Toon posts:

10/100 aleen UTP ?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net van de dumpdag waar ik net 2 Edimax 10/100Mbps netwerkkaarten heb gekocht.Ik vroeg aan de verkoper of het ook met crosslink zou werken , hij zei natuurlijk.
Kom thuis installeer alles , prop het crosslink kabel erin en wat blijkt ... geeft geen contact dus de lampjes gaan niet aan! Al doe ik er een UTP stekker erin branden de lampjes wel ! Dus zou deze netwerkkaart niet met crosslink overweg kunnen ? |:(

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Uhm... Check je kabel.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Lukt niet met gewone crosslink en ook niet metpatch cable , cat5 ftp , cross over :(

Verwijderd

Zelf gemaakte cross-cable?

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ehmz.. het is onmogelijk dat een nic niet met cross om kan gaan en wel met normaal...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ALS je zeker weet dat je crosskabel goed is:
heb je t adres van die verkoper gekregen ofzo? telefoonnummer weet ik t. ik zou gewoon opbellen en melden dat (iig 1 van) die NICS brak zijn en niet werken en nieuwe eisen.. Meestal is het jammer genoeg lastig zo iemand weer op te sporen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ff wat dingen proberen zal zoff zeggen wat er mis is :r

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb alles geprobeerd ... er gaan geen lampjes branden als ik het met een utp of crosslink kabel probeer :(
Weet niet wat er aan de hand is ..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dooie NICs dus.

Heb ik ook een keer gehad, gelukkig niet op een Dumpbeurs gekocht (zou ik toch niet doen) maar kon terug naar de winkel om een andere te halen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Kijk goed naar die kabel van je.

Heb je alles wel goed ingestelt ?
subnetmask en ip's ?
TCP/IP goed geinstaleerd?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 20 oktober 2001 18:51 schreef Padje het volgende:
Kijk goed naar die kabel van je.

Heb je alles wel goed ingestelt ?
subnetmask en ip's ?
TCP/IP goed geinstaleerd?
Daar gaan je link-lampjes toch niet harder of zachter van branden....
[edit]
Ja, ok, Tx wel natuurlijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze bij de Mycom stand gekocht en lijkt me raar dat ze alle twee dood zijn ...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

raar maar hoogstwaarschijnlijk waar

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
Hoe bedoel je die topic-titel eigenlijk? Wilde je soms een BNC kabel aansluiten ofzow :?

En mochten ze kapot zijn dan moet je maar blij zijn dat het maar zo'n Edimax kaartje van 35 piek is.

Ik vind het verhaal vrij wazig, volgens mij haal je wat benamingen door mekaar. Kun je het niet iets beter uitleggen??

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar met 5 kabels getest niks geen lampjes , zitten goed in slot .. waarschijnlijk toch overleden :(
Pagina: 1