Toon posts:

Sinds wanneer mag je op een forum niks vragen...

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds wanneer dat? Volgens mij is de definitie van een forum een plaats waar al je problemen kunnen opgelost worden, iedereen helpt anderen hun problemen op te lossen, je verrijkt elkaars kennis, wrm is GoT hier een uitzondering op? Het is veronderstelt van een forum dat members hun vragen en problemen kunnen posten en iedereen die kan en wil helpen, helpt... Toch?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:40

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ja, goede definitie.

maar dan wel dat de vraag die gesteld wordt ook een beetje serieus is, en dat de steller er eerst zelf moeite voor heeft gedaan om een beetje te zoeken.

Stel dat we geen regels zouden stellen aan de vragen, dan hadden we in no time het hele forum volstaan met dezelfde vragen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Toelichting : Het gaat over een HA topic waarin huiswerkvragen werden gesteld.

Mijn reactie:
Het spijt me zeer, maar huiswerktopics worden in de regel gesloten. Huiswerk is bedoeld om zelf te doen, en op Internet is een schat aan informatie te vinden over praktisch alles. Het is erg comfortabel om huiswerkvragen op GoT te stellen, maar dat is niet de bedoeling van het forum :)
Dit is nou eenmaal de (terechte) policy.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je nou zeggen dat ik helemaal geen moeite gedaan heb voor die taak? ik heb toevallig heel het eerste deel opgelost, alleen vind ik niks (in het nederlands) over die domme stuurorganen!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-12 10:26

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Exirion zegt:
Het spijt me zeer, maar huiswerktopics worden in de regel gesloten. Huiswerk is bedoeld om zelf te doen, en op Internet is een schat aan informatie te vinden over praktisch alles. Het is erg comfortabel om huiswerkvragen op GoT te stellen, maar dat is niet de bedoeling van het forum
Je mag best wat vragen, alleen je moet er zelf ook wat voor willen doen.
Er worden links en tips gegeven waar je informatie kan vinden, tevens staat het internet vol met zoekmachines waar je veel informatie uit kan halen.

Je mag best wat vragen, alleen neem zelf ook de moeite om de antwoorden te vinden :)

*zucht* waarom typ ik vandaag zo langzaam ;(

Verwijderd

Topicstarter
Doe ik ook...

• Exirion
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Het gaat dus over deze topic : [topic=296961/1/50]

Je post gewoon een waslijst met vragen, en de GoT'ers mogen het voor je gaan oplossen. Zo werkt het dus echt niet :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen die wat weet, kan toch posten wat hij/zij weet, dit gebeurt in zovele topics, eerste deel heb i kzelf opgelost tweede deel vinnek nauwlijk iets, mag toch beroep doen op kennis van members...

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb je post gelezen maar je vragen slaan echt nergens op. Ik geloof ook eigenlijk niet dat je er moeite voor gedaan hebt:
- Wat is OCR? Waarvoor heb je het nodig?
- Waarom spreekt men van optische scanners?
- Welke types stuurorganen bestaan er voor scanners?
- Hoe en waar sluit je een scanner aan op de computer? Waarvan hangt dit af?
- Met welke criteria hou je best rekening als je een scanner aankoopt?
- Waarom zijn de prijzen van scanners zo gedaald in de loop van de laatste 10 jaar?
- Zoek drie belangrijke producenten van scanners.
- De scanner Scanjet 3200C van HP heeft een aantal specificaties. Zoek vergelijkbare
scanners van andere merken.
- Waar in België kun je technische ondersteuning krijgen voor Agfa-scanners (adres en telefoonnummer)?
Sorry hoor... Maar dit kan je zelf ZEKER wel beantwoorden, als je een beetje wat over scanners gaat zoeken. Er zit niet een moeilijke vraag bij, waarvoor je zelf je best voor gedaan lijkt te hebben. (die laatste vraag bijvoorbeeld, kijk op www.agfa.be en zoek een telefoonnummer op :Z).

Deze is terecht gesloten. Een forum is niet een plek waar je anderen voor je aan het werk zet! Op de websites van de scannerfabrikanten staat zeker wel een technische info hoek, waar jij deze info ALLEMAAL kan vinden (en ja, dat kan je zelf doen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30
Uit je topic:
Plz help, wan ik versta er niet zoveel van
Waarom zit je dan op een informatica opleiding? Of heb je niet opgelet ofzo?

• Garfield|IA
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:25 schreef ThaGroov het volgende:
Doe ik ook...
Maar wat heb jij dan allemaal al opgezocht ?, bij de vragen zie ik trouwens ook informatie links staan waar je wat aan "kan" hebben.

