Verwijderd
Fireworks: 0 stemmen
Fireworks hangt trouwens qua programma-opzet tussen Photoshop en Illustrator, laat dat duidelijk zijn
fireworks is meer voor vectorbased
Ik stem voor fireworks, al is het alleen maar omdat deze stemming ZEER nutteloos is.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Verwijderd
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:01 schreef Tampie2000 het volgende:
fireworks is toch echt GEEN concurrent van Photoshop hoor....
fireworks is meer voor vectorbased
Ik stem voor fireworks, al is het alleen maar omdat deze stemming ZEER nutteloos is.
dat zeg ik!Op zaterdag 20 oktober 2001 17:06 schreef Cheatah het volgende:
Dit soort topics is absoluut zinloos, omdat het twee verschillende programma's zijn. Als je wilt weten welke het beste is voor wat jij ermee wil, kun je beter gewoon zeggen wat jij ermee wil
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:00 schreef denki_akira het volgende:
[..]
Fireworks hangt trouwens qua programma-opzet tussen Photoshop en Illustrator, laat dat duidelijk zijn
maargoed, om eerlijk te zijn gebruik ik fireworks ook maar weinig. nooit zin om fireworks speciaal op te gaan starten wat toevallig wat moeilijker met ps of ir gaat
Verwijderd
Vele progs van macromedia zijn erg goed, maar fireworks is voor amateurs.
Ga naar www.xboxgate.com om te zien wat je in 1 minuut met photoshop kunt designen. (mijn site)
Photoshop rules
Verwijderd
zeker, maar ik run fireworks best wel vaak, voor als ik ff wat wil overtrekken en in n vector wil veranderen.. of wanneer ik weer s abstract aan t kloten benOp zaterdag 20 oktober 2001 17:15 schreef nelis het volgende:
photoshop voor beeldbewerking en fireworks meer voor de webbased-shit like menuknoppen enzo. verder verslaat fireworks imageready imho (ps-fireworks is idd appels met peren vergelijken).
maargoed, om eerlijk te zijn gebruik ik fireworks ook maar weinig. nooit zin om fireworks speciaal op te gaan starten wat toevallig wat moeilijker met ps of ir gaat
fireworks iets van 3 en een half 100....
de keuze is bij mij dan snel gemaakt..
of ben je niet van plan ze te kopen ?
idd, ligt eraan waar je het voor gaat gebruiken. appels met peren vergelijken dusOp zaterdag 20 oktober 2001 17:24 schreef denki_akira het volgende:
[..]
zeker, maar ik run fireworks best wel vaak, voor als ik ff wat wil overtrekken en in n vector wil veranderen.. of wanneer ik weer s abstract aan t kloten ben
ondebouwing?Op zaterdag 20 oktober 2001 17:21 schreef Pretender1986 het volgende:
Fireworks is uiterst nutteloos.
als je met een programma in 1 minuut wat lelijks kan maken wil dat nog niet zeggen dat dat programma goed isGa naar www.xboxgate.com om te zien wat je in 1 minuut met photoshop kunt designen. (mijn site)
en nogmaals, onderbouwing?Photoshop rules
Verwijderd
zoals ik als eerste al zei jaOp zaterdag 20 oktober 2001 17:26 schreef nelis het volgende:
[..]
idd, ligt eraan waar je het voor gaat gebruiken. appels met peren vergelijken dus
Verwijderd
correctie: JIJ vindt fireworks uiterst nutteloos.Op zaterdag 20 oktober 2001 17:21 schreef Pretender1986 het volgende:
Fireworks is uiterst nutteloos.
Ga naar www.xboxgate.com om te zien wat je in 1 minuut met photoshop kunt designen. (mijn site)
Photoshop rules
En verder, je scheert hiermee alle mensen die fireworks gebruiken over een kam door te zeggen dat ze amateurs zijn.
Waarschijnlijk heb jij je nooit in fireworks verdiept en kan je er niets mee maken en zeg je daarom dit soort niet-onderbouwde onzin.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
ja, daarom zijn we op een forum he....Op zaterdag 20 oktober 2001 17:32 schreef Pretender1986 het volgende:
Nelis heeft zijn mening al klaar hoor.
Ga maar alvast etenAls dat plaatje lelijk is eet ik mijn schoen op.
bij nader inzien geen commentaar
ik wacht nog steeds op een onderbouwing hoorEn please stuur geen reply met: "Ga maar alvast eten" of iets wat erop lijkt.
