Stille koeler voor p3, Welke ?

Pagina: 1
Acties:

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Hey, ik heb een P3 1GHz maar de koeler die erop zit vind ik nogal veel herrie maken. Je begrijpd denk ik nu al dat ik dus een andere koeler wil, maar welke voor mijn Socket 370? Ik heb nu een Coolmaster (zie plaatje) en die maakt VEEL lawaai!! :(

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/h/hjzl16.jpg

Bedankt! :)
Go0s

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

P3 is niet de heetste chip. Probeer een andere 60x60 fan, bijvoorbeeld een stille Delta. Een hele nieuwe heatsink gaat niet boeien, zolang je geen HC OC bent :)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

OK om hem stil te krijgen met de zelfde heatsink kan je er het beste een 80mm fan op zetten die erg stil is of een 80mm die goed presteerd en op 7v zijn rondjes laten draaien.
FF een fanadapter maken of 1 bij breet bestellen! Dat lijkt mij de beste oplossing voor jou

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 18:15 schreef Bene het volgende:
P3 is niet de heetste chip. Probeer een andere 60x60 fan, bijvoorbeeld een stille Delta. Een hele nieuwe heatsink gaat niet boeien, zolang je geen HC OC bent :)
Ben ik eigenlijk ook wel naar op zoek :9

Dus je bedoelt dat je gewoon een andere cooler op je koelribben moet schroeven/plakken omdat het zonde is om nieuwe koelribben te kopen?

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 18:24 schreef gekkehekke het volgende:

[..]

Ben ik eigenlijk ook wel naar op zoek :9

Dus je bedoelt dat je gewoon een andere cooler op je koelribben (heatsink) moet schroeven/plakken omdat het zonde is om nieuwe koelribben (heatsink) te kopen?

Verwijderd

foutje :P

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Misschien is zon Zalman iets, bijna helemaal koper geen van nodig.
Kijk in de pricewatch voor de plaatsen waar je die dingen kan kopen.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 20 oktober 2001 18:31 schreef ReseT het volgende:
Misschien is zon Zalman iets, bijna helemaal koper geen van nodig.
Kijk in de pricewatch voor de plaatsen waar je die dingen kan kopen.
KAching weet je wat dat kost, dan moet je wel erg van stilte houden. Hij kan beter zijn heatsink houden en er een 80 of 92 mm op zetten en op 7v laten lopen.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Dus ik moet gewoon een kleinere koeler kopen :? die wel voor p3 geschikt is.

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Hoezo niet gewoon een Golden Orb?
Die is zeker wel stilletjes en schijnt ook nog eens zeer goed te koelen (als je niet diehard gaat overclocken).
Kost 40 piek..

http://www.thermaltake.com/fc0370-2.htm
http://www.overclockers.com/articles99/

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:13
De Intel retail cooler van de boxed processors is stil en koelt goed kan ik je vertellen. Misschien dat je die nog ergens kan vinden?

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Op zondag 21 oktober 2001 11:34 schreef biobak het volgende:
De Intel retail cooler van de boxed processors is stil en koelt goed kan ik je vertellen. Misschien dat je die nog ergens kan vinden?
Die hebben we op m'n werk nog een flinke berg liggen :)
Die pastten namelijk niet op de A-open moederborden :( Als je wat ruimte rond je processor over hebt en niet meteen naast de socket condensatoren oid zitten, dan moet ie wel passen :)

Verwijderd

De Intel retail cooler van de boxed processors is stil
Pardon, stil?? Nou ik heb een (boxed)slot1 p3-1000, maar die koeler mag dan wel goed koelen, maar maakt juist enorm veel herrie vind ik(veel meer als die van mijn oude p3-450). Als oplossing heb ik de binnenkant van mijn kast nu bekleed met geluidsdempend materiaal, scheelt al een stuk. :)

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
ik heb die koeler ook en ik vind hem best stil hoor me 80mm maakt meer geluid :)

• mvds
  • Laatst online: 22:05

mvds

Totally awesome!

Gewoon ergens een papst 612 F/2 halen en erop zetten. Zijn hele stille fans en koelen best goed. Zonde om veel geld voor een heatsink uit te gaan geven als je het niet nodig hebt.

(ik heb een swiftech MC-370 op mijn P3 zitten met een laag rpm fan erop, koelt uitstekend en ook weinig geluid.)

