soldeerselpistool

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Is er een aparaatje op de markt waarmee je gewoon een klein druppeltje tin op je printplaatje kan laten druppen. Lijkt me een stuk handiger bij het solderen.

Verwijderd

Gaat denk ik niet werken, je zult toch eerst het printspoor en het vast te solderen onderdeel moeten verhitten voordat je er soldeer op laat vloeien.
Als je gewoon een druppel vloeibaar (heet) soldeer op een koude verbinding laat vallen hecht het niet en valt de druppel er zo af

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57
dat kun je ook met een fijn soldeer boutje proberen. Dat doe ik iig.. Werkt goed zat, als je een beetje kan mikken. Maareh, wat ben je precies van plan, dan kunnen we je misschien wat beter helpen..

• Whuzz
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Pff, heb mij hele baybus )en neem van mij aan dat dat VEEL soldeerwerk was, pics volgen spoedig) met een mega-bout gedaan. Het kost wat meer moeite en heb er wat brandwonden aan overgehouden, maar ach... t'is een uitdaging >:)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Jij snapt dus duidelijk niet hoe solderen werkt.. :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

solderen doe je door de componenten te verwarmen en dan er tin over te laten vloeien, en niet zoals jij wil, de componenten met heet tin aan elkaar te "lijmen"

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Jullie kennen vast wel die lijmpistolen. daar kan je van die cilindervormige vullingen in doen die dan een beetje verwarmd worden. Als je zoiets nou ook voor soldeersel zou hebben.

Verwijderd

Neem een soldeer cursus :)

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:35 schreef ajampaniki het volgende:
Jullie kennen vast wel die lijmpistolen. daar kan je van die cilindervormige vullingen in doen die dan een beetje verwarmd worden. Als je zoiets nou ook voor soldeersel zou hebben.
Zoals hierboven al gezegd is zou dat gewoon niet werken, de druppel hete tin hecht dan gewoon niet.

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 11:57
Kan ook, gewoon je draadjes in elkaar draaien, en dan die lijm erover... doe ik ook als ik m'n soldeer troep niet kan vinden :)
Zolang alles contact maakt, en je het fixeert met iets, maakt het niet uit of je tin gebruikt of rubber. Maar als je met 220V gaat werken, bebruik dan AJB een soldeerbout >:)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
als je dat zou hebben, heb je een grote miskoop gedaan, want je hebt er nix aan !

kijk, lijm plakt uit zichzelf, tin NIET.

Tin "plakt" pas als BIJDE ondergronden + het tin warm zijn.

zijn de ondergronden koud, dan vloeit het tin niet, het blijft een druppel, en het valt er zo vanaf !

slotjuh ! :P

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb laast in duitsland wel een soort soldeer lijm gezien
gewoon uit en tube.

achteraf had ik die shit wel ff willen proberen :(

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 22:28 schreef DETONATORX het volgende:
ik heb laast in duitsland wel een soort soldeer lijm gezien
gewoon uit en tube.

achteraf had ik die shit wel ff willen proberen :(
Dat was waarschijnlijk spul om SMD componenten op hun plek te houden, of vloeimiddel/hars.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Pagina: 1