winroute pro + win2k = no go ?

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
Ik heb winroute pro 4.1 en win2k maar et wil niet werken, volgens mij deden dezelfde instellingen et laatst wel met win98 maar misschien heb ik iets over et hoofd gezien...

nu staat DHCP aan en NAT voor de internet nic, rest uit...

Kan de andere computer wel pingen en ook bij netwerk zien ze elkaar gewoon...

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen, search leverde niets op en me broertje staat hiernaast te springen (as of I care!)

• KeRsTmAnNeKe
Kan et hieraan liggen :

Als ik van de andere pc uit naar mijn pc wil connecten (om bv bij shared maps te komen) vraagt ie om een pass...

Pass heb ik nergens ingevuld/kunnen vullen... dus maakt die ook geen verbinding met mij...

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Heb je NAT uitgezet voor de PC die NAT draait? Exclude even aanvinken bij NAT settings in Winroute.

En krijgen de clients wel een IP uitgedeeld van de DHCP server?

Zo ja, kan je dan onderling pingen?

• KeRsTmAnNeKe
jawel, eigen ip is 192.168.1.1, andere (door dhcp) is 192.168.1.2

Kan elkaar gewoon pingen

Verwijderd

Okay hier nog een slachtoffer, ook mij is het niet gelukt om Winroute aan de praat te krijgen onder Win2k.

Netwerkgedeelte functioneerde goed, ping idem alleen het internet wilde dus niet lukken.
Lijkt wel of de boel geblokkeerd werdt door Win2k, heb nu dus standaard internet delen geinstalleerd en dat werkt vreemd genoeg wel :?

Tevens deden proggies zoals Sygate, All Aboard het ook niet.

Mijn internet verbinding, Mxstream Planet Internet -> onder Win98Se zoals de topicstarter aangaf deed Winroute het idd wel.

• KeRsTmAnNeKe
Dan ICS maar proberen...
ondersteunde toch ook portmappen (FAQ...)

Probleem is, als ik met de task manager Winroute.exe wil stoppen (anders issie niet te uninstallen) dan geeft ie een error... en stopt ie niet...

Verwijderd

Portmapping is aanwezig, alleen heb daar nog geen ervaring mee.

• KeRsTmAnNeKe
Moet ics aangevinkt worden bij de kaart die verbinding maakt met internet, of met de kaart van de lan ?

Verwijderd

Van de netwerkkaart waar je i-net op binnenkomt

• KeRsTmAnNeKe
oke bedankt voor reacties :)

Werkt nu gewoon via ICS, kwist niet dat dat makkelijker ging als bij 98se :)

Hier mag evt een slotje op

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

WIN2000 + MXStream:

IPfragmode op 1 in register
NAT over je dail-up (RAS)

Heeft tot nu toe bij elk Win2000 systeem geholpen

MVG

Rampen bak 2004

Verwijderd

ik heb dus hetzelfde probleem en ICS werkt niet want dan zien de pc's elkaar niet meer in het netwerk.
Het internetten met winroute werkt in zoverre niet dat de client pc de server pc geen verbinding kan laten maken, als dit er al is werkt het wel. verder heb ik NAT op mijn RAS aanstaan en op mijn nic uit.

EN ik heb net die IPfragmode = 1 in register edit geprobeerd en nog steeds kan mijn client de server geen verbinding laten maken.

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Op zondag 21 oktober 2001 00:38 schreef mistraldk het volgende:
ik heb dus hetzelfde probleem en ICS werkt niet want dan zien de pc's elkaar niet meer in het netwerk.
Het internetten met winroute werkt in zoverre niet dat de client pc de server pc geen verbinding kan laten maken, als dit er al is werkt het wel. verder heb ik NAT op mijn RAS aanstaan en op mijn nic uit.

EN ik heb net die IPfragmode = 1 in register edit geprobeerd en nog steeds kan mijn client de server geen verbinding laten maken.
Wel eerst winroute engine gestopt ???

