Ik wil een UTP-netwerkje opzetten met 3 pc's. Nu zijn er van die starterssetjes op de markt van 2 kaartjes, Hub en UTP bekabeling. www.Safeway.to kit stond bijvoorbeeld in computerblad. Heeft iemand goede ervaringen met deze (of andere) netwerkkit ? Tips met het oog op de HCC ?
gewoon los halen
3 nic's
3 kabelzz
1 hub (switch)
= netewerk
3 nic's
3 kabelzz
1 hub (switch)
= netewerk
Dat is idd de beste manier....Op zaterdag 20 oktober 2001 22:15 schreef ThaHandy het volgende:
gewoon los halen
3 nic's
3 kabelzz
1 hub (switch)
= netewerk
Nic's: Je kan kiezen uit Realtek's of 3com's
Kabels: Gewoon standaard CAT5 eventueel CAT5 enhanced (is duurder) gewoon normaal, vooral GEEN CROSSCABLES...
Hub/switch: Een hub is een soort verdeler (repeater) voor alle computers, een switch, switched alle data is oom sneller zeker bij ene grote belading van het netwerk....is uiteraard ook duurder....
Succes met sjoppen
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Je neemt gewoon 3x Realtek RTL8139 10/100 3x Utp cat5 kabel en 1x Svec switch fd521 10/100 5 ports en WinXp.
(in 1 Pc zit een extra 3Com kaartje 10/100 voor mijn Chello aansluiting
)
Pc met 3Com kaartje naar Chello modem en aangesloten op switch via realtek kaartje en de andere 2 pc's dus ook via realtek kaartjes aangesloten op de switch.
En netwerk draait als een dolle op 100Mbps WinXp installeert alles als je een netwerk hieronder laat configureren.
Internet delen , remote desktop het kan niet makkelijker.
Heb het zelf van de week gedaan met bovenstaande onderdelen en

Succes
(in 1 Pc zit een extra 3Com kaartje 10/100 voor mijn Chello aansluiting
Pc met 3Com kaartje naar Chello modem en aangesloten op switch via realtek kaartje en de andere 2 pc's dus ook via realtek kaartjes aangesloten op de switch.
En netwerk draait als een dolle op 100Mbps WinXp installeert alles als je een netwerk hieronder laat configureren.
Internet delen , remote desktop het kan niet makkelijker.
Heb het zelf van de week gedaan met bovenstaande onderdelen en
Succes
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
het voordeel van die starterskit is dat het veel goedkoper is
je krigjt met zo'n starterskit
2x realtec(van edimax) 10/100mbit netwerkaarten
1x een 10/100 hub of een 100mbit hub (ben ik ff vergeten)
2x kabels (ik denk 5 of 8 meter lang )
en dit maar voor 150 gulden.
meer info over dat starterspakket vind je op http://www.edimax.com
je krigjt met zo'n starterskit
2x realtec(van edimax) 10/100mbit netwerkaarten
1x een 10/100 hub of een 100mbit hub (ben ik ff vergeten)
2x kabels (ik denk 5 of 8 meter lang )
en dit maar voor 150 gulden.
meer info over dat starterspakket vind je op http://www.edimax.com
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Zou zelf voor een SMC-hubje gaan (switch is een beetje overdreven voor maar 3 pc's) met een beetje goed merk netwerkkaart (SMC, 3Com etc....) en niet voor een of ander baggermerk. Krijg je allemaal foute pakketjes die weer opnieuw moeten worden verstuurd.....Kun je beter een paar stuivers meer uitgeven voor iets goeds. Cat5-kabel bij de eerste de beste dumpzaak halen (weet niet of een beetje goeie dump bij je in de buurt zit, bij ons om de hoek kost t 1,50 de meter...zal overal wel rond die prijs liggen) kabel trekken. (massief koper op de "vaste" plekken.. (dus tot de muur) en van de muur naar de pc met flexibele patchkabeltjes. (het handigste is om de hub op een centrale plek te schoppen die wel goed droog is en niet te warm is. Heb em zelf in meterkast gehangen.)
Nu kun je je netwerk op 2 manieren op gaan zetten
1. Je maakt een workgroup aan. dan maakt het niet uit of je de enige bent op t netwerk of dat de andere 2 pc's ook aan staan.
2. Je maakt een domein. Domeinen hebben wat voordelen. Je kunt bijvoorbeeld roaming profiles maken. Dan moet je wel een server opzetten (NT4 of 2000 server lijkt me dan de meest logische keuze) het nadeel is dat je server wel altijd aan moet staan omdat je anders niet kunt inloggen..... (klinkt vrij logisch)
Voor de meeste huis-tuin-en-keuken-knutselaars is keuze 1 meer dan genoeg.
Voor het leukere hobbywerk kom je uit op keuze 2...succes
Nu kun je je netwerk op 2 manieren op gaan zetten
1. Je maakt een workgroup aan. dan maakt het niet uit of je de enige bent op t netwerk of dat de andere 2 pc's ook aan staan.
2. Je maakt een domein. Domeinen hebben wat voordelen. Je kunt bijvoorbeeld roaming profiles maken. Dan moet je wel een server opzetten (NT4 of 2000 server lijkt me dan de meest logische keuze) het nadeel is dat je server wel altijd aan moet staan omdat je anders niet kunt inloggen..... (klinkt vrij logisch)
Voor de meeste huis-tuin-en-keuken-knutselaars is keuze 1 meer dan genoeg.
Voor het leukere hobbywerk kom je uit op keuze 2...succes
Pagina: 1