Toon posts:

Once and for all: onderdruk of overdruk?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogal wat lulverhalen gehoord, en nu wil ik eindelijk weten wat het beste is: onderdruk of overdruk.
Onderdruk zou beter zijn omdat dan de lucht niet zou ophopen ( :? ) enne weeknie.
De servers waar mijn website op draait staan allemaal onder overdruk. Dat zou beter zijn tegen stof ( :? ), maar warmte zou zich ophopen ( :? ).
Iemand een beargumenteerde mening hierover?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Als je lucht samenperst komt er warmte vrij, en als je lucht aanzuigt neemt het juist warmte op, dat is het verschil.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

klopt, maar geperste lucht kan meer warmte opnemen dan kouden lucht, omdat er warmte nodig is om het weer uit te laten zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Sjit, waarom zit er geen barometer in Motherboard Monitor dan :+

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
hehe
er bestaan al genoeg topic erover.. ik heb er ook al redelijk wat discussies over gevoerd..

ik denk gewoon dat het in de praktijk niet echt voorkomt..

omdat je kast zoveel kieren en gaten heeft dat de lucht er makkelijk door kan.. maar als je gewoon iets luchtdicht heb dan is overdruk beter denk ik wat dan zijn er veel meer moleculen die opgewarmt kunnen worden..

Audi A8 W12 6.0

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
Wat wil je, een schone kast houden, weinig onderhoud enz.. Of een gekoelt systeem. Als je net zoals ik om de paar maanden open maakt en schoonmaakt, zou ik voor onderdruk kiezen. Als je een beetje lui bent, kies voor overdruk ;)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Onderdruk, definitely.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:36 schreef Phreak het volgende:
Onderdruk, definitely.
Volgens mij mis ik hier het beargumenteerde...

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ik persoonlijk denk dat een goede luchtdoorstroming beter is dan over of onderdruk dit ivm het aanvoeren van verse en dus koele lucht denk maar aan een motorfiets met of zonder ramair.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Uhm ik mis iets hier....met onderdruk in je kast verzamel je toch net zo goed stof? Er is toch nog steeds sprake van een luchtstroom m.a.w. je pompt toch nog steeds (stoffige) lucht je systeem in? Ik noem mezelf geen luchtkoelingsexpert, maar m'n boerenverstand zegt dat je het beste kan proberen het drukverschil tussen binnen en buiten de kast zo klein mogelijk te houden, omdat je bij zowel onder- als overdruk de verschillende fans tegen elkaar in laat 'pompen'. Voor een drukverschil koop je nix (koelingsgewijs gezien), maar het kost wel energie om het in stand te houden! Je zou zelfs zover kunnen gaan dat je zegt dat van over- of onderdruk je casetemp HOGER wordt, omdat je fans extra belast worden en dus meer (onbruikbare)warmte produceren.

Je gaat toch ook geen lekke fietsband op staan pompen?

I reject your reality, and substitute my own.

Pagina: 1