Verwijderd

Topicstarter
In 50% (als het nie tmeer is) Vind je posts trug van members die een probleempje hebben en zoeken voor een oplossing, mijn thread had dat ook, ik heb een probleempje en zoek ook een oplossing...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:23 schreef Exirion het volgende:
Toelichting : Het gaat over een HA topic waarin huiswerkvragen werden gesteld.
en
Het spijt me zeer, maar huiswerktopics worden in de regel gesloten. Huiswerk is bedoeld om zelf te doen, en op Internet is een schat aan informatie te vinden over praktisch alles. Het is erg comfortabel om huiswerkvragen op GoT te stellen, maar dat is niet de bedoeling van het forum
Laat een ding duidelijk zijn: Exirion heeft helemaal gelijk. Het is gewoon de policy op Gathering of Tweakers om geen huiswerktopics toe te staan. Die worden gesloten.

Gathering of Tweakers is gewoon geen huiswerkforum, daat voor zijn genoeg alternatieven, zoals het eerder genoemde scholieren forum.

• Dennis
Nu JvS en Negotiator Exirion gelijk geven (en terecht) is dat officieel. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:30 schreef JvS het volgende:
Ik heb je post gelezen maar je vragen slaan echt nergens op. Ik geloof ook eigenlijk niet dat je er moeite voor gedaan hebt:
[..]

Sorry hoor... Maar dit kan je zelf ZEKER wel beantwoorden, als je een beetje wat over scanners gaat zoeken. Er zit niet een moeilijke vraag bij, waarvoor je zelf je best voor gedaan lijkt te hebben. (die laatste vraag bijvoorbeeld, kijk op www.agfa.be en zoek een telefoonnummer op :Z).

Deze is terecht gesloten. Een forum is niet een plek waar je anderen voor je aan het werk zet!
Dit heb ik ook al allemaal! Luister toch even!
En die vragen gaat niet over onze leerstof het is een soort opzoekwerk, waravan ik bijna niets van die stuurorganen vind, omdat ik er dan ook nog nooit van gehoord heb!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:25 schreef ThaGroov het volgende:
Doe ik ook...[zelf zoeken]
OVerigens is het een goed gebruik om, wanneer je op een nieuw forum komt, of een newsgroup, eerst een tijdje te lurken (lezen) om zo de dagelijkse gang van zaken door te krijgen.

GoT is een uitgebreid forum, met heel veel users.

Dat betekent dat er bepaalde gedragsregels ontstaan, of opgesteld worden.
Als je een beetje doorhebt wat wel en niet gewaardeerd wordt, dan is het makkelijker leven op dit forum.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ah men beste GoT Ik heb het al begrepen, je hebt het niet zo voor Nieuwelingen, en waarschijnlijk ook niet voor belgen, ik zal deze dienst ten zeerste onthouden, tot Ooit (Of Nooit!)
No thnx! Bye!

• Roelant
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:30 schreef ThaGroov het volgende:
In 50% (als het nie tmeer is) Vind je posts trug van members die een probleempje hebben en zoeken voor een oplossing, mijn thread had dat ook, ik heb een probleempje en zoek ook een oplossing...
Bezoekers hebben er dan misschien wel geen probleem mee, maar het is gewoon tegen de princiepes / policies van Gathering of Tweakers in.

Het forum is opgezet met het idee dat je zelf probeert, zelf zoekt, en als je ergens niet uitkomt een probleem post. Computergerelateerd welteverstaan.

Een boel van de vragen die je stelt had je ook met de zoekfunctie kunnen vinden, of gewoon een zoekmachine op internet doet ook wonderen, en horen in ieder geval niet op dit forum, op deze manier hier thuis.
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:33 schreef ThaGroov het volgende:
Ah men beste GoT Ik heb het al begrepen, je hebt het niet zo voor Nieuwelingen, en waarschijnlijk ook niet voor belgen, ik zal deze dienst ten zeerste onthouden, tot Ooit (Of Nooit!)
No thnx! Bye!
Wij hebben niets tegen nieuwelingen, en nog minder tegen belgen, maar we verwachten wel dat je in bepaalde mate eigen initiatief toont en niet achterover gaat zitten en anderen het werk op een gulde dienblaadje laat serveren.

Dat is gewoon niet de opzet van het forum.

• Dennis
Hoe werkt dat plaatje opsturen? Kan je dan geen avater hebben?
Werkt dus niet... is uitgezet.
Backslash32 zegt het trouwens heel netjes :)

En tot ziens :) :P

• Garfield|IA
  • Niet online
No thnx! Bye!
Jammer dat je er zo overdenkt, we hebben je notabene geholpen en dan krijg je dit :(

En wat heeft je afkomst hier mee te maken, wat een onzin zeg.