Rampen bak 2004

Verwijderd

nope, vergeten, nog maar eens proberen!

edit:
winroute engine gestopt, key verandert, overnieuw opgestart, key gecontroleerd-->staat op 1, en nog steeds NO GO!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Op zondag 21 oktober 2001 00:38 schreef mistraldk het volgende:

Bij RAS settings (Interfaces->Line1) dail on demant aangezet :?

MvG

Rampen bak 2004

Verwijderd

(beetje langzame reactie maar ik was op vakantie...)
Jazeker staat dial on demand aan. heb ook geprobeerd met custom, werkt ook niet.

• 0siris
  • Laatst online: 22-08 17:19
om nou te voorkomen dat de algemene gedachte die uit dit topic naar voren komt is: "win2k + winroute pro werkt bij NIEMAND": bij mij heeft het een tijdje prima gewerkt. Toen kwam er een aparte computer voor met Linux erop en heb ik het gedeinstalleerd, maar het werkte prima (toen nog met isdn)!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Op Sunday 28 October 2001 16:53 schreef 0siris het volgende:
om nou te voorkomen dat de algemene gedachte die uit dit topic naar voren komt is: "win2k + winroute pro werkt bij NIEMAND": bij mij heeft het een tijdje prima gewerkt. Toen kwam er een aparte computer voor met Linux erop en heb ik het gedeinstalleerd, maar het werkte prima (toen nog met isdn)!
Bij mij werkt het nog steeds prima, ook met ADSL :)

Rampen bak 2004

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Onder WinXP doet Winroute Pro al helemaal niets!
Hij loopt vast bij het opstarten. Ik kan wel Sygate of zo gebruiken, maar dan moet ik veel te veel veranderen. Afwachten dan maar :(

Verwijderd

echt irritant dat het hier dus niet werkt, iemand nog een suggestie waar te zoeken?

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
Op Sunday 28 October 2001 17:32 schreef mistraldk het volgende:
echt irritant dat het hier dus niet werkt, iemand nog een suggestie waar te zoeken?
misschien een ideetje..
heb je ip filtering aangezet in win2k?
bij mij deed ie het ook niet toen dat uit stond

wat betreft die paswoorden.. maak een account aan, guest of zo en geef die een password.... dan inloggen via dat account, werkt prima.

Verwijderd

waar kan ik dat ip-filtering vinden?
ik heb geen problemen met die paswoorden

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16
Winroute onder xp zal pas werken als de volgende versie van winroute (5) uitkomt en dat kan volgens winroute-nederland wel voorjaar 2002 worden. Had het zelfde probleem, en heb er maar even over gebeld met Winroute.

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 10,5 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

Verwijderd

Voor alle duidelijkheid. Heb hier w2k draaien als router samen met winroute pro versie 4.1 (build 22). Dit werkt bij mij prima. Heb een paar pc's en een paar mac's draaien en die kunnen allemaal het internet op. Heb zelfs Macos X draaien en die gaat zo het internet op.

Heb alleen als router uiteraard het ip-adress van de internet pc opgegeven en uiteraard als dns de ip-nummers van de isp. Anders werkt het niet. Verder heb ik op de w2k machine alles wat ook maar te maken heeft met het netwerk eruit gesodemiedert. Dus voor de beide netwerk-kaarten. Alleen tcp/ip erin. Al die andere rommel weg. Wil nl geen file-sharing op dat ding.

Hoef nog niet eens in te loggen en de router werkt al. Alleen bij het halen van update moet ik wel even opletten. Als de pc wil restarten, moet ik eerst het kabel-modem resetten en dan de pc herstarten. Anders loopt het na een tijdje niet meer. :?

Voor de securty-update die ik gisteren heb opgehaald heeft die pc een uptime gehad van bijna drie maanden. Eerst had ik winroute pro met win98se geprobeerd maar die moest om de 5 dagen ongeveer een reset hebben. Dit is mijn ervaring met w2k en winroute pro. btw isp is chello.
Pagina: 1