Nee, je snap het niet..

Hij is zo'n klein ettertje van 14 jaar, je kent er vast wel 1 in je omgeving, die het netwerk voor de tigste keer verknoeit heeft..

En dit is zijn straf, leuk he..

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05
Het wordt toch eens tijd dat tcp/ip een standaard vak wordt op elke basisschool *D

Zoiets hoort toch bij je opvoeding!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 18:08 schreef keldon het volgende:

[..]

Gebruik ICS (Internet Connection Sharing, staat in de properties van je netwerkkaart) op de machine waarop internet binnenkomt, zet alle andere pc's op 'automatisch IP ontvangen' (of zoiets in het nederlands) en je probleem is opgelost.
Kun je dat ook ergens laden? Ik wil nu Sygate weer instaleren omdat ik het eraf gegooit heb zegt hij dat er een nieuwere versie is, ik klik op Ok doet hij het niet. :(

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op zaterdag 20 oktober 2001 18:21 schreef ExiRana het volgende:

[..]

Kun je dat ook ergens laden? Ik wil nu Sygate weer instaleren omdat ik het eraf gegooit heb zegt hij dat er een nieuwere versie is, ik klik op Ok doet hij het niet. :(
Laden? Wat nou laden? Bin laden?

Gewoon aanvinken bij de eigenschappen van je netwerkkaart (degene waar internet op binnenkomt) en de clients zet je op automatisch IP verkrijgen. Even rebooten als het W9X machines zijn (of winipcfg > renew) en klaar is klara.

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij a.u.b. even helemaal vertellen wat ik moet doen want anders heb ik een zeer groot probleem. Wat ik met DNS ect. moet. En hoe moet ik Sygate uinistallen? want die zit niet meer in het register. ;( :{

Verwijderd

Topicstarter
Pllz ik moet het echt vanavond nog goed hebben.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[search=internet delen]
[search=netwerk vaste adressen]
http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=171

[edit]
Ongeloofelijk Jim, die search :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
ja pa is het mischien ff vergeten, maar als jij het netwerk niet voor elkaar krijgt ben jij je computer voor een maand kwijt, maar hij heeft dan nog steeds geen internet!!!!

denk dus niet dat ie je gaat straffen op die manier, zo snijdt ie ook in zijn eigen vingers,

kortom maak je geen zorgen :) neemt natuurlijk niet weg dat je nog wel een probleem hebt...

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of zou-ie anders niet achter z'n peecee mogen gamen voor straf omdat-ie zei 'dat doe ik wel ff'? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Zet je computers nooit op automatisch IP ontvangen. Bij Windows98 duurt dat zoooooo ontzettend lang. Ik werd er gewoon bang van toen ik het deed....

Tevens, wil je de minste problemen, neem dan dezelfde OS versies. Het lukt me namelijk niet om met w98 naar een W2k PC te gaan. Andersom gaat wel. W2k gaat zeiken om een password dat ik nooit opgegeven heb. Snap er niks van.
W98-W98 gaat perfect.
En als je altijd ingebeld bent (kabel), dan hoef je geloof ik geen internet connection sharing aan te hebben. Die Gateway is om voor een PC te weten via wat hij in moet bellen.

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
win2k een wachtwoord vanaf een w98 machine is een bekende 'probleem'

daar is maar 1 oplossing voor: gebruik de zoek functie van GoT.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows ME, alles werkt goed en stabiel nu. Maar nu wil ik heeel graag de uitleg hoe ik nu precies te werk moet gaan. Uit 1800 posts kan ik niets vinden. :( Pllzzzzzzz

Verwijderd

pfff, Sygate downloaden, registreren >:) , netwerk instellingen van overige pc's zo zetten dat ze IP en gateway automatisch ontvangen. In Sygate DHCP vinkje aanvinken... klaar... :z

edit:

wat verduidelijkt. DHCP werkt hier prima vanuit sygate naar win2k, winXp, win98 en winMe machines (reactie op Buggle)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 19:36 schreef Stoned-cow het volgende:
pfff, Sygate downloaden, registreren >:) , netwerkkaarten van overige pc's zo zetten dat ze IP en gateway automatisch ontvangen. In Sygate DHCP vinkje aanvinken... klaar... :z
Previous version of Sygate is detected. Press OK to upgrad it to new version.
Ik druk dus op "OK".
Please unistall previous version of Sygate.
Verder kom ik tot nu toe nog niet echt... ;( Pllz als mijn vader zo weer thuis komt... :'(

Verwijderd

Staat ie niet gewoon in categorie software in je configuratie scherm (of kun je geen restore-point gebruiken van ME voordat je sygate installeerde? )

edit:

en anders pak je toch gewoon winGate ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 19:42 schreef Stoned-cow het volgende:
Staat ie niet gewoon in categorie software in je configuratie scherm (of kun je geen restore-point gebruiken van ME voordat je sygate installeerde? )

edit:

en anders pak je toch gewoon winGate ofzo?
WinGate?

Verwijderd

Lees dit dan eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/7#7 (de o zo heerlijke FAQ) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 19:49 schreef Stoned-cow het volgende:
Lees dit dan eens: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/7#7 (de o zo heerlijke FAQ) ;)
Goed, ik heb WinGate, ;) FF kijken hoor. :z

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

foute titel, fout forum, foute post (nahja, dat valt wel mee, behalve dat ie al vaker voorgekomen is)

Zoek es in de gegeven links hierboven.
Kijk es bij de @home helpdesk of bel ze desnoods.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.