Verwijderd

Topicstarter
Het enigste wat jullie zeggen: "Het is ook te vinden op..." Wel bewijs het me dan, dat je het daar kunt vinden! Denk dat ik echt nog nergens geweest ben, ik heb al op elk zoekprogramma gezocht, op het scholieren net enzoverder, maa romdat ik nisk vind, dacht ik : "GoT?!" Maar dat was blijkbaar de verkeerde ingeving! Het enigste wat ik hier zie gebeuren, mensen die kankeren ove rhet een en ander, en misschien 5 mensen die wat helpen, maar daar blijft het bij! Iedereen die me geholpen heeft! Dank bij voorbaat! Als er wat is kom es af naar men forum en weet te zeggen! Ik doe men best!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

No thnx! Bye!
Prima, have it your way then.
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:31 schreef ThaGroov het volgende:

[..]

Dit heb ik ook al allemaal! Luister toch even!
En die vragen gaat niet over onze leerstof het is een soort opzoekwerk, waravan ik bijna niets van die stuurorganen vind, omdat ik er dan ook nog nooit van gehoord heb!
Zegt het woord zoekmachine je iets?

http://www.google.com/ bijvoorbeeld?

http://www.google.com/search?q=OCR

Kom nou zeg....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dennis
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:35 schreef Devil_2000 het volgende:
we hebben je notabene geholpen en dan krijg je dit :(
Jij helpt ook alleen maar door naar de search te verwijzen, dus dat is ook niet echt dat je zegt van wouw.

• Roelant
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:35 schreef ThaGroov het volgende:
Het enigste wat jullie zeggen: "Het is ook te vinden op..." Wel bewijs het me dan, dat je het daar kunt vinden! Denk dat ik echt nog nergens geweest ben, ik heb al op elk zoekprogramma gezocht, op het scholieren net enzoverder, maa romdat ik nisk vind, dacht ik : "GoT?!" Maar dat was blijkbaar de verkeerde ingeving! Het enigste wat ik hier zie gebeuren, mensen die kankeren ove rhet een en ander, en misschien 5 mensen die wat helpen, maar daar blijft het bij! Iedereen die me geholpen heeft! Dank bij voorbaat! Als er wat is kom es af naar men forum en weet te zeggen! Ik doe men best!
Met als doel dat je als nog je vragen beantwoord hebt?

Nee bedankt, de bedoeling van het forum is duidelijk, en als je je zin niet krijgt is dit ook geen oplossing, als je hier nog serieus iets over te melden hebt of iets redelijk weet te beargumenteren kun je dat hier doen, maar anders niet.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:35 schreef ThaGroov het volgende:
Ja daaaahaag, wedden dat jij niet eens een beetje met www.google.com gezocht heb.

In een slinkse "bewijs het dan" zodat je het toch in je schootje geworpen krijgt, trap ik niet!

Huiswerkvragen mogen niet. Zelf een beetje je best doen mag wel. ALs jij een informatica opleiding doet, dan kan je de vragen die ik postte vast wel zelf vinden. Je komt nu erg lui over.

• Garfield|IA
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:37 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Jij helpt ook alleen maar door naar de search te verwijzen, dus dat is ook niet echt dat je zegt van wouw.
Ja wat moet ik dan ? lijkt mij toch een prima begin of niet dennis ?
Google kun je veel vinden en dat weet jij net zo goed al ik :)

En zie ook de reactie boven mij

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan zo lastig omgewoon een deftige link door te spelen, ik dacht dat de beste hard en software freakz hier zaten! Blijkbaar is dit dan ook een softie forum, ik heb van misschien 5 members echt usefull informatie gehad, en tan nog te zwijgen over de moderators, helpen staat niet in jullie woordenboek, enkel wat mag en niet mag, blijven jullie herhalen...
En wta goud daar betreft, het enigste wat jij nou gedaan hebt is me verwijzen naar google of studentennet, waar ik al lang gezocht hebt jong, wat je nu zegt!

• Roelant
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:40 schreef ThaGroov het volgende:
Is het dan zo lastig omgewoon een deftige link door te spelen, ik dacht dat de beste hard en software freakz hier zaten! Blijkbaar is dit dan ook een softie forum, ik heb van misschien 5 members echt usefull informatie gehad, en tan nog te zwijgen over de moderators, helpen staat niet in jullie woordenboek, enkel wat mag en niet mag, blijven jullie herhalen...
En wta goud daar betreft, het enigste wat jij nou gedaan hebt is me verwijzen naar google of studentennet, waar ik al lang gezocht hebt jong, wat je nu zegt!
Een tweetal links, waar je het voor nu mag doen, en waar ik deze discussie graag mee sluit:</li>

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:40 schreef ThaGroov het volgende:
Mag ik je waarschuwen voor je toon. Dit neigt naar flamen, en zeggen dat ik niet behulpzaam ben??? :Z :Z. Kijk anders eens een beetje naar mijn posts in AV ofzo.

Ik zeg het nog een keer: Websites van fabrikanten! de faqs daar op!... En nee, www en .com mag je zelf om epson, HP, canon en consorten zetten...

Deze discussie dreigt nu wat uit de hand te lopen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.