Toon posts:

[delphi] Koppeling naar database's met ADO e.d.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik nu koppelingen maak naar databases gebruik ik standaard TDatasource/query/table

Ik las dat je ook ADO-dingen kan gebruiken.
Wat zijn hiervan de voordelen.

Zijn er misschien nog andere mannieren om connecties te maken zonder ODBC te gebruiken maar direct naar de acces database.

Verder nog even vraagje bij Oracle kan je bijv een Transactie uivoeren van zeg maar 100 update's. Stel dat hierbij 1 update fout gaat kan hij automtisch alles terugdraaien.
Kan dit ook in delphi->acces?

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
voor je eerste vraag moet je ff zoeken, je tweede vraag: Nope.. of je moet het helemaal in je proggie gaan regelen.. normaal regelt oracle dat, maar access kan dat niet :)

• brammetje
hij staat maar 6 topics naar beneden.. |:(
[topic=294902/1/40]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:06 schreef PlayR het volgende:
voor je eerste vraag moet je ff zoeken, je tweede vraag: Nope.. of je moet het helemaal in je proggie gaan regelen.. normaal regelt oracle dat, maar access kan dat niet :)
Eugh... sorry hoor maar met een ADO verbinding naar een Access DB heb je echt wel de mogelijkheid om een startTransaction, commit en rollback te maken.

Je doet dit op de TADODBConnection component. 8-) werkt erg leuk en goed.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Je kan met behulp van DLL's van andere pakketten een directe link maken. (DBF & DAT record files -> Apollo drivers)
Is niet SQL based.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Hou er wel rekening mee dat de buffer voor de Access database beperkter is dan die van Oracle. Ik weet niet zeker of dit aan ADO ligt of aan de DB. Van Oracle weet ik dat het een grote buffer (=cache) heeft. Access is niet zo geavanceerd als Oracle ;)

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 03:25 schreef VisionMaster het volgende:
Je kan met behulp van DLL's van andere pakketten een directe link maken. (DBF & DAT record files -> Apollo drivers)
Is niet SQL based.
Ik heb vrij slechte ervaringen met de Apollo drivers (corrupte indexen, etc.). Die van Advantage bevallen een stuk beter, en zijn nog gratis ook. :)
En ze ondersteunen ook (een subset van) SQL. Erg prettig...

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik ADO componenten gebruik kan ik Rollback's doen enzo?
Hoe moet ik dat dan aanpakken?(korten uitleg zodat ik teminste weet in welke richting ik moet zoeken met ADO-componenten)

• brammetje
Op zondag 21 oktober 2001 03:23 schreef VisionMaster het volgende:

[..]

Eugh... sorry hoor maar met een ADO verbinding naar een Access DB heb je echt wel de mogelijkheid om een startTransaction, commit en rollback te maken.

aha.. naja, dan regelt je component het, en niet access.. Of heb ik dat ook al fout?? Lijkt me niet dat er transactions in access zitten..

Verwijderd

Topicstarter
transactions zitten idd niet in acces.
Pagina: 1