Verwijderd

grote heatsink (globalwin? of coolermaster) en dan een laag rpm 8x8cm (desnoods 7 volt) fan erop klaar is kees

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
En DAT is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb op cooler gebied

dat de golden orb STIL is !!!!!????
Op zondag 21 oktober 2001 10:57 schreef RedruM het volgende:
Hoezo niet gewoon een Golden Orb?
Die is zeker wel stilletjes en schijnt ook nog eens zeer goed te koelen (als je niet diehard gaat overclocken).
Kost 40 piek..

http://www.thermaltake.com/fc0370-2.htm
http://www.overclockers.com/articles99/

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:13
Op zondag 21 oktober 2001 20:04 schreef eelcoz het volgende:

[..]

Pardon, stil?? Nou ik heb een (boxed)slot1 p3-1000, maar die koeler mag dan wel goed koelen,
Dan is er iets mis met je koeler denk ik :)
Op zondag 21 oktober 2001 11:41 schreef uibeltje het volgende:

[..]

Die hebben we op m'n werk nog een flinke berg liggen :)
Die pastten namelijk niet op de A-open moederborden :( Als je wat ruimte rond je processor over hebt en niet meteen naast de socket condensatoren oid zitten, dan moet ie wel passen :)
Doen jullie daar nog iets mee? Ik wil namelijk nog wel een reserve fan hebben :)

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

waarom probeer je de fan die er nu opzit niet gewoon op 7v te laten draaien voordat je een nieuwe koopt. :)

Verwijderd

ahuuuuuuuuum en ik was morgen van plan om een coolermaster te gaan kopen voor mijn p3!!! dat gaat dan mooi niet door!! :)

Verwijderd

Dan is er iets mis met je koeler denk ik
Nou ik mag toch hopen van niet, hij is nog geen 2 maand oud. De koeler klinkt ongeveer als de motor van een F16 (iets zachter dan), maar er zit een irritante toon in, in ieder geval vind ik. Maar met veel geluidsdempeld materiaal valt het wel mee.

Ik ben wel eens benieuwd hoe het hoort dan kan iemand het geluid misschien opnemen??

Verwijderd

vreemd alle coolermasters die ik heb gehad maakten maar heel weinig geluid..

Ik zou voor een stille dikke 80mm gaan, dus veel cfm weinig rpm

• Sartsj
  • Laatst online: 14-08 13:36
nou nou poe poe, wat een geruzie hier ;)
* Sartsj heeft ook de standaard p3 koeler op zn 933EB zitten, en dat ding werkt perfect, en herrie maakt ie ook echt niet...
Alhoewel hij bij toch niet boven de swapdrive en casefans uitkomt :D

• kRyPtO
  • Laatst online: 14-06 22:50
Op dinsdag 23 oktober 2001 00:25 schreef zakaria1977 het volgende:
ahuuuuuuuuum en ik was morgen van plan om een coolermaster te gaan kopen voor mijn p3!!! dat gaat dan mooi niet door!! :)
ik heb hem ook, ik weet nie wat ie zit te zeuren eigenlijk hij koelt goed en ik hoor hem niet.
ik zou hem gewoon kopen, ik heb echt nergens last van.

• RedruM
En DAT is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb op cooler gebied
dat de golden orb STIL is !!!!!????
Eh.. volgens de site produceert ie maar 26 dBA.
Dat is volgens mij vrij weinig als je naar andere koelers kijkt.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Volgens thermaltake geeft een VolcanoII ook 36CFM weg op zn 5000 rpm fan (niet dus, is 25 a 27 CFM....)

Kan je verzekeren dat een GORB, of willekeurig welke orb, veel herrie maakt, slecht koelt en onbetrouwbaar is.
Op woensdag 24 oktober 2001 13:27 schreef RedruM het volgende:

[..]

Eh.. volgens de site produceert ie maar 26 dBA.
Dat is volgens mij vrij weinig als je naar andere koelers kijkt.

• RedruM
Oh.. nou ik kan concluderen uit de reviews die ik heb gelezen en uit de meeste reacties op een paar na dat 't gewoon een goed koelertje is voor een lage prijs.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Dat coolermastertje moet, als het goed is, wel stil zijn...
Moet jij eens naast een globalwin FOP-38 gaan zitten, dan weet je wat het verschil is.
En mijn koeler is ook niet echt stil.
Volgens de site: Noise 28.3 dba(Bottom) 34 dba (Top), dus voor de beide fans.

Ik heb nu een Volcano II gekocht, deze heb ik gemod zodat er een 80mm fan op kan (via een fanadapter). Die is nu lekker stil (23dba).
Zoiets valt wel aan te bevelen!!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Pagina: 1