Verwijderd
LOL@nelis!Op zaterdag 20 oktober 2001 17:34 schreef nelis het volgende:
[..]
ja, daarom zijn we op een forum he....
[..]
Ga maar alvast eten
edit:
bij nader inzien geen commentaar![]()
[..]
ik wacht nog steeds op een onderbouwing hoor
[cheerleader-mode(ja, die feature heb ik ook!
Gimme an N
Gimme an E
Gimme an L
Gimme an I
Gimme an S
What does that spell?
NELIS!!
Go nelis!
Go nelis!
[/cheerleader-mode]
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:42 schreef denki_akira het volgende:
[..]
LOL@nelis!
[cheerleader-mode(ja, die feature heb ik ook!) ]
Gimme an N
Gimme an E
Gimme an L
Gimme an I
Gimme an S
What does that spell?
NELIS!!
Go nelis!
Go nelis!
[/cheerleader-mode]
Met Fireworks kan je ook een hoop doen, naar mijn idee slaat Fireworks bestanden beter en kleiner op voor het web.
Daarom gebruik ik ze allebei
Pay peanuts get monkeys !
---Op zaterdag 20 oktober 2001 17:56 schreef Dutch_guy het volgende:
Photoshop 6 is beter voor het zwaardere werk.
Met Fireworks kan je ook een hoop doen, naar mijn idee slaat Fireworks bestanden beter en kleiner op voor het web.
Daarom gebruik ik ze allebei
Dit is nou een goede reactie. Je mag inderdaad geen appels met peren vergelijken. Tevens heb ik een fout gemaakt, het ging me eigenlijk om 'Imageready & Fireworks'.
Verwijderd
Maar het hangt er helemaal van af waarvoor je het gebruikt, voor fotobewerking, is photoshop oppermachtig, dan moet je helemaal niet gaan denken aan fireworks.
Als je een layout of buttons moet maken voor het internet, kun je zowel fireworks als photoshop gebruiken, maar ook illustrator, fireworks heeft van deze drie mijn voorkeur, maar dit is denk ik persoonlijk.
Het is dus denk ik niet OF OF, maar EN EN.
Voordeel van fireworks is wel dat je heel gemakkelijk photoshop bestanden (PSD) kunt importeren.
Verwijderd
/me is nu een amateur geworden,Op zaterdag 20 oktober 2001 17:21 schreef Pretender1986 het volgende:
Ga naar www.xboxgate.com
En verder zijn die plaatjes wel goed, maar nou niet dat het alleen in ps te maken is,
[bluf mode]
denk dat het me nog wel lukt in flash
[/bluf mode]
Op zaterdag 20 oktober 2001 18:11 schreef erikotten het volgende:
Fireworks.
Maar het hangt er helemaal van af waarvoor je het gebruikt, voor fotobewerking, is photoshop oppermachtig, dan moet je helemaal niet gaan denken aan fireworks.
Als je een layout of buttons moet maken voor het internet, kun je zowel fireworks als photoshop gebruiken, maar ook illustrator, fireworks heeft van deze drie mijn voorkeur, maar dit is denk ik persoonlijk.
Het is dus denk ik niet OF OF, maar EN EN.
Voordeel van fireworks is wel dat je heel gemakkelijk photoshop bestanden (PSD) kunt importeren.
preciesOp zaterdag 20 oktober 2001 18:14 schreef Necromancy het volgende:
[..]
Dan zeker Fireworks,
(is laatst al een topic over geweest trouwens, [edit]deze dus: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/216695/1?limit=25)
Dat fireworks een amateursprogramma is ben ik het absoluut niet mee eens. Ik ken genoeg gerenomeerde webdesignbedrijven die wel met fireworks werken maar absoluut niet met flash.
Verwijderd
ikke! (nu nog.. maar ik ben bezig met de navigatie van me site in flash te doen..)Op zaterdag 20 oktober 2001 20:18 schreef shakkie het volgende:
[..]
Dat fireworks een amateursprogramma is ben ik het absoluut niet mee eens. Ik ken genoeg gerenomeerde webdesignbedrijven die wel met fireworks werken maar absoluut niet met flash.
Maar wat voor nut heb t om Fireworks te gaan vergelijken met ImageReady??
ImageReady zit standaard bij Photoshop, dus wat heb je dan nog te kiezen?
(maar ik vind rollovers en ani-Gifs toch relaxter gemaakt met ImageReady, ook al doe ik dat amper..)
Dit topic is gesloten.
![]()